Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos joku ihmettelisi lastasi 'miksi hän ei koskaan hymyile'?

Vierailija
15.07.2020 |

Lapsi saattaa aluksi hieman vierastaa, mutta iloinen ja hymyilevä lapsihan tuo on.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään loukkaantuisi. Voiko siitäkin loukkaantua?

Vierailija
2/8 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei olisi totta, niin tosiaankin. 

Eräs sukulainen on useampaan kertaan huomauttanut lapseni hiuksista, että näitä ei varmaan harjata koskaan. Kyllä harjataan, ihan päivittäin, mutta kun ne ovat ohuet ja luonnonkiharat ja lapsi liikkuvainen, niin meneehän se pörrölle lakin alla ja muutenkin touhutessa. Tuo puhe loukkaa sekä minua äitinä että tytärtäni  ihan kuin hän ei itse pitäisi itsestään huolta. Ja ei ole totta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä? Minä itse? Tarkoitit varmaan että loukkaantuiko lapsi? En minä ole lapseni...

Vierailija
4/8 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena naisena olen ainakin ärsyyntynyt kommentista, miksen hymyile. Aina ei hymyilytä ja jos olen omissa mietteissäni, perusilmeeni ei ole hymyilevä. Teennäistä hymyä en väkisin ala kasvoilleni asetella. Miksi naisen pitäisi aina hymyillä. Jos lapseni olisi kyseessä, en pitäisi kommentista silloinkaan. Miksi pitää vahdata toisen ihmisen ilmeitä.

Vierailija
5/8 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena naisena olen ainakin ärsyyntynyt kommentista, miksen hymyile. Aina ei hymyilytä ja jos olen omissa mietteissäni, perusilmeeni ei ole hymyilevä. Teennäistä hymyä en väkisin ala kasvoilleni asetella. Miksi naisen pitäisi aina hymyillä. Jos lapseni olisi kyseessä, en pitäisi kommentista silloinkaan. Miksi pitää vahdata toisen ihmisen ilmeitä.

Tuotahan tivataan naisilta ja lapsilta, ei koskaan miehiltä. Naisten ja lasten velvollisuus on hymyillä miesten (ja aikuisten) iloksi. Valta-asteikolle ylemmäksi itsensä lukevat olettavat hymyä alemmilta. Auktoriteetit eivät virnistele.

Vierailija
6/8 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei olisi totta, niin tosiaankin. 

Eräs sukulainen on useampaan kertaan huomauttanut lapseni hiuksista, että näitä ei varmaan harjata koskaan. Kyllä harjataan, ihan päivittäin, mutta kun ne ovat ohuet ja luonnonkiharat ja lapsi liikkuvainen, niin meneehän se pörrölle lakin alla ja muutenkin touhutessa. Tuo puhe loukkaa sekä minua äitinä että tytärtäni  ihan kuin hän ei itse pitäisi itsestään huolta. Ja ei ole totta. 

Ei kukaan kommentoisi noin, jos siihen ei olisi ollut aihetta. 

Jos et jaksa letittää / kammata useammin lapsesi hiuksia, niin leikkaa ne lyhyeksi.

Olen päiväkodissa töissä ja täytyy sanoa, että useimmat äidit letittävät sievästi tyttöjen hiukset aamuisin, mutta osa on kuin metsänpeikkoja. Takkuiselta näyttää, jos pitkä tukka on valtoimenaan ja lapsi leikkii normaalisti.

Vierailija
7/8 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin menisin vähän lukkoon tuollaisesta kysymyksestä, jos totta puhutaan. Ensinnäkin kun kysymyksessä on sana "koskaan" , eri asia, jos kysytään kyseisessä tilanteessa: miksi lapsesi ei hymyile (nyt). 

Kysyjä olettaa, että lapsi on kaikissa olosuhteissa hymyilemätön ja haluaa tietää mikä tuon aiheuttaa. Jos lapsi todella ei ikinä hymyile on luultavasti jostain vakavammasta kysymys, ehkä herkästäkin aiheesta, jolloin on tökeröä kysyä siitä noin suoraan ja töksäyttävästi. Tosin, saahan sitä kysyä, vastauksenkin voi antaa yhtä tökerösti. 

Vierailija
8/8 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin loukkaantuisin. Ei sillä ole mitään syytä hymyillä, etenkin jos noin nopeasti tehdään johtopäätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan