Mummo syynää kaikki kotityöt meille
Miksi ei voi palkata jotain talonmiestä kun työssäkäyvät ihmiset ei kerkeä joka päivä ajamaan ruohoa,korjaamaan rikkinäisiä talouskoneita, viemään kauppaan,rupattelemaan naapurin Eijan kanssa , soitella lääkärinaikoja kun hän ei itse näe, huhhuh.
En voi ymmärtää miksi pitää jokapäivä keksiä joku homma.
Hänen miehellään on muistisairaus ja sokea toisesta silmästä kokonaan eikä miestä voi jättää yksinään kuin kauppareissun ajaksi korkeintaan.
Emme juurikaan kieltäydy hommista kohteliaisuuden nimessä mutta jotenkin alkaa väsyttämään nämä ylimääräiset hommat aina 9h työpäivän jälkeen kun omakin koti vaatii huomiota saati sitten lapset ja heidän harrastukset joita on 5x viikossa. Olisiko vanhuksille jotain palvelua mitä kautta saisi apua kodin yleisiin töihin jne ja kaupassa käyttämiseen kerran tai max kolme x viikossa.
Kommentit (21)
Mummo tarkastaa/tutkii kaikki kotityöt teille
En ihan ymmärrä otsikkoa.
On olemassa kotityöpalvelua. Maksaa noin 40 euroa/tunti.
Onko välimatka pitkä? Itse autoin isääni (menetti kävelykykynsä lähes kokonaan) käymällä kaksi kertaa viikossa kaupassa ja muut hommat tein jommalla kummalla kerralla. En olisi pystynyt käymään useammin. Miksi suostutte? Kaikki jutut ei varmasti ole sellaisia, että pitää samantien hoitaa. Ja pakkohan ei tietysti ole, itse halusin auttaa, mutta en pomputettavaksi.
En ymmärtänyt minäkään otsikkoa, mun murteessa syynätä /tutkia tarkkaan tms.on jotain muuta , mutta asia aukesi aloituksen luettuani. Mummo nakittaa teille hommia.
ehkäpä ei kannata jokaikiseen juttuun suostua mitä vanhukset saa päähänsä llllllollll
Onko mummo tarpeeksi hyvässä kunnossa hoitamaan puolisoaan? Olisiko puolison jo aika olla vanhainkodissa? Onko mummolla hetkeäkään omaa aikaa, kun ei oikein edes kauppareissut onnistu?
Sitten asiaan: On olemassa kotipalvelua yksityiseltä. jos olette kuitenkin valmiit käymään esim. yhtenä päivänä, niin sopikaa tietty aia, ja mummo tekee listan hoidettavista asioista viikon aikana.
seuraavaksi vuorossa on aidan purkua joka vastikään saatiin laitettua viimeisen päälle kuntoon. mulla ei ihan oikeesti hermot enää kestä tätä pompotteluu.
Vierailija kirjoitti:
Syynää???
siis tuputtaa niitä hommia sorryyyyyyy meni vtuiks otsikko
Vierailija kirjoitti:
Ihanan itsekästä. Teiltä
Miten paljon sinulla riittää aikaa töiden ja oman perheen lisäksi sukulaisen passaamiseen? Minä olen sitä mieltä, että jos ei itse pärjää omakotitalon töiden kanssa, pitää palvelut ostaa ulkopuoliselta tekijältä tai muuttaa kerrostaloon.
Luulen, että mummon on väsynyt puolisonsa hoitamiseen. Kaipaa juttuseuraa, koska muistisairas on rasittavampaa seuraa kuin pieni lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syynää???
siis tuputtaa niitä hommia sorryyyyyyy meni vtuiks otsikko
Ihmettelin vähän kans :) mutta onko mummolla ketään muuta, ketä pyytää avuksi? Jos ei ole, niin eihän sillä sitten muutakaan vaihtoehtoa ole. Ei välttis osaa edes ajatella vieraan pyytämistä.
on sillä ei vaan viitsi rasittaa muita kuin meitä.
Teidän on laitettava rajat, muuten menee vaan hullummaksi. Sanotte että tulette yhtenä pvänä viikossa käymään ja tekemään mitä nyt sitten pitääkään. Ruokaostokset tilaatte kotiin tuotuna mummon ovelle.
Nyt korkea aika kieltäytyä. Homma tulee lisääntymään. He palkkaavat avun tai muuttavat kerrostaloon. Näin muidenkin on tehtävä kun ei itse pysty.
Omaa jaksamista ei pidä koetella siksi, että toisella on hyvä. Yksityisiä kotitalkkateita on. Samoin hoivayriryksiä, jotka tekee mitä vain kodin juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt korkea aika kieltäytyä. Homma tulee lisääntymään. He palkkaavat avun tai muuttavat kerrostaloon. Näin muidenkin on tehtävä kun ei itse pysty.
Omaa jaksamista ei pidä koetella siksi, että toisella on hyvä. Yksityisiä kotitalkkateita on. Samoin hoivayriryksiä, jotka tekee mitä vain kodin juttuja.
Olen samaa mieltä. Mummo keksii tikusta asiaa että pääsemme työpäivän jälkeen heille hommiin. Ihan oikeasti ei enään.
Onhan niitä, mutta tuskimpa mummo kelpuuttaa vieraan tekemänä ja sehän maksaakin.