Eikö nimi keksitä kauan ennen vauvaa?
Antaako joku nimen sillä perusteella että se näyttää ihan kyseiseltä nimeltä?
Kommentit (10)
Makuasia, toiset päättää jo pikkutyttönä toiset juuri ennen ristiäisiä. Itse halusin nähdä tulokkaan ensin ja tutustua häneen....siitähän sen sitten huomaa millaisia nimityksiä tulee mieleen ja mikä nimi sopii.
Mulle oli ollut nimi valmiina jo 10 vuotta.
Eikä se nimi sopinut mulle ollenkaan. Sain sen silti. :(
Meilläpäin pitää olla nimet valittuna kun mennään synnyttämään. Ne pitää sairaalassa sanoa sekä tytölle että pojalle.
Onko teillä joka nimestä joku mielikuva miltä sen nimisen ihmisen pitää näyttää? Miltä näyttää esimerkiksi Ville? Entä Kaisa? Miia? Ei mulle tule mitään erityistä nimistä mieleen, paitsi joku tuttu henkilö.
Edelliselle oli kaksi vaihtoehtoa, joista ei osattu päättää. Sovittiin sitten että katsotaan kummalta näyttää ja sen nimen sai. En minä osaa selittää, miten voi jollekin nimelle näyttää, mutta ei se toinen olis sopinut ollenkaan :)
Tälle pian syntyvälle oli nimi valmiina jo ennenkuin edes ehkäisystä luovuttiin, sopii kummallekin sukupuolelle.
Jotkut keksivät, jotkut eivät. Meillä oli esikoiselle nimi valmiina jo kymmenisen vuotta ennen kuin hän syntyi. Onneksi hän oli oikeaa sukupuolta saadakseen nimen ja se sopiikin hänelle hyvin! Seuraavalle lapselle nimi keksittiin sitten pari kuukautta ennen laskettua aikaa, mikä oli hyvä, koska hän syntyi etuajassa, muutama viikko nimen päättämisen jälkeen. Kolmannelle nimi keksittiin vasta ihan juuri ennen syntymää. Mutta siskoni esimerkiksi pähkäili miehensä kanssa pitkään, minkä nimen lapselle antaisivat ja lopullinen päätös syntyi vasta ristiäisviikolla.
Me keksittiin nimet vasta kun vauvat on olleet n. kuukauden ikäisiä. tapansa kai kullakin.
Meillä oli muutama vaihtoehto ja niistä sit valikoitu se, jolle vauva eniten näytti.
Se etukäteen ilmoettava nimi voi olla mikä vaan, jos hätäkasteeseen joudutaan se nimi annetaan tai sen voi siinä hätäkastetilanteessa vielä vaihtaa.
No mun mielestä nimi on ehdottomasti oltava valmiina koska väsyneenä vauvan juuri synnyttyä tuskin on luovimmillaan sitä keksimään!
Joo, kyllä mun mielestä nimi Liisa näyttää Liisa-nimeltä.