Sinä, joka aivastat aivan helevetin kovaa, voisitko yrittää vähän hillitä?
Pomppaan puoli metriä ilmaan aina, kun työkaveri aivastaa. Joku kerta mittaan kyllä desibelit ja äänitän sen karjaisun. Järkky ääni.
Kommentit (26)
Hillitsen minkä voin, mutta kun niin voimalla irtoaa, niin meinaa silmät lähteä päästä jo tälläkin estelyllä. Jos tukkisin kaikki röörit ilmastointiteipillä ja aivastaisin, varmaan räjähtäisin.
Joten sori vaan, hanki toinen työpaikka tai parempi roiskesuoja :)
Siskoni on tällainen, aivastaa niin äänekkäästi että kerran kun istui autossa ovet ja ikkunat kiinni ja aivasteli, niin kuului sisälle asti (ovet ja ikkunat kiinni).
Ja kyllä mä ainakin pystyn aivastuksia usein hillitsemään, joskus tietty tulevat niin yllättäen ettei pysty. Mutta jos tuntee että kohta tulee, niin pystyn varautumaan ja hiljentämään.
Ai että hillityn naisellisesti pitäisi aivastaakin, niin että kuuluu vain kimeä "Tsiih"?
Eikö nämä "huuto-karjumis-aivastajat" tunne, että kohta tulee aivastus? Kyllä mulla ainakin se tuntuu. Eikä siihen mitään karjumista tarvita. Ihan perus ätsih riittää.
Mä aivastaessa huudan aivan täysillä että HÄSSSIII!!
Mahoton hillitä^^
Mulla taas aivastelun ääni on raskausaikana suurempi kuin normaalisti :O
En tajua mistä tämä johtuu. Laajeneeko mun nenä/poski/kurkkuonkalot jotenkin hormonien vaikutuksesta? Samoin saatan röyhtäillä äänekkäästi, mitä en IKINÄ normaalisti tee. Tavallisesti voin päästää "röyhtäisyn" suu kiinni, ikään kuin hikkana ja sitten puhaltaa ilman pois. Kummallista.
Miehenikin aivastaa niin lujaa että tärykalvot hajoaa, ellen autossa huomaa ajoissa laittaa käsiäni korville. Sellaista ääntä en kyllä koskaan saisi aikaiseksi.
Jos olen oikein kiusallisessa tilanteessa, saan aivastuksen peruuntumaan painamalla aivan nenän alapuolella olevaa kovaa ruston (?) kohtaa. Painaminen tuntuu inhottavalta, mutta ainakaan ei tule aivastus!
Yksi tuttu kerran "nielaisi" aivastuksen. Jonkin ajan päästä alkoi tulemaan huono olo, en muista miten juttu tarkalleen meni mutta lopulta meni lääkäriin ja hänelle oli tullut aivoverenvuoto, tuosta aivastuksen tukahdutuksesta. Ja tämä on ihan tosijuttu koska olen kuullut tarinan suoraan häneltä. Toki siellä joku piilevä vika oli joten olisi varmaan ennemmin tai myöhemmin tapahtunut joka tapauksessa mutta silti aika creepyä.
ei saa eikä pysty. Kaiken lisäksi se on vaarallista pidättää tai pitää korvista kiinni. Lehdessä oli juttu kun nainen piti nenästä kiinni samalla aivaestessan siihen meni tärykalvot. Luonnollinen asiaa jos ärsyttää laita korvalaput tai hukuta itteäs!
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 14:19"]Yksi tuttu kerran "nielaisi" aivastuksen. Jonkin ajan päästä alkoi tulemaan huono olo, en muista miten juttu tarkalleen meni mutta lopulta meni lääkäriin ja hänelle oli tullut aivoverenvuoto, tuosta aivastuksen tukahdutuksesta. Ja tämä on ihan tosijuttu koska olen kuullut tarinan suoraan häneltä. Toki siellä joku piilevä vika oli joten olisi varmaan ennemmin tai myöhemmin tapahtunut joka tapauksessa mutta silti aika creepyä. [/quote]
Mäkin olen kuullut tästä, ikinä ei saa aivastusta pidättää!
aivastelen äänekkäästi, on mulle itsellekin kiusallista. hillitsen minkä voin, mutta silti tulee aivastus huudahduksen kanssa. sori häiriintyneille.
minä taas saan tuloillaan olevan aivastuksen estettyä kun painan nimenomaan nenän YLÄosasta, siis silmien välistä. tehokasta on. mutta jos aivastan niin en todellakaan aivasta 'sisäänpäin' mutta en kyllä saa millään sellaista kauheata ääntä aikaiseksi mitä joskus olen kuullut!
Ei kaise ääni niin, mutta nenäliinaa pitää muistaa käyttää! Aivastaa nenäliinaan, ettei koko ratikallinen kanssamatkustajia kastu.
Mä aina oikein antaudun aivastuksen vietäväksi, koska se on niin kiva tunne, kun aivastaa. Eli siis voisin helpostikin tehdä sen hiljempaa, mutta en halua :)
aivastuksen saa estettyä pitämällä nenästä kiinni. Mulla se ainakin toimii. Siis ei silleen, että aivastaa ja tukkii reitin, vaan jos hyvissä ajoin, kun tuntee, että aivastus on kehittymässä, pitää nenästä kiinni, niin se aivastus kuolee pois ennenkuin ehtii syntymäänkään.
En mä aina aivastuksia estele, mutta sen pystyy tekemään, jos tilanne niin vaatii. Ei mun aivastukset kyllä edes ole mitään karjaisuja vaan sellainen sopiva hatsii vaan.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 14:06"]
Pomppaan puoli metriä ilmaan aina, kun työkaveri aivastaa. Joku kerta mittaan kyllä desibelit ja äänitän sen karjaisun. Järkky ääni.
[/quote]
En voi. Se on luonnollista käyttäytymistä. Mut voisitko SÄ vähän hillitä sitä pompahtelua kun se on ihan helvetin ärsyttävää katseltavaa? Pompahdat puoli metriä ilmaan kun joku aivastaa tai yskäisee ja nyt meinaat kantaa jonkun saatanan desibelimittarin töihin. Jos sä tuot desibelimittarin niin mä tuon jonkun mittarin jolla mitataan richtereitä kun sä pomppaat ilmaan ja jysähdät takaisin penkkiin.
En ole kuullut muista hillityjen aivastusten sivuvaikutuksista kuin poskiontelon tulehduksita. Mutta tutkitusti aivastamisen hillitseminen on epäterveellistä.
Siinä on jotain melkein kuin jotain vilunkia taustalla, jos ihminen ei kykene aivastamaan ihan kunnolla. No huutaa ei tietty tarvitse. Huvitun sellaisesta ihmeellisestä tuhahtamisesta, mitä joidenkin naisten aivastus on. Estoisia varmaankin kaikin muunlaisinkin tavoin?
Itse aivastan aina tosi hiljaa, koska itse inhoan kanssa kovaa aivastamista. Mutsini on juuri sellainen. Joku tutkmus oli tehty, jonka lopputuloksena oli, että kovaa aivastavat ihmiset ovat ulospäinsuuntautuneita ja hiljaa ujoja. Pätee kyllä ainakin itseeni ja äitiini.
Miten sitä hillitään?