Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka todennäköistä on tulla raskaaksi imetysaikana? Entä,

Vierailija
23.05.2013 |

saako raskaana ollessa jatkaa imetystä? Jos sattuu tärppäämään silloin kun vielä imettää edellistä vauvaa :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärppäsi helposti ja imetin koko raskauden ajan. Lopetin sitten toisen syntymään, ettei ole kahta imetettävää. Toki olin jo vähentänyt ekan kanssa. Se lopetus sujui hyvin kun olin sairaalassa kuitenkin muutaman päivän. Ainut mikä raskauden aikaisessa imetyksessä oli tylsää, että se tuntuu ikävälle. Rinnat on arat jne.

Vierailija
2/3 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyydellä ei ole merkitystä yksilön kannalta, elimistö ei kuitenkaan lue tilastoa. Useimmiten raskaus alkaa vaata imetyksen jälkeen. Normaali raskaus ei estä imetystä, poikkeuksia tietenkin on. 

Kannattaa tiedostaa, että usein raskas vaihe esikoisen kanssa alkaa vasta kun varsinainen vauvavaihe on ohi. Helpolla vastasyntyneen kanssa päässeet haaveilevat helposti pian uudesta raskaudesta. Siinä vaiheessa kun uusi vauva syntyy, voi olla, että esikoinen on pahimmassa liikkumis- ja tutkimusvaiheessa ilman minkäänlaista tolkkua. Tällöin on välillä todella raskasta huolehtia pienestä vauvasta samalla kun juoksee taaperon perässä. 

Edellistä ei ollut tarkoitettu välttämättä kehotukseksi lykätä vauvahaaveita mutta asiaksi, joka kannattaa huomioida ennen uutta raskautta. Miehen todellista läsnäoloa tarvitaan viimeistään kahden pienen lapsen kanssa ja muita läheisiä on hyvä olla myös olemassa apuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys suojaa raskaudelta vain jos imettää muistaakseni max. kolmen tunnin välein yötä päivää. En koskaan luottaisi imetykseen ehkäisykeinona. Hetihän ei raskaaksi tule mutta heti kun kuukautiset alkaa voi taas tulla (ja toki ei helposti tule niitä ekojakaan kuukautisia synnytyksen jälkeen jos ei ehkäise lainkaan).

Imettää voi raskauden aikana. Itse imetin vauvaa ja vielä taaperoakin paljon (myös öisin), menkat alkoivat kun vauva oli noin 11kk. Suunnitellusti tulin raskaaksi vasta paljon myöhemmin niin, että kuopuksen on tarkoitus syntyä kun esikoinen on yli nelivuotias. Imetin edelleen raskautuessani. Oikeastaan eka raskausoire oli rintojen kipeytyminen ja tehtyäni positiivisen raskaustestin vähensin imetyskerrat yhteen vuorokaudessa koska imetys oli alkuun kivuliasta ja joutaa jo vähentyäkin (tätä ennen 2-3 imetystä vrk, ei öisin). Nyt kun raskaus on puolivälissä ei imetys enää satu. Loppuvaiheessa maitoa ei välttämättä enää tule. Normiraskaudessa voi hyvin imettää. Olen kuullut, että jos supisteluja on runsaasti ja seksi kielletään ei saisi imettääkän, muuten ok.

Olen useammalle lääkärille ja neuvolan terveydenhoitajalle kertonut imetyksestäni raskausaikana eivätkä he ole sitä kauhistelleet mitenkään. Ja ei ollut tarkoitus kammottaa ketää ison lapsen imetyksestä kertomalla. Summa summarium raskaaksi voi hyvin tulla vaikka imettää ja raskausaikana voi imettää yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi