Afrikan tähti
Milloin viimeksi olet pelannut peliä. Itsellä se on kaapissa ja vähän unohtunut sinne. Klassikko joka on hyvä selkeä lautapeli.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Patsi jos rosvo vie rahat st helenalla.
Sääntöjä on kuulemma uusittu. Sieltäkin pääsee pois, kun odottaa tarpeeksi monta heittokierrosta.
Se on kyllä puuduttavasti itseään toistava. Ihan liikaa onnen varassa pelattava. Olisinkohan lasten kanssa pelannut 8-9 vuotta sitten viimeksi. Sopii pienilla lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääntöjä on kuulemma uusittu. Sieltäkin pääsee pois, kun odottaa tarpeeksi monta heittokierrosta.
Jep, rahattomana voi edetä merellä kaksi askelta kerrallaan. Tylsää ja tasapäistävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika inhorealismissa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo uusittiin koska pelin kehittäjä sai shittiä. Kaikki tietää että oikeissa säännöissä et pääse pois jos rosvo vie rahat.
Monopoli. Suosittelen kaikille. Saa onnella elää hetken Roope Ankkana tai Aku Ankkana;)
Vierailija kirjoitti:
Monopoli. Suosittelen kaikille. Saa onnella elää hetken Roope Ankkana tai Aku Ankkana;)
Antikapitalistinen peli. Pelin kehittänyt Charles Darrow kertoi että hän sunitteli Monopolin opettamaan lapsille monopolien haitoista ja siitä ettei se markkinatalous ole aina kivaa.
Ja myös hei mä löysin afrikan tähden voi ei sä löysyt hevosen kengän joten voitit. Waat?
Lapsena olen viimeksi pelannut monopolia ja silloin muistan sen, että tuntui jännittävältä ja suorastaan taianomaiselta peliltä. Rosvo oli pelottava ja hurja, leikkirahat taas makeita. Aikuisiällä olen törmännyt Afrikan Tähteen työni puolesta (olen psykologina perheneuvolassa ja meillä on kaikenlaisia pelejä pelattavaksi lasten kanssa). Luin ohjeet uudestaan ja vilkaisin pelilautaa ja nappuloita. Rosvo ja tietyt timantit toivat vanhaa nostalgista tunnetta mutta muuten pelin idea tuntui aika pitkästyttävältä. Päätin, etten pelaa tuota töissä, sillä haluan säilyttää lapsuuden taianomaisuuden, joka varmasti katoaisi jos nyt pelaisin ja olisin tylsistynyt. Lisäksi aikuisena myös harmittaa lähteä Afrikkaan varastamaan sieltä kallisarvoisia timantteja, jotka kuuluisivat paikallisille. Minusta on tullut iän myötä tosikkokin näemmä.... :(
Vierailija kirjoitti:
Lapsena olen viimeksi pelannut monopolia ja silloin muistan sen, että tuntui jännittävältä ja suorastaan taianomaiselta peliltä. Rosvo oli pelottava ja hurja, leikkirahat taas makeita. Aikuisiällä olen törmännyt Afrikan Tähteen työni puolesta (olen psykologina perheneuvolassa ja meillä on kaikenlaisia pelejä pelattavaksi lasten kanssa). Luin ohjeet uudestaan ja vilkaisin pelilautaa ja nappuloita. Rosvo ja tietyt timantit toivat vanhaa nostalgista tunnetta mutta muuten pelin idea tuntui aika pitkästyttävältä. Päätin, etten pelaa tuota töissä, sillä haluan säilyttää lapsuuden taianomaisuuden, joka varmasti katoaisi jos nyt pelaisin ja olisin tylsistynyt. Lisäksi aikuisena myös harmittaa lähteä Afrikkaan varastamaan sieltä kallisarvoisia timantteja, jotka kuuluisivat paikallisille. Minusta on tullut iän myötä tosikkokin näemmä.... :(
Äh, siis Afrikan Tähteä, ei monopolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antikapitalistinen peli. Pelin kehittänyt Charles Darrow kertoi että hän sunitteli Monopolin opettamaan lapsille monopolien haitoista ja siitä ettei se markkinatalous ole aina kivaa.
Eiköhän kaikki sen jo tiedä että Darrowla oli oikeasti ketunhäntä kainalossa eikä Monopoli ole oikeasti mikään harmiton seurapeli.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/aivot-narikkaan/tiesitko-etta-monopol…
Vierailija kirjoitti:
Pointti on löytää se timantti, peli ei kerro mitä sillä pitäisi tehdä.
Mitäs muita vanhempia pelejä kuten Alias ja vastaavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on löytää se timantti, peli ei kerro mitä sillä pitäisi tehdä.
No kerrotaahan se siinä pelissä että Afrikanthti on oikea timantti ja siit tehtiin Englannin kuningattarelle kruunu. Ainakin ennen kerrottiin. Nykyisistä säännöistä en tiedä.
Afrikan tähteen näkyi olevan kirjakaupassa myynnissä lisäosa Retkikunnat(?). Vaikutti ihan jännältä, siinä kootaan hahmoista retkikunta seikkailemaan ja näkyi olevan kaikenlaista muutakin lisäjuttua.
Pelattiin lapsen kanssa keväällä koronan ollessa pahimmillaan. Peli oli ennätysnopea, voitin kahdella heitolla 😅 Afrikantähti löytyi ensimmäisestä pisteestä ja sain vielä tasaluvun takaisin Tangeriini.