Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei eronneet! Paljonko ex-aviopuolison ylläpito maksoi sinulle per kuukausi?

Vierailija
15.07.2020 |

Itse olen excelillä laskenut, että 10 vuoden avioliiton kustannus oli minulle noin 700-800 Euroa per kuukausi. Perustuu siis varallisuustietoon ennen ja jälkeen avioliiton ja nettotuloihin liiton aikana. Kallis oli siis ex-vaimo, mutta sain sentään 2 ihanaa lasta 😊

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistinko pientä kyynisyyttä eronneelta?

Entäs kaikki mitä rahassa ei voi mitata?

Vierailija
2/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, sain 2 ihanaa lasta. Ja oli hyviäkin vuosia 7-8. En ole katkera, rahat menivät hyviin tarkoituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten laskit, ap? Hyvä, että kuitenkin ymmärrät, että avioliitto antoi sinulle myös jotain rahalla mittaamatonta.

Vierailija
4/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, lapsiin (3) kyllä upposi suurin osa ja asuminen tietysti. Mutta nyt kustantaa lapsilisän verran, eli eksä siis saa sen vaikka minä olenkin lähivanhempi. Viikko/viikko systeemillä mennään. Tämä on minun kädenojennus eksälle. Epäilen kyllä että jos eksä olisi lähivanhempi niin haluaisi vielä elarit päälle, mutta onneksi kerrankin näin päin ettei ole. M46

Vierailija
5/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies oli ikuisuusopiskelijana täysin tuloton 10 vuotta. Mitäs nyt aikuisen miehen elatus, lomamatkat ynnä muut extrat 10 vuodelta maksaa, ehkä noin 150 000? Onneksi oli avoliitto, joten senttiäkään ei irtaimiston lisäksi erossa saanut.

Vierailija
6/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten laskit, ap? Hyvä, että kuitenkin ymmärrät, että avioliitto antoi sinulle myös jotain rahalla mittaamatonta.

Kuten tuossa sanoin:

-nettivarallisuus vihkihetkellä

-nettovarallisuus ositushetkellä

-kumulatiiviset tulot liiton aikana

-kumulatiiviset menot liiton aikana

-kassavirta oli plus/miinus nolla koko liiton ajalta

Lisäksi olen seurannut, kuinka nyt jää säästöön paljon joka kuukausi, vaikka kulurakenne vaimoa lukuunottamatta on sama kuin ennen.

Vierailija
7/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 miestä on maksaneet 15 vuodessa noin 80 000-100 000e, olen laskenut.

Vierailija
8/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otit tietenkin laskuissasi huomioon että osa, rahoista on mennyt osuutesi lasten elatuksesta? Miehet tuppaavat aina unohtamaan tämän. Kaikki maksetaan heidän mukaan 50/50 kun mies maksaa omat menonsa ja vaimo omansa + kaikki lasten menot.

Vierailija
9/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja otit tietenkin laskuissasi huomioon että osa, rahoista on mennyt osuutesi lasten elatuksesta? Miehet tuppaavat aina unohtamaan tämän. Kaikki maksetaan heidän mukaan 50/50 kun mies maksaa omat menonsa ja vaimo omansa + kaikki lasten menot.

Lasten elatukseen menee sama summa ennen ja jälkeen eron. Eli otin huomioon.

Vierailija
10/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa sanoin:

Lisäksi olen seurannut, kuinka nyt jää säästöön paljon joka kuukausi, vaikka kulurakenne vaimoa lukuunottamatta on sama kuin ennen.

Eli avioliitto oli sinulle vain epäonnistunut sijoitus muutamaa parempaa osinkotuottoa (lapset) lukuun ottamatta.

Olethan laittanut rakkaaseen exceliisi rivit myös lastesi aiheuttamista kuluista?

Vierailija
11/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit siis pelkästään vaimoon 700-800e/kk? Mitä ostelit hänelle?

Vierailija
12/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa sanoin:

Eli avioliitto oli sinulle vain epäonnistunut sijoitus muutamaa parempaa osinkotuottoa (lapset) lukuun ottamatta.

Olethan laittanut rakkaaseen exceliisi rivit myös lastesi aiheuttamista kuluista?

Lapseni ovat rakkainta minulle päällä maan. Heidän kulujaan en laske.

Koko tutkimukseni / laskelmani tein vain akateemisesta mielenkiinnosta. Ex-vaimon kanssa on hyvät välit.

Vierailija
13/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken voi mitata rahassa.

Vierailija
14/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni elatus maksoi minulle 20 vuoden aikana n. 240 000 euroa. En ole katkera, mutta olisi nekin rahat voinut viisaammin käyttää.

Vierailija
15/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen aloittajan ex palkkansa tunki?

Vierailija
16/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytit siis pelkästään vaimoon 700-800e/kk? Mitä ostelit hänelle?

Summa koostui siitä, kun hänen matalampaa tulotasoaan kompensoitiin minun ansioistani. Eli summassa on kesälomamatkoja, auton hankintaa, vaatteita, käsilaukkuja, kampaajia yms. Pienistä puroista koostui suuri virta, mitä en edes huomannut liiton aikana. Laskelmassa ennen/jälkeen-analyysi kassavirrasta paljasti tämän.

Vierailija
17/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempainvapaat tulee naisellekin kalliiksi, kun joutuu olemaan palkkatöistä pois. Vaikuttavat myös eläkkeeseen. Itselle jää huomattavasti säästöön enemmän, kun lihava ex- mies ei ole syömässä kaappeja tyhjiksi.

Vierailija
18/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhempainvapaat tulee naisellekin kalliiksi, kun joutuu olemaan palkkatöistä pois. Vaikuttavat myös eläkkeeseen. Itselle jää huomattavasti säästöön enemmän, kun lihava ex- mies ei ole syömässä kaappeja tyhjiksi.

Jaoimme vanheimpainvapaat 50/50. AP

Vierailija
19/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ap saisi Koronan ja kutsun autuuteen, näitä typeriä kyselyitä ja laskelmia on nykyään tämä palsta. Pas ka palsta nykyään.

Ap osoittaa todeksi, että ihmisten ÄO on laskenut hurjasti, apllä alle 30.

Vierailija
20/31 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8000-12000€ meni per/kk. Oli se sen arvoista. Kireä pimpsa ja kroppa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi