Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTUT 2006, toka pino =)***

12.07.2006 |

Tässäpä meille uutta pinoa... Eiköhän tuo 5 sivua riitä ensimmäistä - jatketaan juttua vaan. Se on mukavaa, että riittää tänne kirjoittelijoita.

Eka pino tässä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7706974&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tyttö on nukkunut vaan puolen tunnin pätkiä ja nekin sylissä. Nyt nukkuu jo toista tuntia makkarissa.

Eilen kotiuduttiin reissusta. Tyttö hymyili siellä ensimmäisen kerran. Oli kyllä ihanaa, sen jälkeen on tullut pari hymyä. Eiköhän ne siitä lisäänny. Neiti on alkanut viihtyä lattialla ja katselee ihmeissään erilaisia leluja. Kun laittaa mahalleen, niin nostaa jo niskat reippaasti ylös.

Kävin tänään rullaluistelemassa, oli ihanaa. Sovittiin miehen kanssa, että käydään vuoropäivinä urheilemassa. Saa sit aina hetken omaa aikaa. Eilen myös sekstailtiin ekan kerran synnytyksen jälkeen. Ei tehnyt kipeää, tosin ei mulla mitään vaurioitakaan tullut synnytyksessä.

Tänään tuli vähän paha mieli kun neiti huusi aika paljon ja miehellä meni hetkessä taas hermot. Mies sitten sanoi, että on miulla omakin elämä. Tarkoitti siis ettei halua hoitaa lasta. Kyllä vihlas ja pahasti. Silloin hän mielellään hoitaa kun neiti on hyvällä päällä mutta kun itkee tai pitäis nukuttaa niin sit onkin äitin vuoro hoitaa. Yritin sanoa, että ei se huuto sillä lopu että itse hermostuu. Voi kun se joskus tajuaisi sen, miusta on inhottavaa jos kiukkuaa vauvalle joka ei ymmärrä. Pitää kohta sanoa, että lapseen sitoudutaan joko 100 % tai 0 %.

Kirjoitan myöhemmin lisää.

Tytteli-83

Vierailija
2/38 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pipo niin kireällä et voi vee...äsken join " aamukahvin" , aiemmin en ole ehtinyt.

Mies on ollu töissä koko halvatun vkl ja isommat lapset kirjaimellisesti kiipeilevät seinillä kun ei ole mitään tekemistä! Sit kun mies kotiutui niin meinasivat lähteä pojan kanssa ajamaan motogrossia niin johan pimahdin. Oli nälkä, jano, kämppä kun pommin jäljiltä, tiskejä ympäriinsä jne...niin en ihan sulattanut ajatusta et jäisin taas heti yksin vauvan ja tytön kanssa. Viiden tähden perheriita oli valmis sekunnissa. Mä itkin ettei kukaan arvosta mun " työtä" täällä kotona ja mies vaahtosi et täytyyhän jonkun käydä töissä et saadaan ruokaa, lapset itki et pelottaa kun te huudatte :(. No asiat saatiin sovittua, sovittiin että aletaan laittaa kalenteriin kuka harrastaa milloinkin mitä ja myös mulle vähän omaa aikaa vaikka vaan lehden lukuun edes näin alkuun.

Vauva puklas yöllä nenästä? Mistä tuo voi johtua, onko muilla? Olin onneksi hereillä silloin ja pelästyinkin et mitäs jos olisin nukkunut, oli meinaan nenä ihan täys puklua!! Suusta ei tullut yhtään silloin, normaalisti kyllä puklailee ihan suusta ja aika paljon kyllä puklailee.

Nyt tuo ihanuus nukkuu tässä polvien päällä taas, ei viihdy missään. Tosin nyt viikonlpun aikana on alkanut pysyä hereillä pidempiä aikoja ja viihtyy lattialla jos joku on siinä vieressä näyttelemässä leluja. Katselee myös innoissaan äitiyspakkauksen kuvakirjan sivuja pitkään ja hartaasti. Isommat lapset on passeleita viihdyttämään vauvaa lattialla sen aikaa että saan syödyksi..

Summersnow, oma syöminen kyllä vaikuttaa maidon tuloon ihan oikeasti! Mulla jäi alkuviikosta aterioita enemmänkin väliin kun mies aloitti työt ja jäin yksin ja en kertakaikkiaan kerennyt TEHDÄ ruokaa. Niin kyllä mulla meni tissit tyhjiksi luppanoiksi ja tuntui ettei siellä ole mitään. Nyt oon ottanut linjan että jääkapissa on aina einesruokaa (vaikka periaatteessa en ole valmisruokien ystävä) pahanpäivän varalle, niin saan aina jonkun aterian itelle ja lapsille päivällä. Ja juonut olen tosi paljon. Nyt on taas tissit todella piukeina, maitoa suorastaan syöksyy vauvan naamaan jne kun alan syöttää. Eli kannattaa panostaa syömiseen hyvällä omalla tunnolla :)).

Tosin kyllähän se maidon määrä vaihtelee, jospa vauvas nyt syö enemmän ja menee taas jokunen päivä ennenkuin oma maidon tuotanto pääsee uuteen määrään? Muistan ainakin tytön kanssa että n. kuukauden välein iski pelko että maito loppuu ja oli sellaisia päiviä että vauva söi ja itki ja söi ja itki ja sitten kun miltei olin luovuttamassa jo korvikkeelle niin maitoa alkoikin taas tulla...

Nyt täytyy alkaa syöttämään , alkoi itku...

t. mariadee +" jussi" 3vko 1päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kesäkerttuset!

Vaaveli nukkuu kopassaan, ja itse tulin tauon jälkeen taas nettiin. Olimme koko perhe viikon mittaisella avioliitto/perheleirillä, eilen saavuimme taas kotiin. Hyvin meni viikko, vaikka poika syö öisin kaksi-kolme kertaa, joten päivisin väsyttää. Onneksi esikoinen viihtyi lastenhoidossa todella hyvin! Ihanaa oli myös saada kaksi kertaa päivässä valmis lämmin ruoka eteen. Saimme myös inspistä tätä avioliiton hoitoa varten...silleen ennaltaehkäisevästi, ei meillä mitään suurempia kriiseja nyt ole :)

Hyvin samalta kuulosta tämä kolmiviikkoisen elämä joka perheessä. Itse ihmettelen, että kuinka usein poikanen olisi syömässä. Johtuuko se siitä, että oli niin iso jo syntyessään...on varmaan nyt jo viisikiloinen. Noin parin tunnin välein. Nyt kun ollaan taas kotona, niin alan seuraamaan tarkemmin tuota syömisrytmiä...ettei tule semmoista naukkailijaa, joka ei syö kunnolla massua täyteen. Samoin pitää semmoista hassua ärinää...varsinkin yöllä...ihan kuin pieni dinosaurus!

Itse kyllä olen todella ekstra kiitollinen terveestä lapsesta!!! Nimittäin terveydenhoitajalle mainitsin pojan silmistä, kun ne olivat silleen alaspäin...itsekkin muistin koulutuksestani, että tuommoiset " auringonlaskusilmät" on oire jostain, mutten muistanut mistä. No käytiin lääkärilläkin, kun oli pään ympärysmitta kasvanut " liikaa" . Sieltä lähetti sitten vielä eteenpäin keskussairaalaan tutkimuksiin, eli aivoultraan, koska tuo silmäoire ja pään liika kasvaminen voi olla merkki siitä, että aivoneste ei pääse kiertämään, vaan siellä on tukosta ja se voi aiheuttaa aivonesteen pakkautumista aivoihin ja ns. vesipäätä. Itkin sitten kotona kaksi päivää ja huolehdin ja surin pojan terveyttä tai siis sairautta, edessä olevaa leikkausta ja koko elämän kestävää tervyden tarkkailua...

Lääräriin ja ultraan sitten menimme ja - kiitos Jumalalle - poika sai ihan täydellisen terveen lapsen paperit. Huh huh! Pään kasvu voi johtua siitä,e ttä synnytyksessä pää on muotoutunut puikulaksi, ja sitten kun se palautuu, niin voi näkyä vääränlaisesti " kasvuna" . Ja silmät on vastasyntyneellä usein vähän miten sattuu :) Onneksi tarkistettiin kuitenkin.

Noniin..mies tuli patistelemaan nukkumaan, kun kerran poikanenkin vihdoin nukkuu. Kantoliina otettiin käyttöön tänään, ja hyvin siihen rauhoittuu. Kun on tuo nukahtaminen semmoista shouwia :) Kapalo kanssa auttaa täällä, tai jos pitää käsistä kiinni niin ettei pääse viuhtomaan.

Faith

Vierailija
4/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi 14.7 klo 19.10 prinsessa. Painoa oli 4090g, pituus 53cm ja pipo 38cm. Synnytys käynnistettiin ja oli nopea, yllätti rajuudellaan!!

Sunnuntaina kotiuduttiin, voidaan hyvin ja isosisko on ihmeissään!! Heti alkoi hoitamaan, mutta myös on näyttänyt mustasukkaisuuttakin ;)

Tuulia, Mimmi-sisko ja sykerö kohta 3vrk.

Vierailija
5/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtin äsken kirjoittaa kuulumisa,ja sitten taas sivu taas sekoili. voi jestas...

lyhyesti: typsyn uuden mitat 4330g ja 53,7 cm. Neuovlan kommentit: Hyvin kasvaa rintamaidolla.Suloinen tyttö, hymyt ja katsekontaktit.

Äkkiä se aika vain hurahtaa...ei ole enää niin pieni rääpäle : )

Iltakitinät ovat meillä rauhoittuneet, tai lyhyntyneet pikemminkin. Alkaa n 21, mutta 22 mennessä rauhoittuu. Kantoliina auttaa paljon.

nyt esikoinen taitaa heräillä, palailen..

sokuri ja tyttö 1kk 2 vrk, poika 3v

Vierailija
6/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Tänään pikku-herra on ollut oikea herrasmies ja käyttäytynyt mallikelpoisesti... samaten eilinen vaarin luona käyminen oli oikea malli esitys... mutta illalla sitten kaikki olikin toisin kun piti mennä nukkumaan. Olin tuntia liian myöhään nukuttamassa ja ei tahtonut millään tyyntyä... rinta ei kelvannut, missään asennossa ei ollut hyvä sängyssä oli hetken ja sitten taas huuto... rinta ei kelpaa, sylissä ei hyvä jne. Kunnes puolen toista tunnin jälkeen yht. äkkiä rinta kelpasi... sitten jäi sänkyyn... luulin että nukahtaa mutta tapitti siellä vieä puoli tuntia tyytyväisenä ennen kuin nukahti.

No nyt tuo heräsi morjens...

Ninni ja jesse 1kk

Vierailija
7/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku mietti kantoliinan ostamista... ite oon tykännyt pitkästä trikooliinasta. sitomisen oppi muutamalla kerralla ja nyt se menee joi rutiinilla. itellä on myös rengasliina, mut se on mun mielestä vaikeempi saada tarpeeks tukevaksi.

meillä kans äristään n klo 5:n jälkeen. mutta selvästi äkistää pieruja.

Vierailija
8/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on tänään ollut ihan enkeli! Syö, nukkuu ja seurustelee. Tänään on sadellut hymyjä isille ja äidille ihan urakalla. Aivan ihanaa kun saa parasta palautetta vauvan hoidosta, jaksaa taas eteenpäin.

Meilläkin Ella on alkanut viihtyä lattialla tosi paljon. Katselee pitkän aikaa värikkäitä leluja. Sitterissäkin viihtyy jo sen aikaa että saan syötyä aamupalaa. Tänä aamuna tosin minä ja mies herättiin itekseen 7.15 ja Ella jatkoi unia vielä kahdeksaan asti. Kerkesin käydä hyvin suihkussa ja syödä rauhassa aamupalan.

Huomenna myö taas lähetään reissuun, nyt vuorostaan mummon luokse. Ollaan viikko siellä. Ihanaa, päästään miehen kanssa viettämään meidän hääpäivää hyvään ravintolaan kun voi turvallisin mielin jättää vauvan hoitoon pariks tuntia. Mein äiti asuu ihan keskustassa, joten siitä on myös helppo lähteä kaupungille vaikka kantorepun kanssa jos ei vaunuihin rauhotu.

Oon jo teettänyt ekat valokuvat neitokaisesta, pitää käydä ostaa joku ihana valokuva-albumi, mihin kokoan kuvia Ellan ensimmäisestä vuodesta.

Mulla oli tuossa pari päivää sitten rintatulehdus. Olin jo ihan valmis lopettamaan koko imetyksen kun tuntuu että nää rinnat ei ikinä parane. Vieläkin on haavat nänneissä, tosin nyt jo melkein ummessa. Käytän vielä rintakumia, jotta ne saa rauhassa parantua. Yöllä imetin pari kertaa ilman kumia ihan testiksi, ja hyvinhän tuo sai otteen. Eli ei mitään hätää vaikka kumilla vielä imetänkin. Niin, se rintatulehdus tuli nähtävästi siitä kun kävin jääkaapilla hakee ruokaa. Tuli nimittäin helteiden aikaan. Ja mulla ei ollut mitään tukosta rinnassa. Onneks iskän vaimo on lääkäri ja sain saman tien antibioottikuurin, kuume laski puolessa päivässä ja rinta oli jo seuraavana päivänä kivuton. Nyt imetys taas tuntuu hyvältä. Kyllä imetyksenkin suhteen ajatukset heittelee laidasta laitaan. Onhan se kuitenkin helppoa ja halpaa, tosin tuon kumin kanssa on hankala imettää jossain muualla kuin kotona kun se pitää aina huuhtoa käytön jälkeen.

Tilasin netistä kaks imetyspaitaa, taikapilven sivuilta, semmoiset raitapaidat. ja hitsi että on muuten hyvät, tosin maksoivatkin 37e/kpl. Sit tilasin ruskovillalta rinnanlämmittimet sekä liivinsuojia. Nyt pitäis olla semmoiset vermeet ettei uutta tulehdusta pääsis syntymään. Suosittelen ainakin noita rinnanlämmittimiä. Mulla ainakin käy tosi herkästi viima rintoihin mut jos laittaa toisen paidan päälle niin tulee kuuma.

Mies on tänään hoidellut tyttöä tosi paljon ja saanut sen hetkessä nukahtamaan. Saa hänkin kohotettua itsetuntoa vauvan hoidossa. Tosi hyvä, se tietää mulle enemmän omaa aikaa. =)

Nyt tais neiti heräillä syömään. Sit kylpyyn ja nukkumaan. Hyvää yötä kerttusille!

Tytteli-83 ja Ella 5 vk

Vierailija
9/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydän vilkaisemaan tuon mun kysymyksen vauvan navan punoituksesta, josko ois vinkkiä?!

summrska - vauva olkapäällä

Vierailija
10/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä voi siis kumpaakin käyttää? onko rajoituksia? tuliko teillä norm d-tipoista vatsavaivaa? mä en oo antanu kuin vasta kerran d-tippoja - pää pahvia ja iltasdin ei viitti ku muutenkin parkuu

summerska

Vierailija
11/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asennossa ja sidonnassaidätte vauvaa liinassa? mikä tukee vauvan päätä riittävästi? missä asennossa voi myös nukkua huoletta? meillä nukahtaa ihan pystyasentoon (kietaisuristi), mut tuntuu ettei hyvä pidemmän päälle olla siinä. mitä luulette?

summerska

Vierailija
12/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran meilläkin tuli niin iso puklu, et nenästäkin tuli. mut ei liene vaarallista, ainakaan kylkiasennossa (selällään voi ehkä olla pieni riski, ettei vauva saa pukluja pois? olen olettanut kyljellä nukuttamisen syyksi tämän)

Vierailija
13/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA 77Tuulia!! Kesäkertusta tulikin sitten Heinäkuinen :)). Mites onko Odottavaparturi jo jakautunut? Ja missä Krisse luuraa?

SUMMERSNOW, kiitti pukluinfosta :). Niin ja navasta tiedän että meillä keskimmäisellä aikanaan napa tulehtu, punoitti ja eritti jotain pikkasen niin neuvolassa antoivat " laapistus" -hoidon. Nyt tälle meidän pojullekin antoivat tuosta laapistuskynästä kun oli vähän niin ja näin napa, juuri oli irronnut eikä terkka oikein tiennyt että onko normaali vaiei (oli kesäharjoittelija...). Siis jos tarkoitit jotain vastaavaa napa-asiaa?

POIKAVAUVOJEN äidit huom! Mitä vaippoja te käytätte? Meillä kun falskaa sivuista ihan urakalla vaikka vaihdan vaipan 10-15 kertaa päivässä hurjan kakkaamistahdin takia. Alkuun käytettiin Pampersseja nyt on kohta mennyt paketti Liberoja. Nyt ostin Muumivaippoja mut niitä en ole vielä kokeillu...Tulee vaan ihana turhaa pyykkiä kun menee monet vaatteet päivässä ihan pissan takia pesuun ja kun tota pyykkiä on ihan järjettömästi jo muutenkin.

Meidän poika hymyili tänään!!! Katsoi suoraan mua silmiin ja hymyili, itkuhan multa pääsi. Tosin oon illan miettinyt että oliko kuitenkin vaan vielä " vahinko" kun on vasta 3 viikkoa, ei nuo isommat lapset vielä ainakaan hymyillyt. Tosin ajattelin että tänään on papan kuolinpäivä niin josko sen kunniaksi hymyili jo näin aikaisin :). Niin ja ristiäiset meillä on sitten mun rakkaan mummon kuolinpäivänä. On siis vähän eri tunnelmat nyt kuin vuosi sitten, hyvän niin!

Ootteko jo nimen keksineet kaikki? Meillä alkaa olla etunimi jo päätetty, tosin vieläkin vähän vatkaan mahdollisuutta et jos antain mun papan nimen mut kun se olis niin erilainen kuin noiden isompien lasten nimet tyyliltään...Teemu, Tiia ja Toivo? Luulen että annetaan kuitenkin se toinen nimi mitä ollaan mietitty ja toisiksi nimiksi sitten pappojen mukaan lisää nimiä, saas nähdä.

Onko kukaan epäillyt että nuo rela-tipat aiheuttais vatsanväänteitä? Musta meinaan on alkanut tuntua vähän siltä tai sitten on muuten vaan lisääntynyt herran vatsaoireilut. Nyt oon käyttänyt tasan viikon niitä tippoja.

Niin joku mietti noita kuulia lantionpohja-jumppaan, Niistä en tiedä mutta oon kyllä havainnut että tämä kolmas lapsi kyllä taisi tehdä tehtävänsä...aloinkin toissapäivänä jumppaamaan kovasti noita lantionpohjalihaksia! Samoin on tuo vatsa aivan karsea, eikö se enää kolmannen jälkeen palaudukaan??? Esikoisesta ja toisesta vatsa palautui kyllä aika nopeaan mutta nyt on ihan kauhea roikkupussi ihan kuin olis vielä raskaana, yöks!! Tosin sain kyllä jo farkut jalkaan mutta hirveät nahkakasat vyöryy yli :((. Kieltämättä on aika epäeroottinen olo tätä nykyä.

t. mariadee +" jussi" 3vko 2pvä

Vierailija
14/38 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink] Täälä sitä roikutaan koneella. Kiirettä on pitänyt ristiäisiä valmistellessa. Nyt saa levähtää pari päivää ja miettiä mitä on unohtanut.

Tyttö on aivan ihana ja joskus hiljainenkin :) Nukkuu jo 5-6h yöunia kiltisti. Kumpa äitikin pystyis nukkumaan samaan malliin. Itsellä on raskauden aikana tullut uni oglemia,enkä meinaa saada nukutuksi.No ehkä sekin sitten tasaantuu kun tulee syksy ja ei ole näin valosaa.

Tätä pinoa oli vaikea löytää! Mutta nyt sen löysin kun kävin kaikki keskustelualueet yksitellen läpi. Täälä onkin paljon keskusteltu.

No nyt menen laittamaan pientä nukkumaan omaan sänkyyn!

Lilli 81

P.S yrittää vähän enemmän nyt kirjoitella kun aikaisemmin

Vierailija
15/38 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä prinsessa on kuukauden vanha ja neuvolassa tädille jo naureskeli ja ' jutteli' . Kehuivat suloiseksi :)

Mä olen kans antanut jekovit-tippoja vain muutaman tipan per päivä ja aion nostaa määrää kunhan maha tottuu. Tosin ei oo tullu mitään oireita, mut silti parempi alottaa varovasti. Imetyksen jälkeen neidin maha on kuin ilmapallo, mutta saa itse tosi hyvin piereskeltyä ilmat pois :) Todella neitimäistä! En ole sitte cuplatonia antanut.

Yöt nukkuu hyvin. Aloittaa tiheän syömisen tissillä jo yhdeksän aikaan illalla ja noin klo23 alkaa yöunille. Syö yöllä kerran ja joskus olen jopa joutunut herättelemään tissille, kun pakottaa niin kamalasti..sitte aamulla aikasin syö toisen kerran ja nukkuu yhdeksään tai kymmeneen asti. Kun herää niin kakkaa kunnon kakat ja tehdään aamutoimet. Meillä jo aika selkee rytmi. Voi tosin muuttua vielä, mut hyvä näin..

Päivisin syö, nukkuu, seurustelee..välillä itkee, kun ei saa unenpäästä kiinni. Tuttia syö automatkoilla ja vaunuissa. Joskus sitterissä. On nukahtanut sitteriin muutamia kertoja, kun jalalla heiluttaa sitä.

Neiti oli kans jo yli 4kg..syntyessään 3650g. 2viikkoisena oli 3830 tai jotain sellasta, et painoa oli tullu kuulemma hyvin. On hän kasvanutkin!

Petipuuhia ei olla aloitettu vaikka jälkivuoto on kyllä jo loppunut ja uimassakin olen käynyt. Haluan jotenkin vaan odottaa siihen jälkitarkastukseen saakka! Ja mies kyllä ymmärtää..

Mulla oli kans rintatulehdus --> kuumetta 40 astetta ja ihan järkky päänsärky. Hieroin tissiä kuumassa suihkussa aika kauan ja sain tukoksen itse auki..syötin kans siitä tissistä vaikka sattui niin et taju meinas mennä. En siis tarvinnu lääkekuuria..onneks!

Esikoinen 3v. on nyt tän viikon ' uimakoulussa' ja se on sellanen meidän yhteinen juttu. Isi pärjää hyvin pari tuntia vauvan kanssa, et me saadaan mennä uimaan. Ja esikoinen tykkää kun saa äidin huomion. Sit käydään jätskillä ja olenkin yrittäny vapaa-ajat pyhittää esikoiselle. Olen kyl onnistunu jotenkin siivoamaan siinä sivussa aina kun vauva nukkuu.. Mut on täällä silti sekasempaa mitä ennen vauvaa.

Ristiäiset meillä venyy tonne syyskuun alkuun, kun on lomasuunnitelmia yms. Ja mummini ruotsista pääsee ehkä tulemaan silloin suomeen ja ristiäisiin. Tulee olemaan viiminen reissu mummille jos edes lähtee..

Mutta mutta nyt meen nimi puolelle..toiset nimet hakusessa vielä!

Voikaa hyvin ja huolehtikaa omasta jaksamisestanne!!

Hanna* ja Adeliina 1kk

Vierailija
16/38 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietellään rauhaisaa aamuhetkeä. Kaikki muut nukkuvat=) Enhän ihan äkkiä ajatellut tällaista tulevan, mutta näyttää olevan mahdollista.

Poju nukkui viimeyön yhdellä syötöllä, joten on äitillä ihan ihmeellinen nukkunut olo. En malttanut aamu-unia tähän enää ottaa vaan kapusin koneelle.

Rela-tippoja olen antanut vauvalle n. viikon vanhasta. Tuntuvat toimivan hyvin ja on ollut vaavin maha rauhallinen. Kuitenkin joinain päivinä muuttuu aivan kuin kovaksi ilmapalloksi ja on kovasti kipeän oloinen. Silloin olen antanut muutamalla syötöllä cuplatonia ja saanutkin komeat pörinät ja helpottuneemman vauvan. Eli tuntuvat toimivan jotenkin yhdessä hyvin. Jekovit tippoja menee pojulle D-vitamiinina ja nekin tuntuvat sopivan hyvin eli eivät vatsan väänteitä ole aiheuttaneet.

Voi sentään aikaa ja ajan kulua.. pojulla on tänään 4vko täynnä ja pe on sitten 1kk ja neuvola... Täytyy muuten mainita, että nyt kun takana on taas nukuttu yö niin alan kallistua kolmannen pikkuisen kannalle =D

Hormoonit.... rehellisyyden nimissä... tähän tarvitaan kyllä vielä paljon, jotta asiaan oikeasti tartutaan... Mies tuossa eräänä iltana varmisteli ennen puuhailuja, että eihän vaan toista 9kk kuluttua ja ilahdutin sitten ostoksilla, kun ei vielä ole tuo muu ehkäisy kunnossa... Täytyisi sitäkin alkaa tosissaan miettiä, kun jälkitarkastus olisi parin viikon päästä...

Johan taas tuli avointa jutustelua - telkan ääreen ennen kun tulee tunnustuksia =)

Lytte ja Veikka 4 vko

Vierailija
17/38 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppu on jo puolitoistavuotias vauva! Tänään on lääkäri neuvola tuossa reilun tunnin päästä. Yöt on olleet nyt viimeaikoina melkoista souvia. Ei Kirppu nyt niin itke, mutta ei nuku, ja minä en saa nukuttua siinä tuhinassa ja muussa ääntelyssä. Ja siis ei itke jos häntä pidetään tietyssä asennossa. Kunhan vain rikastun niin ostan kantoliinan (kantoreppu ei tunnu Kirpulle sopivan niinkuin se sopi esikoiselle), vaikka mies on jostain syystä siihen nihkeästi suhtautunut.

Meillä alkaa huomenna viiden vuoden vauvaton elämä, kun jälkitarkastus on siis huomenna.

Nyt täytyy mennä. Taitaa Kirppu kohta heräillä ja esikoinen tuli just ulkoa, kun ilmoitin että olen herännyt. Ilmoittelen myöhemmin miten ollaan kasvettu.

Jamesiina ja Kirppu

Vierailija
18/38 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvi nukkuu sylissä, mies on kisoissa joten viettelen rauhallista iltaa.

Eilen illalla mies sanoi, että joutuu kohta hankkimaan unilääkkeitä kun ei kuulemma saa nukuttua, vahtii kokoajan etää vauva hengittää ja havahtuu jokaiseen ähinään. Miehen mielestä se joskus kuulostaa siltä kun meinaisi tukehtua (meillä on vauvin kanssa mientä yskää/röhinää)... ihmettelin miten minä en kuulemma herää röhinöihin ja välillä vauva on kuulemma itkeskellytkin ilman että olen herännyt. Tiedän että vauvi saattaa muutamankerran itskaista ennen kuin saa pieraistua joten en noteeraa joka äännähdystä... mutta silti jäi mietityttämään että osaanko oiekasti herätä silloin kun vauva tarvitsee minua... äidin vaistot siis hukassa.

En vielä uskaltanut ehdottaa että mies nukkuisi toisessa huoneessa.. varmaankaan ei siihen suostu sillä on huolissaan vauvasta.

Kantoliinasta: Mulla on Pemmikaanin pitkä liina ja on ihan super ihana kun on nin ohut ja silti tukeva. Tänään oli sen verran vähemmän hellettä, että pystyi taas vauvin kanssa harjoittelemaan liinassa olemista. Nyt jo liinan sitominen ja vauvin asetteleminen alkaa sujua. Vauvi ei vaan tykkää siitä, että liina tulee pään yli joten joudun hieman käyttämään luovuutta.

Nyt meni hieman ohi tuo Jamesiinan " vauvaton elämä" -juttu???

Tyttelille kiitos pumpusta :) Tuli perille ja heti kokeilin. Imu on kyllä hieman hidas, mutta korvaa sen ettei käsi väsy.

Ninni ja Jesse 4vk

Vierailija
19/38 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko siis tosiaan " pilannut" tuon vauvan kuten miehen kummitäti sanoi kun tuli puhetta ettei vauva viihdy lainkaan yksin vaan ainoastaan sylissä? Masentaa tollainen syyttely, ihan kuin kaksi viikkoisen voisi pilata! Onhan tämä melkoinen sylikissa, mutta silti...

Ehkäisystä ollut puhetta, tietääkö kukaan voiko hormonikierukan laittaa vaikka imettää? Silloin kun tyttöä imetin sitä ei laitettu ennen kuin sitten kun imetys oli loppusuoralla mutta jotenkin oon saanut käsityksen että nykyään se voitaisiin laittaa jo aiemmin?

Ehkäisy täälläkin mietityttää kun ei lapsia ei saisi tulla mutta mitään lopullista en tohtisi kuitenkaan tehdä eli sterilisaatiota. Pillerit ei sovi ja kondomit on mitä on, niillähän tuo tyttökin meille aikanaan tuli, siis vähän tulella leikittelyä..

vauva kitusee...

Vierailija
20/38 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli lasten kanssa uimasta ja hetki ihan omaa aikaa!! Poitsu isikän sylissä..Niin mitähän olinkaan tänne kirjoittamassa? PÄtkii..

Poika on taas kitissyt ihan koko päivän, sylissä on rauhassa mutta ei viihdy siis missään muualla ei hetkeäkään! Ja jos vaikka laitankin " väkisin" hetkeks viereen sitteriin tai vaunuihin tms niin se alkaa huutaa niin että sillä salpautuu hengitys, ja se käy tosi nopeaa, ei siis ole seuraus mistään minuuttikausien itkusta.

Tänään kävin kaupassa lasten kanssa ja ajomatka kotiin on alle 10min niin sen aikana vauva sai kaksi kertaa sellaisen hillittömän itkukohtauksen että hengitys taukos (taukoaa tosi pieneks ajaks mutta näyttää kyllä pelottavalta) ja lapset alko itkee kun pelätyvät ja mun piti ajaa auto kaksi kertaa tien sivuun ja ottaa se syliin että rauhottuu. Ja mies kun tänään pohti että lähdettäis koko perhe sinne Alahärmään Powerparkiin...matkaa siis about 450km, just joo!!!

Mutta kun pidän sylissä niin itkua ei juuri kuulu ja on niin ihana ja tyytyväinen poju. Mikä siis avuksi? Tänäänki esikoispoika lämmitti eines makaroonilaatikon itelle ja siskolle kun äiti vaan kökötti vauvan kanssa, huoh :(. Puhumattakaan että saisin vaikkapa pesukoneita laitettua. Alkaa oikeasti ahdistaa ja parit itkutkin oon turauttanut kun en pysty tekee YHTÄÄN mitään isompien lasten kanssa. Välillä olen jo ajatellut että alan antaa korviketta että mies voisi sitten vuorostaan istua iltaisin vauvan kanssa että pääsisin isompien kanssa vähän touhuamaan jotain. Mutta onneksi keksin eilen että yritiän lypsää yöllä kun öisin rinnat on tosi piukeet niin jees, mä sain tosi lyhyessä ajassa lypsettyä liki 150ml!!!!!!!!! Arvatkaa oonko onnellinen......

Mutta liekö sitten seurausta siitä kun olen " pilannut" jo tuon pienokaisen niin sepä ei meinaa viihtyä kenenkään muun sylissä kuin mun. Miehenkin sylissä kitisee aikalailla, tosin asettuu kyllä sitten ja olenkin antanut sen pärjätä itsekseen etten puutu siihen..(mitä nyt eilen älähdin että voisit kokeilla kävellä sen kanssa kun poju itki sylissä kun mies tuijotti tv:tä...).

Ei siis kovin hyvä päivä täällä, anteeksi valitus.

Niin piti vielä kysellä miten pian olette aloittaneet sänkyelämää? Mulla kun oli tuo sektio niin sinänsä paikat on " kunnossa" mutta mua hirvittää että jos/kun saisin sen oolla alkavan niin sattuisko kovasti kohtuun kun siellä on tikkejä aika paljon? Murheet ne on mullakin...edellisten kanssa odotin kuuliaisesti sen 6 viikkoa jälkitarkastukseen, mutta nyt tuntuu että hermotkin jo helpottais jos päästäis ns. tositoimiin.

t. mariadee