Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsu rippijuhliin, miten toimia?

Vierailija
25.05.2013 |

En ole koskaan aiemmin ollut rippijhlissa, mutta nyt tuli kutsu sellaisiin ja haluaisin mennä. Mutta...

Vievätkö kaikki vieraat kukkia (ruusuja) vai vain lähimmät?

Minkä arvoinen lahja olisi hyvä? Rippilapsi ei ole aivan läheisimpiä, mutta tekemisissä kuitenkin ollaan ihan säännöllisesti.

Mitä lahja voisi olla, rahaa, lahjakortti, mitä muuta?

Jotain muuta erityisesti rippijuhlaan liittyvää, mitä pitäisi tietää?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 18:54"]

30 e on ihan OK summa, joskin tuo nro 8:n ajatus siitä, että isoäiti antaa 50 e, on jostain WT-perheestä. Suurin osa isovanhemmista antaa 200 - 500 e, samoin kummit.

[/quote]

Apua, kummeilta 200-500 euroa! oikeasti?!?

Tämä kummi menee varmaan tulevaisuudessa konkurssiin, kun alkaa kummilapset olla rippi-iässä. En ole tuollaisia summia ajatellutkaan!

Aikanaan kallein omista lahjoistani oli vanhemmiltani saatu kello, joka maksoi ehkä 300 mk...

[/quote]

No höpsis, en mä ainakaan kummilapselleni anna yli 100e arvoista lahjaa. 50e on jo paljon tuonikäiselle.

Vierailija
22/29 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 e on ihan OK summa, joskin tuo nro 8:n ajatus siitä, että isoäiti antaa 50 e, on jostain WT-perheestä. Suurin osa isovanhemmista antaa 200 - 500 e, samoin kummit.

Pojalle ei viedä sinistä ruusua vaan tummanpunainen! Sininen ruusu on WT-juttuja sekin.

Missään nimessä älä vie koruja tai astioita! Se nuori on 15v, sillä ei ole mitään iloa jostai kahvikupista nyt tai korusta, jolle ei ole käyttöä.

[/quote]

Höpö höpö. Meillä poika sai poikamiesenoiltaan yhteisesti 50, toinen on kummi. Eihän meillä mummon eläkekään ole vissiin viittäsataa ja hänellä on 20 lastenlasta! Aika kalliiksi tulisi. Viittäkymppiä on antanut ja minusta se on paljon hänen tuloillaan. Oli töissä jonkin aikaa, mutta jotenkin systeemit meni niin, ettei ehtinyt saada töistä paljon mitään työeläkettä. Aika monta vuotta meni kotona ja maatilalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidät on kutsuttu vain siksi, että veisitte mahdollisimman paljon rahaa. Ei niitä korut. astiat tms. kiinnosta. Vain raha kelpaa.

Vierailija
24/29 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin yhden ruusun ja 30 e rahaa

Vierailija
25/29 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoikani pääsi juuri ripille. Annoin kirkon pihalla yhden ruusun, 50 e lahjakortin ja ostin ristin. Sinuna vesiin lahjasekin pankista (20-30 e) ei muuta.

Vierailija
26/29 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle molemmat mummut antoivat 250€ ja muut vieraat 20€-50€.

Vierailija
27/29 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14v ja menen tänä vuonna rippikouluun. Rippi lahjaksi olen pyytänyt lahjakortteja bikbokkiin, cubukseen, gina tricooseen yms. Olen myös kertonut mitä astiastoa alan keräämään ja että haluaisin yhden contour paletin.

Lahjaksi on kiva saada jotain muutakin kuin cain pelkkää rahaa sillä siitä jää jokin muisto.

Vierailija
28/29 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret on erilaisia. Jos ette tunne nuorta kunnolla, kysykää toiveita juhlittavan vanhemmilta. Viime vuosina paljon rippi- ja ylioppilasjuhlissa käyneenä olen todennut, että lahjakortti tai raha on paras vaihtoehto, jos ei ole varma mitä nuori toivoo.

Jokainen päättää lahjan rahallisen arvon oman rahatilanteensa ja arvionsa mukaan. Tärkeintä on muistaminen, ei euromäärä.

Vierailija
29/29 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, kummeilta 200-500 euroa! oikeasti?!?

Tämä kummi menee varmaan tulevaisuudessa konkurssiin, kun alkaa kummilapset olla rippi-iässä. En ole tuollaisia summia ajatellutkaan!

Aikanaan kallein omista lahjoistani oli vanhemmiltani saatu kello, joka maksoi ehkä 300 mk...

Niin ja inflaatio siihen vielä päälle, esim 5 vuoden kuluttua kummi antaa 500-1000 euroa! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi