Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kauanko akuutilla psykiatrisella osastolla pidetään ihmistä tarkkailussa maksimissaan?

Moosesen voima viitta
15.07.2020 |

itse jouduin olee Turussa Kupittaalla a1 osastolla 1.5 kk, ja vain sen takia että ne tajunnan vievät lääkkeet ätin syömättä ja tungin maitolasiin tai kielen alle ja syljin vessaan

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartti ja sitten let’s menox

Vierailija
2/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut olla 15 Min kauempaa. Tai minua ei siis otettu osastolle ollenkaan vaan vastaanotossa annettiin yksi rauhoittava ja lähetettiin pois. Kerroin että olen itsetuhoinen ja tarvitsen nopeasti apua. Näin Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taisin olla viimeksi 3 pv ja sitten viikon tavallisella osastolla. Tästä kyllä 10 v aikaa. Olen ollut yht 4 krt mielisairaalassa ja olen aina viihtynyt niissä todella hyvin. Minulla ei ole missään niin turvallinen olo kuin psykiatrisella osastolla. Itse asiassa kaipaan sinne usein.

Vierailija
4/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole pakkolähetteellä M1, sieltä pitää päästää pois heti, kun asiakas niin haluaa.

Vierailija
5/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole pakkolähetteellä M1, sieltä pitää päästää pois heti, kun asiakas niin haluaa.

ei oo pakkolähettelle kaverini itse meni sinne, eli pitäs päästä poiskin?

Vierailija
6/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä paskin feelis sielllä a1 osastolla oli kun m1 lähetteellä vietiin, että KUKAAN EI KERTONUT OIKEUKSIANI, TAI SITÄ KUINKA kauan sairaalassa joutuu olemaan "vankilassa", tuli sellainen olo että tämä voi kestää ikuisesti tai loppuelämän, vähän kuin putkassa ollessa aika venyy ja tulee mieleen ajatuksia että "entä jos poliisi on unohtanut minut tänne"?

ja sossua ja muut asiat ihan rempallaan, vasta muutamann viikon päästä tuli sossun täti katsomaan kaikkia ja ihmetteli sitä ettei kukaan ole hoitanut mun korvauksia tai vuokra-asioita tai mitään!

Vierailija
7/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en saanut olla 15 Min kauempaa. Tai minua ei siis otettu osastolle ollenkaan vaan vastaanotossa annettiin yksi rauhoittava ja lähetettiin pois. Kerroin että olen itsetuhoinen ja tarvitsen nopeasti apua. Näin Helsingissä.

Samanlainen kokemus Helsingissä.

Vierailija
8/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään neljäntenä päivänä tarkkailuun asettamisesta.

M1 on lähete mielenterveyden arvioon = lääkäri tapaa ja asettaa tarkkailuun, jos kriteerit täyttyvät.

Vierailija
9/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen ymmärtää tilansa, ei hän yleensä ole psykoottinem ja on ollen pärjää avohoidon keinoin. Sairaala ei ole paras paikka ahdistuneelle, itsetuhoiselle joka ei ole psykoottinen.

Vierailija
10/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M1-lähetteen tarkkailusta pitää antaa päätös viimeistään neljäntenä päivänä, ja sillä pakkohoitopäätöksellä saa pitää 3 kk. Jos hoitoa tarvitaan vielä sen jälkeen tarvitaan uusi tarkkailu. Eli käytännössä jos on pakkohoitokunnossa niin ikuisesti.

Vierailija
11/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses kirjoitti:

ehkä paskin feelis sielllä a1 osastolla oli kun m1 lähetteellä vietiin, että KUKAAN EI KERTONUT OIKEUKSIANI, TAI SITÄ KUINKA kauan sairaalassa joutuu olemaan "vankilassa", tuli sellainen olo että tämä voi kestää ikuisesti tai loppuelämän, vähän kuin putkassa ollessa aika venyy ja tulee mieleen ajatuksia että "entä jos poliisi on unohtanut minut tänne"?

ja sossua ja muut asiat ihan rempallaan, vasta muutamann viikon päästä tuli sossun täti katsomaan kaikkia ja ihmetteli sitä ettei kukaan ole hoitanut mun korvauksia tai vuokra-asioita tai mitään!

Tää on ihan yleistä

t.Sairaalan sossu

Ei ne ymmärrä, että ihmisellä voi olla muutakin elämää sen sairaalan ulkopuolella. Harmillisesti LIIAN myöhään se sossu haetaan sinne

Vierailija
12/18 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8523 kirjoitti:

Viimeistään neljäntenä päivänä tarkkailuun asettamisesta.

M1 on lähete mielenterveyden arvioon = lääkäri tapaa ja asettaa tarkkailuun, jos kriteerit täyttyvät.

Ja siis tarkkailun jälkeen todetaan ettei hoito jatku, hoito jatkuu vapaaehtoisesti tai että hoito jatkuu tahdosta riippumatta.

Ystäväsi on mennyt vapaaehtoisesti sairaalaan, mutta ilm. hän on halunnut poistua, jonka vuoksi on asetettu tarkkailuun?

Vierailija
13/18 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lääkärit ja hoitajat on niin häijyjä että ne haluaa tahalleen pitää ihmisiä siellä vankina ja kidutuksesaa ja lääkkeissä, nujertaa psyykkeen ja saavat satanistissta rituaalistaan valtaa ja voimantunnetta

Vierailija
14/18 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailusta en tiedä, mun miehellä sellaista jaksoa ei tietääkseni ollut. On ollut kaksi kertaa yht 1,5kk osastoilla, ensin suljetulla ja siitä päässy vapaammalle mistä saanu kotilomiakin. Suljetulla joutui kai pari kertaa lepositeisiin johonkin eristyshuoneeseen mutta niiden kestosta en tiedä.

Vierailija
15/18 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkailusta en tiedä, mun miehellä sellaista jaksoa ei tietääkseni ollut. On ollut kaksi kertaa yht 1,5kk osastoilla, ensin suljetulla ja siitä päässy vapaammalle mistä saanu kotilomiakin. Suljetulla joutui kai pari kertaa lepositeisiin johonkin eristyshuoneeseen mutta niiden kestosta en tiedä.

se a1 -osasto on hirvee paikka, ihmisen itsetunto pyritään nujertamaaan nollaksi lääkkeillä ja säädöksillä. ihan demoninen paikka.  sitten kun saat tulla "Kokeeksi" viikonloppuvapaalle omaan kotiisi, niin lääkäri varoittelee, että "se kotiiin meneminen voi olla monella aika raskas paikka ja vaikea olla siellä yksin"

voi viddddu sentään

ja kesällä on lääkärit lomalla ja siellä on joku lääketieteen harjoitteilija-tyttö "lääkärinä", 20 v juuri aloittanut lukiosta lääkärin opinnot

Vierailija
16/18 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä miksi sinne on päädytty.

Vierailija
17/18 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

demonit on menneet päähän ja johdattaneet demonien luo "Hoitoon" eli pahempaan vankilaan., ensin ne vangitse mielen ja sitten ne vangitsee koppiin lääkkeisiin ja sekoittavat mielen pahemmaksi.

Vierailija
18/18 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko oli melkein 3 kk. Oli niin pahasti psykoosissa Esikoisen synnytyksen jälkeen että mikään muu ei olisi auttanut. Oli maaninen eikä nukkunut eikä tytär kiinnostanut sitä ollenkaan. Ihan järkyttävää oli. Sitten saikin siltä reissulta diagnoosin, eikä ole työkykyinen vieläkään, mutta jo oma itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän