Tuntuu niin pahalta.. :(
Tänään oli viranomaistapaaminen erääseen asiaan liittyen, siitä en halua sen enempää kertoa ettei kenenkään yksityisyyttä loukata. Nyt itkettää koko ajan, sillä minua syyllistettiin tässä tapaamisessa ja annettiin liiankin hyvin ymmärtää miten minun tilanteeni on todella huono. Oma äitini oli varoittanut aikaisemmin, että jos suostun tähän tapaamiseen siellä voitaisiin minua syyllistää aika paljon, mutta se määrä silti yllätti ja järkytti minua.
Nyt viimeistään meni luottamus viranomaisiin, sillä tilanne on sellainen että siihen liittyy useampi ihminen ja me kaikki tarvitsemme tavallamme apua ja terapiaa. Tuo syyllistäminen oli kuitenkin viimeinen pisara, viimeinen asia mitä enää haluaisin kokea. :(
Kommentit (17)
Onpas sinun kohdallesi sattunut nyt ikävät työntekijät, jos ovat sinua noin kohdelleet. Toivottavasti sinulla on joku henkilö tukenasi, jottet aivan yksin joudu syyllisyyttä potemaan. Mutta kuten varmasti itsekin tiedät, jokainen kantaa tekonsa ja sanansa mukanaan ja totuus ei pala tulessakaan, jos noin voi asian ilmaista.
Ajattelin soittaa äidilleni ja hänelle purkaa mieltäni, mutta en haluaisi sitten taas häntä vaivata tällä ongelmalla. :( Ja kun asiaan liittyy juridinen asia, josta en tiedä paljoakaan - jota en ole joutunut ikinä ennen edes ajattelemaankaan - niin viranomaiset ovat ajamassa minua siihen suuntaan vaikka itse tunnen sen olevan minulle epäedullista. En vain tiedä mistä voisin enää saada täysin puolueetonta neuvontaa ja tukea.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:10"]
Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon.
[/quote]
Pitää googlettaa ja katsoa, kuulostaisi ainakin että sieltä voisin löytää neuvontaa ja apua. On kamalan ristiriitainen olo, kun en haluaisi toisaalta ketään suututtaa tai olla hankala, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä että minua viedään sata-nolla koska olen liian kiltti. Tiedän itsekin tehneeni virheitä, mutta voiko yksi virhe pilata seuraavat viisi vuotta elämästäni?
Onpas sulla nyt tosiaan tukala tilanne. Jos on pienituloinen, niin käsittääkseni kunta yleensä tarjoaa juuri tuon oikeusaputoimiston kautta lainsäädännöllistä neuvontaa ainakin, kenties jopa oikeusavustajan, jos sellaiseen on tarvetta. Mutta olisiko sulla sitten myös jotain muuta luotettavaa henkilöä, johon voit turvautua, koska äiti ei aina välttämättä ole se "paras" ratkaisu vaikeissa tilanteissa, varsinkaan jos kovin iäkkäästä henkilöstä kyse.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:10"]
Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon.
[/quote]
Pitää googlettaa ja katsoa, kuulostaisi ainakin että sieltä voisin löytää neuvontaa ja apua. On kamalan ristiriitainen olo, kun en haluaisi toisaalta ketään suututtaa tai olla hankala, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä että minua viedään sata-nolla koska olen liian kiltti. Tiedän itsekin tehneeni virheitä, mutta voiko yksi virhe pilata seuraavat viisi vuotta elämästäni?
[/quote]
Soita oikeusaputoimistoon heti huomenna! Lupaathan? Se, että otat selvää oikeuksistasi ja pidät niistä kiinni ei tee sinusta hankalaa ihmistä.
Tietysti velat on maksettava aina.
Lupaan soittaa tuonne oikeusapuun, kiitos. :) Äitiin olen tukeutunut sen takia, että hän on tiennyt näistä asioista oikeastaan melkein yhtä paljon kuin minä, joitakin yksityiskohtia lukuunottamatta. Ketään muuta ihmistä en osaa ajatella, sillä en ole pystynyt kaikkea kertomaan kenellekään muulle.
Kiitos kuitenkin teille, tuntuu jo hieman paremmalta. :)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:32"]
Tietysti velat on maksettava aina.
[/quote]
Nyt ei ole kyse veloista, isommasta asiasta.
Ap, hyvä, että meistä oli apua ja toivottavasti saat tukea myös jatkossa. Hengitä syvään sisään ja oikeise ryhti suoraan, siitä se lähtee. :)
Tulee mieleen taas joku suurta vääryyttä kokenut sossun asiakas. Jotenkin ne sossut on aina väärässä, tyhmiä ja ammattitaidottomia.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:34"]
Lupaan soittaa tuonne oikeusapuun, kiitos. :) Äitiin olen tukeutunut sen takia, että hän on tiennyt näistä asioista oikeastaan melkein yhtä paljon kuin minä, joitakin yksityiskohtia lukuunottamatta. Ketään muuta ihmistä en osaa ajatella, sillä en ole pystynyt kaikkea kertomaan kenellekään muulle.
Kiitos kuitenkin teille, tuntuu jo hieman paremmalta. :)
[/quote]
En tiedä miksi ehdotin heti oikeusaputoimistoa, toki yksityinenkin juristi voi sinua auttaa, mutta se on toki kalliimpaa. Hyvä että sinusta tuntuu jo paremmalta. Kyllä ne asiat järjestyvät kun pistetään ne järjestymään. Hyvää jatkoa elämääsi!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:39"]
Mksi et luota mieheesi
[/quote]
Luottaisinkin, mutta kun mieheni kärsii paniikkihäiriöstä ja muutenkin ottaa asiat aina raskaasti, niin olen pyrkinyt olemaan perheessämme se joka hoitaa vaikeat asiat. Eli omienkin murheiden jakaminen on ollut vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:41"]
Tulee mieleen taas joku suurta vääryyttä kokenut sossun asiakas. Jotenkin ne sossut on aina väärässä, tyhmiä ja ammattitaidottomia.
[/quote]
Sossulla ei ole tässä asiassa mitään yhteyttä, tosin viranomaistapaamisessa oli myös yksi sosiaalityontekijä mukana. En ketään väitä tyhmäksi tai ammattitaidottomaksi, koin vain että viranomaiset syyttivät minua auttamisen sijaan.
Ja minua hävettää sekin, kun olin tapaamisessa roikkuvissa homssuisissa vaatteissa. En ollut tajunnut tämän tilanteen laihduttaneen minua yli kymmenen kiloa, laitoin vain epähuomiossa vanhat vaatteet päälle, mutta koko tapaamisen ajan tuntui kuin olisin joku Charlie Chaplin liian isossa takissa. :( Hitto, että inhoan itseäni tällä hetkellä! Itseni syyllistäminen ei kuitenkaan auta, nyt on mietittävä vain tulevaa.
Voi että :( Lähetän sinulle nyt paljon voimia ja positiivisuutta. Ota yhteyttä ihmisiin, jotka ovat aidosti puolellasi ja haluavat sinulle hyvää. He voivat löytyä yllättävältäkin taholta.