Tietääkö joku mistä johtuu voimakas raskauspahoinvointi?
Alkaa aamusta ja kestää iltaan. Mikään ei maistu, ei edes mcdonaldsin ruuat! Ei yhtikäs mikään. En saa oikein mitään alas. Pakko yrittää jotain niellä väkisin... Oksentanut en vielä oo mutta monta kertaa ollut lähellä.
Kommentit (7)
vaikka ei oksentelisi. Itse oksensin harvoin, mutta ensimmäiset 3 kuukautta olivat _aivan_ hirveitä!! Ympärivuorokautista pahoinvointia. Mitään ei pystynyt syömään, mehujäätä imeskelin. Hampaita ei pystynyt kunnolla harjaamaan, koska silloin lensi yrjö. Kaikki hajut kuvottivat, kauppaan ei tosiaan voinut kuvitellakaan menevänsä, koska siellä haisi grillattu broileri :/ Ja meidän koira haisi mielestäni maailman kauheimmalta. Pystyssä pysyin max. 1,5h, sitten oli pakko mennä lepäämään. Ja olin saikkarilla viikolle 12 asti. Joten ei se oksennuksen määrä aina kerro kuinka huonovointinen on. Hormoneistahan tuo johtuu. Jotkut väittää, että tulevan lapsen sukupuolella olisi osuutta asiaan, tiedä sitten... Itse sain tytön :)
kyllä se on niin, että ne ketkä neuvoo syömään jotain raikasta ja kevyttä jne. eivät kyllä tajua miten kauhea olo jollain voi olla! Eikä siihen tosissaan auta vaikka söisit mitä tai jättäisit syömättä. Se olo vaan on ja pysyy, kellonajasta viis!
raskauden alusta loppuun, niin se on sitä voimakasta raskauspahoinvointia.
Inkiväärin haju lievittää monilla pahonvointia ja jossain tutkimuksessa todettiin sen olevan yhtä tehokasta tai tehokkaampaa kuin pahoinvointilääkkeet, lääkkeestä riippuen.
Siitä voi myös hauduttaa teetä, mutta se maistuu mun mielestä niin pahalle etten saanut sitä juotua...
juu kaikki neuvot
" syö heti aamulla ennen ylös nousua" ,
" syö pieniä määriä..." ym.
ei kyllä tehonneet muhun kun en kertakaikkiaan saanut suustani alas juuri mitään!
ekan raskauden ruokani olikin pussi tomaatteja päivässä!
mulla oli todella paha raskauspahoinvointix2,
oksensin paljon myös yöllä, välillä jopa nukuin istualleen tai vessan lattialla,
kun oksensin jopa 5min välein.
olinkin kyllä tiputuksessa asti useita kertoja...
ja huom! sain molempia sukupuolia, eli ei kertonut vauvan sukupuolta...
Mulla oli kans voimakas raskauspahoinvointi, varsinkin esikoiseltani. Olin välillä useita päiviä tipassa kun ei edes vesi pysynyt sisällä! Helpotusta sain matkapahoinvointiin tarkoitetusta lääkkeestä (postafen) jota lääkäri määräsi jotta pystyisin edes jotenkin pärjäämään arjessa.
Pahoinvointi hieman helpotti raskauden lopulla, mutta ei puhettakaan että olisi kauppaankaan lähtenyt ilman " oksennuspussia" =)
Rankka pahoinvointi on syynä etten halua enempää lapsia, kaksi on jo.... =)
Ja voimakas raskauspahoinvointi tarkoittaa sitä että oksennat " koko ajan" . Kokeille aamulla ennen ylösnousua korppua ja teetä tms. Syö pieniä määriä useasti, vältä rasvaisia ruokia (esim. mäkkäri) ja syö kevyttä mutta sellaista mistä saisit energiaa.