Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten keskiviikko

12.07.2006 |

Heippa!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kansi uudessa KaksPlussassa!

Vierailija
2/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa KaksPlussassa kannessa on niin ihana tyttövauvan kuva, etten ole moista ennen nähnyt, käykääpä katsomassa.

Muuta: nukkumisesta ei tule mitään kun on näin kuuma. Mahakipuja on.

Patovahti 27+3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Oletteko nyt joutuneet ottamaan sormukset pois?

-en

2. Onko vauvanne ollut potkuiltaan hiljaisempi kuumalla ilmalla?

-on

3. Aiotteko " päästää" kaveripiirin sairaalaan katsomaan teitä?

- en aio. Mieluummin kotiin sitten kun rytmi on muodostunut. Ehkä yksi kaverini saa tulla, olen tuntenut hänet 7-vuotiaasta asti, ja olemme edelleen tiiviisti tekemisissä. Sairaalaan haluaisin oman perheeni jäseniä ja miehen perheen jäseniä, mutta en kummin kaimoja jne.

Vierailija
4/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi kysymykset, ettei unohdu.

Sormuksen olen ottanut jo viikkoja sitten pois sormesta. Kyllä se menee siihen, mutta tuntuu epämukavalta. Luultavasti on kaapissa marraskuulle saakka.

En ole huomannut, että vauvaan helteet vaikuttaisi. Paljon liikkuu edelleen.

Minun puolesta saa tulla sairaalalle niin paljon vieraita kuin haluaa! Minulla on aina käynyt siellä aika pitkäksi ja on ihanaa, kun kaverit ja sukulaiset käy moikkaamassa! Viimeksi tyttö syntyi klo 9.08 ja klo 13 tuli eka kaveri katsomaan :)) Eikä haitannut minua ollenkaan. Tosin nyt haaveilen siitä polikliinisesta synnytyksestä, mutta saa nyt nähdä. Jokatapauksessa vieraat on siis tervetulleita niin sairaalaan kun kotiinkin.

(.) Eilen ekaa kertaa närästi oikein kunnolla. Ei kivaa! Yöt olen nukkunut nyt paaaaljon paremmin kuin edellisisissä raskauksissa, ainakin vielä.

Hammas oli muuten eilen illalla ihan kauhean kipeä luulin jo että pitää tänään mennä uudelleen. Mutta onneksi meni yön aikana ohi!

Nyt hermostuu kuopus..

Mianni 25+4

Vierailija
5/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva päästä taas koneelle lukemaan teidän juttuja...

-Joo. Kihla- ja vihkisormukset ahdisti sormea sen verran näin kuumalla, että oli pakko ottaa pois :(. Laitan kyl heti takas, kun vaan mahtuu.

-Ei. Mieluummin vilkkaampi. Kauhea meno on koko ajan päällä. Lääkärikin sanoi maanantaina ultrassa, että onpas menevä kaveri ;)

-Treella ei kuulemma pääse kuin perheenjäsenet eli sisaret, isovanhemmat ja isoisovanhemmat. Luulen silti, että ainakin muutama kaveri yrittää puhua itsensä sinne ja minä ainakin mielelläni haluaisin, että he pääsevät tulemaan ;)

Mulla muuttui laskettuaika 25.10. (aikasemmin siis 28.10) Ja lääkäri sanoi, että vaihtaa ammattia, jos ei ole tyttö ;) Lupasin mennä ilmoittamaan, mikäli sieltä poika tulisi... Vaikka sillä ei mitää väliä olekkaan, enkä ole ostanut vauvelin tavaroita sen perusteella...

Kysyinki jo aikaisemmin, mut en huomannut vastauksia eli onko kellään kokemusta Hartanin Skater-x-vaunuista?

Aurinkoista päivää kaikille odottajille!!!!

Susuliini 24+4

Vierailija
6/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä vastailen kysymyksiin:

-En onneks ole joutunut, tunnen oloni " alastomaksi" ilman kihla ja vihkisormusta:)

-Ei ole ollut ainakaan hiljaisempi:) Niin kovasti siellä liikutaan, ettei helteet näytä haittaavan pikkuista.

-Täällä sairaalaan " ei saa tulla" kuin isovanhemmat ja sisarukset ja uskon, että meitä tulevat katsomaan isovanhemmat, miehen veli sekä omat siskoni-muut saakoot odottaa kotiutumista ihan suosiolla:)

Jääsydämelle: Ei oo kertaakaan meitin neuvolakorttiin merkattu sykettä :( Ja vain kerran olen sitä huomannu neuvolassa kysyä-oli silloin 140 ja 4D:ssä syke oli 141.

Siihen vielä vastaisin (vaikkakin vähän jälkijunassa) mikä raskaudessa ärsyttää: [b]EI TODELLAKAAN YHTÄÄN MIKÄÄN-PÄINVASTOIN![/b]

Toki ymmärrän, että mieli voisi olla toinen mikäli olisi kaikenmoista kolotusta ja kremppaa, mutta olen voinut koko raskauden niin mainiosti, etten voi kyllä valittaa ja haluan ehdottomasti kokea tämän vielä uudelleen mikäli luoja antaa siihen mahdollisuuden :) Rakastan tätä masua yli kaiken!!!

Täällä satoi yöllä ja aamulla aivan törkeesti ja tuuli on vieläkin tosi kova!! Piti käydä osa kukista nostamassa syrjään, ettei tuuli riepottele kovin pahasti!

Käytiin sitte eilen hakemassa se sänky, mutta on vielä pakettiautossa. Yritän vielä malttaa pitää sen paketissa hetken...ainaki huomiseen, heh ;)

Olettekos muutoin mitanneet MASUN YMPÄRYSTÄNNE viime aikoina?? Mä mittailin tuossa yks päivä ja se oli jo 95 cm:)

Nyt toivottelen kaikille [b]ILOISTA KESKIVIIKKOA!!![/b]

Haliterkuin: [b]Je_Ni & Pikku-Isäntä 28+3[/b]

Vierailija
7/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks kysymyksiin..

1. Sormukset ovat edelleen sormessa, eli ei ole turvotuksia.

2. En ole huomannut, et vauva olis hiljaisempi kuumalla ilmalla.

3. En tiedä mikä on käytäntö vierailijoista Hyvinkään sairaalassa mut en haluu, et koko suku/kaverit tulee sairaalaan.

Kamalaa, kun eilen vauva työnsi ittensä tuohon ihan ylös vasemmalle puolelle, hitsi että mun oli vaikee olla. Alkoi närästää ja röyhtäyttää.

Onneks on yön aikana vaihtanut asentoo.

Mittasin ympärysmittani masun uloimmalta kohdalta ja tulos oli 104 cm.

Tosin oma masu tuntui eilen pieneltä kaverini (rv37) masun rinnalla..

Mutta täytyis kai sitä vähän jotain hommiakin tehdä, tuntuis olevan pikkasen viileempi päivä.

myttynen 27+5

Vierailija
8/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan pitkästä aikaa!

Olemme viettäneet lomaa mökillä paljon, etten ole ehtinyt tänne palstailemaan. Lisäksi meidän 1v 3kk ikäinen tyttö oppi pari viikkoa sitten kunnolla kävelemään, niin nyt saa sitten viilettää innokkaan kävelijän perässä.

Tänä aamuna oli neuvolalääkäri (rv26+5). Painoa oli tullut melko paljon, 750 g viikossa. Voipi tosin olla osaksi turvotusta näiden helteiden vuoksi. Verenpaine on alhaalla (100/56), välillä huippaakin noustessa ylös. Sydänäänet 130-140, kohdunpohjan korkeus 25, eli aika yläkäyrillä mennään. Kohdunsuu oli kiinteä (3cm), mutta kuitenkin auki sormelle. Lääkäri sanoi, että on normaalia, kun raskauksien väli on lyhyt. Eli kaikki näytti hyvältä, ja oma olokin on ollut hyvä.

Nyt kysymyksiin:

Vajaa viikko sitten sormukset alkoi tuntua ahdistavilta etenkin aamuisin, eli en pidä niitä ainakaan toistaiseksi.

Samalla lailla tuntuu potkivan. Potkuja tulee etenkin iltaisin ja öisinkin silloin kun satun olemaan hereillä.

Mieluummin en halua koko ajan vieraita käyvän, vaan levätä mahdollisimman paljon. Aikaisempien käyntien kohdalla kaverit ovat tulleet vasta kotiin katsomaan vauvaa.

Huomenna taas suuntaamme mökille, nauttikaa aurinkoisista kesäpäivistä!

Iris73

Vierailija
9/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viude, että onkin kuuma. Leivottiin muksun kanssa pullia ja olisittepa nähnyt meidän keittiön =O Jauhoja ja taikinaa ja kaikkea muuta joka puolella, mutta hienoja pullia saatiin aikaiseksi. Tais ne maistuakin hyvältä, kun muksu söi 3 pikkupullaa kera kylmän maidon ;) Itse en uskaltanut syödä ollenkaan, kun huomenaamulla on se sokrurasitus :/ Ilta kasilta alkaa sitten se paasto, ettei saa syöd mitään...Aamulla kasilta aika, IIIIIIK!

Kysymyksiin, jos muistan kaikki..

Sormukset on vielä tiukasti sormessa, turvotusta en ole huomannut ainakaan vielä olleen..

Helteet ei vaikuta millään tavalla vauvaan, ja äitiinkin vain positiivisella tavalla :)

Sairaalaan tulee molempien vanhemmat ja sisarukset ja jos mahd. niin minun kaksi hyvää kaveria :)

Miehen sisko on kohta tulossa käymään. Onkin tarjottavaa kaffen kanssa :) Olikin eka kerta kun pullia tein sitten kouluaikojen, mulla onkin nyt joku ihmeen leipomisvimma johtuen raskaudesta. Mutta toisaalta kiva kun saa pakastimeen paljon vierasvaraherkkuja. Itse en ole niin makean perään, enkä syö oikeastaan koskaan pullaa, kakkuja jne...

Vessasta kuului;" äiti tuu pyyhkimään" ...Täytyy vissiin mennä =D

Illan jatkoja!

Camelot 25+6

Vierailija
10/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, täällä onkin sitten ukostanut tänään päivällä oikeen kunnolla. Poika raukka oli aivan peloissaan, halus vaan syliin ja roikku kaulassa kaikilla voimillaan ja painoi päänsä tiiviisti mun rintaa vasten. Sitten sanoi koko ajan semmosella kysyvällä pelokkaalla äänellä, että " ukkonen vaarallinen" . Yritin sitten selittää, että ei ukkonen ole vaarllinen, kun ollaan täällä sisällä. Muistin sitten onneks yhden kirjan, joka meillä on, Franklin ja ukkosmyrsky ja sitä sitten lueskeltiin ja pian poika ei enää pelännytkään. ;)

Kysymyksiin:

1. Sormukset otin pois viikonloppuna, kun oli niin kuuma ja jotenkin ne alko ahdistaa, tuskin laitan niitä takasin ennen kun vauva on maailmassa ja turvotus laskenut (vaikka ei sitä just nyt ookkaan, et sormukset vois olla sormessa).

Parempi ottaa ajoissa pois, kun kaverille kävi niin, et se oli raskaana ja sit ihan yhtäkkiä oli tullu kauheen kuumaa ja se oli turvonnut hirveesti tosi nopeesti. Sit se oli vaan tutenut, että kylläpäs nuo sormukset tuntuu inottavilta ja kun ois ottanut pois niin niitä ei saanutkaan. Ensiavussa ne oli sitten juotunut sahaamaan ne sormukset poikki.

2. Vauva on ollut todella aktiivinen kuumista ilmoista huolimatta.

3. Sairaalaan saavat mun puolesta tulla ihan kaikki, jotka vaan haluavat meitä tulla katsomaan. Täällä vaan taitavat olla aika tiukkoja, että vaan ihan lähisukulaiset/perhe saa tulla.

(.) Msukki on vilkas, niinkun jo mainitsinkin. Nyt mulla on joku ihan ihmeellinen maha kramppi menossa, mitä lie. Koko vatsa aivan krampissa ja selkää särkee. Voisko olla supistuksia, vaikka vatsa ei ookkaan silleen kovettunut, niinkun suppareissa normaalisti?

Mukavaa pikkulauantai iltaa kaikille!

Möhömassu + masukki rv26+4

Vierailija
11/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukset on vielä sormissa. Otan sitte ennen synnytystä pois jos tuleekin sektio tms... Turpoan jaloista sitten käsienkin edestä!

Vauva liikkuu totuttuun tapaan, äiskä ei meinaa jaksaa töissä kun hommiakin olis, saati kun sieltä kävelee kotiin... :/ Aamulla jaksoin ihan hyvin sinne kävellä, mutta jopas kestikin kotimatka sitten! Onneks ei ollu kiirettä, lapsetkin mummilla yökylässä. Miestä odottelen kotio.

Hyvinkään sairaalaan saa mun mielestä tulla kaveritkin, ainakin ennen on saanut. Ja mun puolesta saa tulla kuka haluaa :) Aion olla siellä ainaskin pari päivää, vaikka on jo neljäs lapsi. Mieskin sanoi, että sitten lepäilen siellä etten oo ihan rauniona heti himassa.

Jaksellaan... Ja nauttikaa helteistä te, jotka jaksatte!

Sanna ja baby 27+1

Vierailija
12/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut

Ei, on aina yhtä hiljainen (jopa viikko ilman liikkeitä menee kevyesti)

KYSiin ei saa tulla kuin onnellinen isukki ja aiemmat lapset, joten onneksi ei tarvitse ottaa vieraita vastaan!

Kun sain esikoisen, olin TODELLA kiitollinen tästä säännöstä, sillä olin tosi väsynyt! Kiitos KYS!

-lupicaia 28+3