Pelkäätkö hämähäkkejä?
Kommentit (6)
Pelkään, enkä oikeastaan tiedä miksi. Ne vain ovat inhottavia. Eivät kai pelot välttämättä ole niin rationaalisia.
Daddylongleg päänahassa kävelemässä ei välttämättä tunnu kovin mukavalta, hyvin ymmärrettävää
En pelkää lainkaan! Jos löydän sisältä talosta, en koskaan tapa!! Aina otan sen kädelle tai lehden päälle ja vien ulos. "Hämähäkkiä ei saa tappaa", sanottiin meillä aina, kun olin lapsi. Tiedä sitten mihin tuo sanonta perustui, huonon onnen pelkoon?
Joskus jään katselemaan ihan läheltä miten hämähäkki kutoo verkkoaan, se on kiehtovaa, olen kuvannutkin niitä :) Sängyn vieressä seinällä kerran liikuskeli hämähäkki, olin liian väsynyt viemään sitä ulos, joten toivotin sille hyvää yötä ja aloin nukkumaan :D
Isommatkaan hämmiäiset eivät pelota, tosin mitään myrkkytarantilloja ei ole toistaiseksi tepastellut vastaan.
Kun ne pääsee vaikka mihin. Niissä on jotain kammottavaa, olen hakenut apua kaverilta pitkän matkan päästä hämähäkin poistoon ammeesta ja melkein ajanut kolarin, kun hämppäri päätti roikkua taustapeilistä ja vaikka mitä.
Olisi kiva saada apua fobiaan, mutta jo se ahdistaa, että lopussa muka käsittelisi otusta.
Joo. Alkukantaista? Inhoan etenkin niiden liikkumistapaa, kun poukkoilevat silleen ennalta arvaamattomasti.