Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet alle 25 -vuotiaana perheen perustaneista?

Vierailija
25.05.2013 |

Säälitkö vai pidätkö normaalina? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai jäävi sanomaan mitään kun olen itsekin perustanut perheen alle 25-vuotiaana :D Mutta ihan normaalin sitä pidän.

Vierailija
2/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ollut kypsä perustamaan perhettä alle 25 v. Nuoruus on matkustelua, juhlimista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 20:48"]

Itse en ollut kypsä perustamaan perhettä alle 25 v. Nuoruus on matkustelua, juhlimista jne.

[/quote]Matkustella voi kaiken ikäisenä. Miksi on niin vaikea hyväksyä, että läheskään kaikki eivät halua juhlia? 

Vierailija
4/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia säälisin?

Vierailija
5/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25 -vuotias kykenee pitämään huolta vain itsestään. Ei parisuhteesta tai lapsesta. 

Vierailija
6/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeviä ihmisiä. 25 vuotiaana alkaa hedelmällisyys alentua, kroppa rapistuu muutenkin ja myös aivot alkavat hiipua ku huippu on saavutettu.

Erittäin noloa on se kun mennään lapsen vanhempainiltaan, ja muut sanoo että ihan kiva kun isovanhempiakin on tullut paikalle. Kyllä se lapsenteko pitää ymmärtää lopettaa kun riskit kasvaa huomattavasti eli 35v. Nelikymppiset mummoäidit on säälittäviä.

Vierailija
7/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 20:54"]

Alle 25 -vuotias kykenee pitämään huolta vain itsestään. Ei parisuhteesta tai lapsesta. 

[/quote]

Jos on noin, on kotikasvatus jo mennyt pahasti pieleen, ja täytyy olla aivoissa jotain vikaa, kannattaa hakeutua ammattiapuun, jotta voidaan tutkia mistä moinen kehityksen viivästyminen johtuu.

Vierailija
8/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 20:48"]

[/quote]

Jos ei ole varaa matkustella nuorena, voi kyllä matkustella vanhempanakin, ei kai siinä mitään ikärajaa ole? Juhliminen (ryyppääminen) on tekohauskaa tylsyyttä. Ja sitäkin voi tehdä vaikka olisi perhe, kuten varmasti ympärillesi katsomalla huomaat.

Vierailija
9/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ihmisestä, tiedän nuorena lapsensa saaneita joilla menee huonosti ja sellaisia joilla menee hyvin.

Itse olin 26 kun eka lapsi syntyi, olimme kumpikin perusopiskelijoita. Sen jälkeen minä olen valmistunut maisteriksi, mies tohtoriksi, olemme asuneet ulkomailla useamman vuoden ja nyt kummallakin mieluisa vakiduuni.

Vierailija
10/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasimme mieheni kanssa kun olimme 20 ja aloimme seurustella, samalla tiellä edelleen. Ikää nyt 35 , parisuhde sujunut ongelmitta ja perhekin perustettu (eka lapsi 26-vuotiaana).

Ilmeisesti sitten olimme "varhaiskypsiä"?

[/quote]

Vierailija
11/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis rakas,

sun miehes EI tule takaisin. Se on nyt sen parikymppisen naisen kanssa,

ymmärrän täysin. Minäkään en kestäisi sinua, onneksi miehesi tajusi lähteä, vihdoin

ja viimein. Lopeta nyt hyvän sään aikana. SE että sinä, et ole vieläkään kypsä, ei

tarkoita, että muut eivät olisi olleet parikymppisenä.

Vierailija
12/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vai niin? Mä olen kyllä kyennyt pitämään huolta yhdestä ja samasta parisuhteesta (joka siis jatkuu edelleen, olen nyt 33) 16-vuotiaasta asti. Esikoisen olen "hankkinut" 24-vuotiaana. Tämän ohessa olen ehtinyt aivan ongelmitta myös mm. valmistumaan yliopistosta, käymään töissä ja matkustelemaan jopa useita kertoja vuosittain, sekä perheen kesken että myös miehen kanssa kahdestaan. En ole koskaan ymmärtänyt sitä "nuorena ei pidä vakiintua"-mantraa. Itse säälin nimenomaan niitä 38-vuotiaana lapsentekoa suunnittelevia.

Vierailija
13/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aijaa! Hyvin mä olen pitänyt huolta kahdesta lapsesta ja avioliitosta mieheni kanssa. Olen 23v, naimisissa ollaan oltu 4v ja lapset ovat 3v ja 1v. Kumpikaan lapsista ei ole koskaan ollut hoidossa :)

Vierailija
14/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia elämää. Itse sain esikoisen 24-vuotiaana, oli ammatti, työ, omistusasunto (velkaa tosin enimmäkseen) ja hyvä vakaa parisuhde.

Perhe on kasvanut ja lapsia tullut kaksi lisää. Sama mies edelleen ja perusasiat kunnossa.

En ymmärrä mitä ap hakee kysymyksellään. Mitä mieltä itse olet?

Vierailija
15/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis hei, kaikki tämä tapahtuu vaikka kuinka monta aloitusta tänne tekisit: hän ja mies ovat yhdessä, häät tulossa ja vauva. Lopeta nyt oikeesti. Mikä oikeesti on sun kirjoittelun motiivi? Että saisi ihmisiä puolellesi ja "taputuksia selkää": joo, ikis olit oikeessa, muidenkin mielestä niiden suhde on sairas. Mut mitä sitten? Mitä se muuttaa? nää ihmiset on sen jälkeen ihan yhtä yhdessä. Joten anna olla jo.

Vierailija
16/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en ainakakaan tuomitse. Usein olen todennut "vau" tai "aika rohkeeta" jos kuulen jonkun avioituneen tai tehneen lapsia alta 25-v., mutta sanon ihan hyvällä. Hienoahan se on, jos ihmiset uskaltavat jo sen ikäisenä ottaa niin suuria askeleita ja elää täysillä siinä mielessä. Itse en olisi ollut valmis. ...Ainoa, mitä jäisin miettimään, että onko ihminen onnellinen edelleen saman tyypin kanssa. Moni tuntemani teini-iässä yhteen mennyt pari on eronnut kolmenkympin kieppeillä. 

Vierailija
17/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v ja neljä lasta ;)

Vierailija
18/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan on luotuja perhe-elämään jo pienestä pitäen, eli en sääli tms. 

Se on normaalia.

Vierailija
19/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia tietysti =) sain ekan lapseni 22 vuotiaana nääs, oli asunto, ja vaki duuni... ihan bimboa on hankkia eka lapsi vasta 35.... tai sen jälkeen...

Vierailija
20/22 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti se on tosi tuomittavaa. Tuli aika uskomattomia kommentteja silloin. Ja tarjottiin mm. kodinhoitoapua vain iän perusteella. Olin silloin 25-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi