°.°.°.°.° Tammenterhot keskiviikkoon °.°.°.°.°
Jostain kumman syystä menneisyyden haamut vainoavat tänä yönä... Ilta ja yö on mennyt miltei pelkästään vanhoja märehtiessä ja katumusharjoituksia tehdessä. Kai sitä pitää tehdä tilit selviksi uuden perheenjäsenen alta tai jotain.
Piti kommentoida jotain vanhoja juttuja, mutten nyt muista yhtään mitään. Raskausdementia ja väsymys on tosi huono yhdistelmä...
(.) Mammahousut ovat sit ihan virallisesti käytössä, muut eivät enää päälle mahdu. Oon ruvennu jo miettimäänkin, että oliko entiset vaatteet jo valmiiksi vähän ahtaita vai onko sitä tosissaan kasvanu näin paljon jo tässä vaiheessa. Kiloja ei juurikaan oo tullu eli kai se sit on sitä vauvamasua. Vointikin jo närästystä lukuunottamatta mainio ja hieman enreginenkin hetkittäin.
Taidan yrittää yöpuulle. Ei tästä tolkkua saa itsekään enää...
Kesäistä keskiviikkoa kaikille!
¨c¨
Kommentit (21)
[color=blue] Tervetuloa mukaan äitiliini-78 ( Toivottavasti nikki meni oikein ). Kiva saada vielä tässäkin vaiheessa uusia tammenterhoja mukaan kertoilemaan kuulumisiaan.
Sunmom: Ihme heppu siellä Femedassa vastannut puhelimeen!! Kun minä soitin sinne niin nainen langan toisessa päässä oli tosi ystävällinen, ja sanoi että hyvä että olen ajoissa liikkeellä. Taisi kysyä olenko käynyt np-ultrassa ( olin ), mutta rakenneultrasta ei puhunut mitään.. Tais olla huono päivä sillä tyypillä ketä sulle vastas, kummallista palvelua kun ei olla edes yhtenäisellä linjalla!
Mulla olis Missymomin paketti postissa ja siellä mua oottaa äitiyspökät. Rahatilanne on kuitenkin sen verran tiukilla että haen paketin vasta perjantaina kun on palkkapäivä. Nyt kituutan viel muutaman päivän vanhoissa lökäreissä..epämukavaa. Tosin mun tuurilla tilasin sit varmaan väärän kokoiset housut :)
Onko täällä Turkulaisia tai Turkua tuntevia odottajia??Ollaan maanantaina lähdössä Muumimaailmaan ( näköjään suosittu matkakohde Tammenterhojen keskuudessa ;) ) ja mennään sitten Turkuun Hamburger Börsiin yöksi. Sitä ajattelin kysyä että onko siellä mitään ihania odotusvaatteita myyviä liikkeitä??HM vissiin löytyy, mutta onko muita?? Pitäähän siellä vähän shoppaillakin kun kerrankin pääsee täältä tuppukylästä ( Nurmijärvi ) pois!!
Onko teillä ilmennyt jotain mielihaluja? Itselläni on näköjään sama kuin viime raskaudessa, eli pakko saada kuppi kuumaa kaakaota päivässä! En edes muistanut koko hommaa enkä yleensä juo kaakaota, kunnes vajaa viikko sitten rupesi tekemään sitä vimmatusti mieli ja tekee edelleen! Herneitä menis kanssa litrakaupalla, mutta pistetään se uutuuden viehätyksen piikkiin.
Huomenna neuvola aamukasilta. Tulen sitten kertomaan kuulumisia.
Hyvää keskiviikkoa Terhoille!
Kataya 13+1
mukava että tulee uusia mukaan :D
Mulla on kans alkanut tulla ruoka himoja,ei välttämättä tiettyä,vaan joku ruoka tulee mieleen ja sitä on pakko saada!
Edellisessä raskaudessa tuo himo oli ihan käsittämätön!
Joulun alla jo marraskuussa haaveilin kinkusta ja sen suolaisesta liemestä niin,että jopa itkin ,kun oli jouluun niin pitkä aika :)))
(.) on tänään ja eilen ollut pienempi,ehkä viileät säät tekee,ettei oo niin turvotusta...
[b]Zatu[/b] Sain ne halensin paidat,olit oikees,se oli oikee mamma paita,no,ei haittaa :)
Nyt syömää pojun kans jotain ja sit lähetään siskon luo,harjoittelen tekee sille juhlakampausta,sillä hänellä on kaason pesti edessä lauantaina...
Maria ja himpula 13+3
Tervetuloa turkuun lomalle :)!
Täältä valitettavasti puuttuu sellainen hyvä äitysvaatteita myyvä liike. H&M:ltä löydät parhaat, liike on ihan siinä samassa rakennuksessa kuin Börssikin ja osasto on kakkoskerroksessa lastenvaateosaston vieressä. Eerikinkadun alussa (sama katu kuin menee Börssin ohi) sijaitsee Lastentarvike, josta voi löytyä jotain. Mutta vähän huono tilanne on tässä mielessä, ettei oikein oo omaa liikettä ainakaan, että itse tietäisin.
Satakunnantiellä kauempana kaupungista on liike OZ baby, josta voi myös tehdä jotain löytöjä. Tässä liikkeessä en oo ite käynyt joten en tiedä siitä sen enempää.
Humalistonkadulta löytyy Pikku-kenguru ja ihan siitä Börssin sisäänkäynnin vierestä Kauppiaskadulta ihana lastenvaateliike, jossa ehkä haluat poiketa.
Iloista lomaa :)!
T: E ja 15
Sama juttu kuin Maria-79:llä noiden mielitekojen suhteen: jotain, mitä alkaa tehdä mieli, on vain pakko saada. Esim eilen illalla piti kärrytellä esikoisen kanssa lähikauppaan vielä tosi lähellä poitsun uniaikaa, kun minun alkoi tehdä tajuttomasti mieli voileipäkeksejä. Vedin niitä sitten toisen puoliskon melkein siltä seisomalta.
Samoin olen aika ehdoton noiden himojen suhteen. Mies oli lähdössä viime viikolla kauppaan ja kysyi mitä haluan. Sillä samalla hetkellä minun alkoi tehdä mieli ihan perinteisiä Marianne-karkkeja, ja pistin tilauksen vetämään. Kun mies tuli kaupasta hän innosta hehkuen esitteli löytöään, sellaisia uudehkoja Marianne-Snack suklaapaloja. No, hän luuli etten ollut sellaisia vielä maistanut (olin...maistan aina uutuuskarkit...), ja minä taas ihan raivoissani, kun en saanut tilaamiani Marianne-karkkeja.
Esikoista odottaessa muistan, että jääkkärissä oli kylmää jaffaa, mutta minun teki ehdottomasti mieli fantaa, ja sitä piti sitten hakea kaupasta...
Vaatteista: minäkin olen ostanut pari tunikaa, ja ne tosiaan tuo masun esiin, vaikkei uskoisi. Jotenkin se kangas osaa laskeutua juuri kumpua korostaen. No, onpahan joka tapauksessa kivoja paitoja käyttää, ja aavistuksen normipaitoja pidempinä myös peittävät masua paremmin. Missy Momilla on kivoja vaatteita. Yhdet housut olen jo tilannutkin. Esikoisen ajalta on myös jotain vaatteita jemmassa. Toistaiseksi tosin olen kulkenut omissa. Niitäkin on nimittäin paria kokoa, kun raskauden jälkeen ostelin aika paljon uusia vaatteita, kun en ollut vielä ihan entisissä mitoissani. Eli ne on nyt juuri sopivia.
Vietän rauhallista aikaa kotosalla: mies palasi eilen illalla työmatkalla, ja tänään menivät kaksistaan pojan kanssa puistoon. Luksusta olla joskus kotona ihan yksinään vähän aikaa!
t. Meku rv 12+3
Nyt kun mainitsit, niin minunkin alkoi tekemään mieli kaakaota...
Ja jauhetta ei ole, muuta kuin sitä vahvaa leivontaan, eli ei kun kauppaan!
No, kaakaohimo olisi siinä mielessä ihan toivottu, että minun on hirmu vaikea saada tarvittavaa maitomäärää täyteen. Kaakaokupillisessa sitä saisi jo taas menemään parin desin verran..
t. Meku 12+3
[color=blue] Kiitos Turku-vinkeistä! Kiva tietää että en voi olla löytämättä sitä HM:ää jos se on kerta samassa talossa kuin meidän hotelli :) Olen tosi huono suunnistamaan ja pelkäsin vähän että missaan koko HM:n. Kiitos myös muista vinkeistä, pitää käydä katsastamassa muutkin mainitsemasi paikat :)
Meku73: No hyvä että sait vähän " inspistä" tosta mun kaakaohimosta, pitemmän päälle jos sullakin se jatkuu niin se voi olla jo vähän ikävääkin. Mut määrättiin viime raskauden lopussa dietille, ja ne vei multa sen päivän kaakaokupposen, nyyh! Nyt jos söis vähän maltillisemmin niin jos sais juoda kaakaota loppuun asti..
Himoista vielä- viime raskauden aika halusin ihan KAMALASTI mansikkakaakaota. Sitä oli joskus kun olin pieni, olisko ollut Vesseli-merkkistä. Sitä ei löytynyt mistään ja etsin sitä netistäkin! Mieliteot on tosiaan mullakin ehdottomia, ja se oli tosi kamalaa kun mansikkakaakao pyöri yöt ja päivät mielessä eikä sitä saanut mistään!!
Kataya 13+1
Pitääpä tehdä kannullinen jääkaappiin! Mulla on kans ongelmia maitotuotteiden kanssa, kun en juuri juustoa kummempaa syö. Tässä saattais olla ratkaisu!
Saisko sitä mansikanmakua joukkoon mehutiivisteistä?Ainakin se metsämansikanmakuinen " kenenihmeessäsenytolikaan" -tiiviste on TODELLA hyvää. Joku ruotsalainen nimi sillä muistaakseni se oli. Hölmöä, ku muistaa tarkalleen miltä se pullokin näyttää, muttei muista nimeä!
Esikoisen kanssa ahmin kiloittain uunituoretta ruisleipää, jonka päällä oli voita, kirsikkatomaattia, mustapippurirouhetta, suolaa ja balsamiviinietikkaa. Edes edellispäiväinen leipä ei käyny, vaan joka aamu oli haettava tuoretta. Viikonloput sitten olikin tuskaa, jos en ollu muistanu pakastaa tuoretta leipää reserviin... Tällä kertaa ei vielä ole mitään suurempia himoja tullu, mutta kai niitäkin kohta ilmestyy.
Tervetuloa uudelle tammenterholle, äitiliinille!
¨c¨
Ja sit heti (.)... Yö meni tosi huonosti. Oli niin kuuma ja tosi vaikea löytää hyvää asentoa. Niin, kun olen siis tottunut nukkumaan vain ja ainoastaan mahallaan ja nyt ei enää kunnolla onnistu. Alkaa nopeesti masua vihloa ja jomottaa.
Siis voiko toisesta tuntua nyt jo liikkeitä vai ruputteleeko tuo suolisto vaan? Välillä makuuasennossa tuntuu sellasia hentoja nykäyksiä. Ekasta tunsin liikettä muistaakseni joskus 18+.
Pahoinvointi jatkuu ja jatkuu aina vaan. Silti pitäis jaksaa pitää esikosta huolta, siivoilla välillä kämppää ja ulkoillakin enemmän. Nyt on taas alkanut kaikki syöminen etoa, mitään ei tee mieli.
Ainut mikä maistuu kunnolla tällä hetkellä, niin smurffilimsa, mehujäätelöt ja tuoreet mansikat...
-tau & " helmi" 12+4-
Hei,
tulinpa vain pikaisesti kommentoimaan, että voisiko Chiccan etsimä mehun nimi olla Ekström (tai jotain sinnepäin)..
Täällä Oulussa on tänään satanut vettä, ihan kivaa, niin nurmikot ym. alkais taas vähän vihertämään, jos tuosta sateesta nyt mihinkään oli.
Mä varmaan kommentoin täällä kohta aivan kaikkee, mutta koittakaa kestää.
-äitiliini
(.) olen tässä useamman päivän valitellut väsymystä. no, tänään on helpottanut. eli aika varmasti ollut helteistä kiinni. tosin olen kyllä pari yötä nukkunut tooosi hyvin ja siihen päälle kunnon päikkärit, eli työajan univelatkin alkaa oleen vissiin hoidettu. tänään käytiin ihan kävelyllä miehen kanssa, moiseen ei energia tai vointi ole antanut mahdollisuutta varmaan toukokuun alun jälkeen, eli hjyvä fjiilis! :) miehen loma loppuu ens viikolla, taidan silloin koittaa salillekkin jo palata.
tervetuloa äitiliini! sama jännitys täälläkin että kumman vuoden puolella jakaudun, kun la 29.12. (kunhan ei jouluna tulis *sormet ristissä* ;))
kataya: tervemenoa muumimaailmaan:) oli mukava paikka, jopa " vaan" kahdelle (lapsenmieliselle) aikuiselle. :)
kaakao-gallup: tuttu tunne, päivittäin pitää lasillinen saada, ellei muuta suklaata sitten ole tarjolla. joku vuosi sitten ei meilläkään juuri maitotuotteita käytetty. mut nykyään oon oppinut juomaan pari lasillista ainakin päivässä.
tau: teillä ei oo vielä viilennyt:( meillä (luojan kiitos!) on varsinkin öisin jo tosi viileä kun takapihan ovi auki nukutaan. mutta kuumina öinä on nukkuminen kyllä tuskaa!
tikru ja simppis 15+5
Mahassa polskutteli varsin vilkas vekkuli. Kaikki ok. Viikot ultran mukaan 11+3, menkkojen mukaan tasan 12. Laskettua aikaa ei siirretty. :)
Noista mielihaluista... minulla tulee outoja mielihaluja ilman raskauttakin, joten en ole havainnut mitään ihmeellistä ilmaantuneen. Mysli ja vaniljajogurtti on kyllä sellaista, mitä olen viime aikoina syönyt litroittain.
Ja niitä himoseksiuniakaan en onneksi ole vielä nähnyt. En haluakaan niitä enää nähdä, traumoja jäänyt edellisistä raskauksista. ;)
Pahoinvointi on helpottanut ja muutenkin leijun ultran jäljiltä ainakin metrin jalat irti maasta. Nyt tietää jo minun vanhemmat ja siskokin raskaudesta. En malttanut olla soittamatta, kun sairaalasta ajelin kotiin. Miehelle kävin äkkiä näyttämässä ultrakuvat työpaikalla. Seuraava asiakas sai leveästi hymyilevän miehen vastaansa. :)
Heipsulivei! Murjaani, jolla kivi vierähti sydämeltä ultrakuvien mukana ja elämä kuplii ihanasti. :)
täällä oli eilen taas tosi hiostava päivä,mutta tänää on satanut vettä niin ilmakin viilenee..onneksi..voikohan se tarkottaa sitä kun viime yönä näin unta entä synnytin poika vauvan että nyt tulee poika..kun kahdessa edellisessä raskaudessa näin samaa unta mutta niissä sain tytön,niinku sainkin..mullakin tulee välillä ihme himoja ja sitten heti pitää saada..yhtenäkin päivänä rupes tekee mieli toffoa ja sitä ei ole tässä lähellä missään,ainut missä tiedän sitä myytävän on tuurin kyläkauppa ja oli aivan pakko lähtee hakemaan..mutta nyt ruokaa tekemään lapsille..
[color=blue]Kataya [color=violet]just samaan hotelliin meette kuin missä me oltiin. Oli muuten hieno :) Tosin uimaosasto jäi testaamatta, mut samapa tuo. H&M:ssä oli ale-juttuja, mutta mulla jäi käymättä. Ei kerta kaikkiaan vaan innostanu, vaikka ensin aioin. Triumphin liikkeessäki teki mieli käyä, mut jostai syystä mulla katos shoppailu himot siinä kuumuudessa.
[color=blue]Meku [color=maroon]sekoita tuohon talouskaakaojauheeseen hienoasokeria niin pääset isoimmista himoista ;) tosin oot kerenny varmaan jo käymään kaupassa. .
[color=darkviolet](.) Kerranki oisin lähteny kävelylle kaverin kans kera muksujen niin eikös alkanu sataan. Ihan hyvä vaan, ett sataa -> on parempi hengittää, mut kurjaa. .
En tiiä rönötänkö mie tässä istuessa, mut kauemmin ku oon ollu koneella niin tuskanen olo tulee. Oonko ainoa?
[color=blue]Haluista ja himoista [color=purple]sinällään en osaa erityistä nimetä mitä tekee mieli syömisistä, mutta jos jotain himottaa niin sitä on pakko saada. Ikävä kyllä tungen itteni sitä sitten niin täyteen, että meinaa pahaolo tulla :/
Ja himot seksiin on palannu. Oli hetkellisesti " kadoksissa" , kuten mulle yleensä käy alkumetreillä. Nyt tekee mieli vähän väliä ainaki nyhjätä ukossa kiinni ja hakea läheisyyttä, jos ei heti muhinoimaan pääse ;)
[color=darkviolet]Olipa kiva lukea taas mukavia ultrakuulumisia. Meillä se on huomenna eessä!!! Apua. . .Ukko tulee kahen likellä töistä jo, että mennään sit yhessä Oyssiin. En nyt juuri tällä hetkellä mitenkään hermoile, mut katotaan meneekö yöunet. Äsähin tuossa äskön akalle oikeestaan ihan turhasta, joten hermostuneisuutta on ilmassa.
Onneksi sai purkaa tuntemuksiaan kahvikupposen ääressä kaverille tänään aamupäivällä. Mua ainaki auttaa, ku on kelle puhua. Ukon kanssa puhutaan myös, mutta kiva saada aina " naisnäkökulmaakin" .
Pitäsköhän tuota alkaa valmisteleen sapuskaa. .ei kyllä oikeen viittis.
Zatu ja Säde 13+2
Suosittelen Oz Baby liikettä. Siellä on aivan ihania äitysvaatteita ja juhannuksen jälkeen alkoi alennusmyynnit. Ainakin mun oloa helpotti suuresti, kun löysi päälle laitettavaa ja laadukasta vaatetta kohtuuhintaan. Mulla ainakin vielä H&M vaatteet näyttivät päällä säkeiltä, mutta Noppies vaatteet oli tosi kauniita (http://www.noppies.com/).
Eli kannattaa vierailla tuossa liikkeessä. Osoite on:
OZ Baby
Satakunnantie 162, Turku
puh. 02 - 8800 650
Avoinna ma-pe 10-19, la 10-16
Ja siellä oli kans ihania lastenvaatteita.
Raision myllyssä (kauppakeskus) on kans H&M ja Lindex, joista löytyy äitiysvaatteita.
Satakunnantietä pitkin pääsee Raision kautta Naantaliin, joten kaikki nuo liikkeet ovat melkein matkan varrella Muumimaailmaan.
Ja voisin vielä suositella ruokapaikkaa. Naantalissa kannattaa ehdottomasti syödä. Siellä on edullista ja rannan ruokapaikat ovat laadukkaita. Mun suosikki on Kala-Trapppi (http://www.kalatrappi.fi/).
Voi, tulipa ikävä Suomeen, täällä Englannissa on ollut sateista jo reilu viikon. Mutta loppuviikoksi luvataan tännekin aurinkoista.
T. Virpi, Fleet, Englanti (rv 14+3)
Tänään olen saanut nauttia vapaapäivästä ja käytin sen heti hyödyksi, kävin ratsastamassa molemmilla hevosillani oikein kunnon maastolenkin ja nyt on ahteri niin kipeä että hyvä kun pystyy penkillä istumaan!!! Mut on se sen arvoista kun tietää ettei siellä enää uskalla keikkua kuin kesän loppuun asti, tai riippuu kuinka tuo maha tuossa alkaa kasvaa...
Me oltiin viikonloppuna Ähtärissä ja Tuurin kyläkaupassa, sieltä löysin itselleni todella mukavat äitiysfarkut. niitä ostinkin kaksin kappalein, toisissa on mahan alle jäävä matala vyötärö (ajattelin että ne on mukavat tuossa loppukesästä kun illalla alkaa viiletä ja itseasiassa nyt jo jos tarvii) ja toisissa on kunnon maharesori, ovat mukavat sitten talvella. Ja olivat halvat, alle 40e kummatkin! Tosiaan omiin farkkuihini en enää mahdu, ahdistaa aivan liikaa, verskat ja muut olohousut vielä menee.
Asun myös Turussa ja monta kertaa olen tuota Oz-liikettä katsellut, täytyykin siellä mennä käymään jos on alennusmyynnitkin käynnissä.
Oletteko muuten muut kertoneet jo töissä raskaudestanne?
Mä en ole vielä kertonut, mutta tuskinpa se kauan salassa pysyy. ajattelin kuitenkin kertoa ennen kuin huhut alkaa pyöriä, en vain tiedä miksen saa sopivaa hetkeä että menisin meidän myymäläpäällikölle kertomaan. varsinkin kun olen töissä kodinkoneliikkeessä (ja vielä ainut nainen...) ja siellä tuota tavaran kantamista on aika paljon. Nyt jo huomaa että esim imuri- tai mikrolaatikkoa ei ole kiva kantaa, vatsaa vasten kun laittaa niin tuntuu epämukavalta ja kyljellä on hankala saada otetta. Jotenkin vaan palottaa että miten siellä mahdetaan reagoida, kun tosiaan ei muita naisia ole ja on hyvinkin miesvaltainen ala, synpatiaa sieltä ei ainakaan saa kun lyllerrän talvella isolla mahalla =)...
ON: Tänään mulla oli neuvolalääkäri ja kuulin ensimmäistä kertaa vauvan sydänäänet. Olipa ihanaa! Aivan toisella tavalla osasi arvostaa tuota hetkeä, ensimmäiseltä sitä piti niin itsestään selvyytenä ja nyt jopa jännitti saadaanko niitä kuulumaan, kun niin kauan etsi. ensi viikolla sitten np-ultra, josta olenkin jo monta mieltä kutkuttavaa lupausta saanut täältä lukea.
Mieliteoista: Tosiaan, jos jotakin tekee mieli niin sitä on saatava. Mitään mitä säännöllisesti haluaisin ei ole, mutta aina välillä jotakin tekee hirmusti mieli. Pahinta on vaan se, että sitten kun saan tätä himoittua herkkua eteeni, niin en haluakaan sitä enää. Hassua!
Mitenkäs teidän muiden mielialat? heitteleekö pahasti? Mä teen töitä kehityshäiriöisten lasten parissa ja välillä meinaa itku tulla silmään siiinä ohessa. Näinhän ei tietenkään saisi ammattilaiselle käydä ja siinä sitten vaan pintaan pursuavia tunteita koittaa niellä..
Nyt kaipaa pikkuneiti nukkumaan laittoa, joten palailen taas!
Toissapaivana alkoi tehda ihan hirveasti mieli Karjalanpiirakoita.
Uneksin yolla untakin niista, joten eilen ei auttanut muu kuin ryhtya sanoista tekoihin.
Ongelmalliseksi tilanteen tekee ainoastaan se, etta olen KANADASSA, joten kaupasta ei niita noin vaan saa. Mutta se ei tata Karjalan evakon lapsenlasta tassa tilanteessa lannistanut, ruisjauhot ja puuroriisit kainaloon ja eikus leipomaan! Jokin alkukantainen vimma ajoi tekemaan piirakoita, koska en osannut muuta ajatella kuin niita. :)
Hotkin sitten uunituoreita karjalanpiirakoita yli kymmenen suoralta kadelta kun ne valmiiksi sain! AH! Sita onnen tunnetta!
Toivottavasti seuraavaksi ei ala MAMMIA teha mieli, sita en ainakaan sais taalta hommattua :)
Mites muuten teilla, jotka ekaa lasta odotatte, joko kohtu tuntuu/maha kasvaa? Mulla on 12+4 menossa, ja kohtua en osaa tunnustella eika se erityisesti edes tunnu. Maha on valilla tosi turvoksissa, mutta valilla ihan littana.Mahallani nukun edelleen, ja vain virtarakon ollessa taysi se asento on tukala. Mulla viimeksi kuunneltu sydanaanet 9+2, joten vahan meinaa valilla hiipia huoli nuttuun, etta onko kaikki hyvin vai ei..
t.Aliina 12+4
Heissan ja tervetuloa uusi tammenterho joukkoon!
Tänään lueskelin kaikessa rauhassa ja ihmettelin, että mikä se siellä masussa taputtaa ja sitten havahduin, meidän pikkuinenhan se siellä!! Ihan tosi, se tapahtui niin monta kertaa peräkkäin, ettei se ollut harhaa. Selviä pikku töytäisyjä. Tämä päivä onkin kuljettu hymy naamalla...:):)
Kävin eilen neuvolassa ja oli itsellä kova odotus sydänäänten kuulemiseen. Minullahan oli kova tulehdus alapäässä ja siihen päälle verenvuotoa, joten suuren suuri oli se helpotuksen tunne kun kuului se tuttu nopea junan jyskytys. Aluksi hiukan jännitti, kun terkkari etsi aikas kauan ääniä, mutta löytyihän ne sitten. Kyllä vierähti suuri kivi harteilta, kun muutoin en ole oikein tuntenut erikoisia oireita koko raskaudesta. AInoastaan rinnat ovat kasvaneet.
Mieliteoista suurin on ehdottomasti salmiakki eri muodoissaan. Sitä on saatava heti kun siltä tuntuu. Toinen on raikkaat hedelmät, niitä menisi ihan mättämällä. Tutulta kuulostaa tuo, että jos jotain tekee mieli,niin sitä on saatava.
Pitää nyt vähän purkaa mieltäkin, kun minulla on kertakaikkisen ankea terkkari neuvolassa. Kun menen sisään, niin hän pyytää vain neuvolakortin lueskelee sitä ja katseleee tietokonettaan. Sitten sanoo jotain:" Mitataanpa se verenpaine." Tai: " No, katsotaanpa se hemoglobiini" yms. Kaikki mitä hän suvaitsee puhua liittyy siihen että mitä nyt seuraavaksi tehdään. Lopuksi, kun kaikki " mittaukset" on tehty hän sanoo, että kaikki on kunnossa ja varataan seuraava aika. Vähänkö sapettaa, kun ekalta oli niin ihana terkkari, joka varmasti ensin kyseli, että miten on mennyt ja miltä nyt tuntuu. Aavistin jo etukäteen, että tulen saamaan tämän hankalan tapauksen ja yritin toiselle, jonka olisin tuntenut, mutta kun se ei kuulemma sopinut. Tuntuu nyt että koko neuvolassa ei kauhesti kiinnosta käydä muutoin kun sen vuoksi, että saa aina varmuuden masuasukin elossaolosta.
Täälläkin päin (Itä-Suomessa) ilmat on vähän viilentyneet, niin saa raitista ilmaa sisään yöksi,että saa nukuttua. Muutoinkin on mukavampaa kun on hiukan viileämpää. Tosin en kyllä ole laittanut pahaksi lämmintäkään, kun vilukissa olen...;) Nukkumisen vuoksi viileät ilmat olivat nyt tervetulleita!!
Nyt vuoro seuraavalle....
Tuisku ja rv15
[color=darkviolet]Haukotuttaa kyllä, joten peiton alle pitäs mennä, jos vaikka vahingossa sais unen päästä kiinni.
Akka pitää kai ottaa mukaan huomenna, kun en halua kummankaan porukoille ettei vain arvata mihin ollaan menossa. Systrille oisin vieny, mut siellä on masupöpöä liikkeellä. En halua sitä varta vasten hakea meille. Koska perjantaina vien ukon juhlimaan niin terveenä pitää olla kaikkien :)
[color=blue]Mielenailahteluista [color=purple]että on niitä ollu. Välillä miettii mikä elämänvaihe on meneillään, ku tunteet heittelee ja itekki yllättyy joskus aatoksiaan. Viime vuosi oli niin rankka ja nyt hormoonit hyrrää tosissaan niin ei kai sitä voi vaatia, että kovin " tasanen" luonne olis ;)
[color=darkviolet]Voi, että mie ootan ja pelkään huomista. Ootan niin näkeväni päivänsäteemme hyvinvoivana ja terhakkaana. Pelko kaihertaa kuitenkin, että entä jos. . .vaikka kerran oon ultrassa nähnyt, että elämää siellä on ja syke kuului niin hyvin. Ei pitäs rassata itteensä nyt liikaa. Pitäkää peukkuja :)
Zatu, joka nyt yrittää painua pehkuihin
Hei vain ja onnea kaikille tammikuisille ;)
Olen lueskellut näitä teidän juttuja jo useamman viikon ajan, mutta en ole vain saanut aikaiseksi niin paljon, että olisin itse liittynyt keskusteluun mukaan. Mutta jospa siis nyt vaikka vähän avaisin tätä sanaista arkkuani.
Olen siis kolmatta lasta odottava ja la on 2.1.2007, vähän jännittää, että kumpana vuonna syntyy, mutta sen näkee sitten. Ei sitä kannata etukäteen murehtia.
Tämä raskaus on ollut paljon vaikeampaa kuin kaksi aikaisempaa, väsymys on ollut niin kamala, etten ole jaksanut tehdä yhtään mitään kotona työpäivän jälkeen. Haluaisin vaan nukkua koko ajan (edelleen, vaikka viikkoja on jo 15+1) ja muu perhe ei sitä aivan ymmärrä. Kotonamme näyttääkin kyllä siltä, että äiti on aika lailla väsynyt, mutta ehkä tämä loppuvuosi menee, vaikka ei aina niin kovin siistiä siellä kotona olisikaan. Töissä on pakko yrittää skarpata ja esittää reipasta, vaikka melkoista väsymystä on sielläkin ollut ja uni meinannut väkisin tulla kesken työpäivän. En ole töissä vielä kertonut raskaudestani, mutta jotenkin tuntuu, että tästä mahasta kaikkien on pakko huomata, mikä tilanne on. Kukaan ei vielä toistaiseksi ole uskaltanut mitään ääneen sanoa/kysyä.. Jos sit loman jälkeen kertois, kunhan töihin palaan. Silloin tämä maha näkyy varmasti jo niin selvästi, ettei asia jää epäselväksi kenellekään..
Np-ultrassa olen käynyt ja kyllähän se vähän mieltä helpotti, kun näki, että siellä on " elämää" ja kaikki tuntui olevan hyvin.
Mutta nyt annan välillä puheenvuoron muillekin ja yritän jatkossa osallistua näihin keskusteluihinkin oman aikani ja jaksamiseni mukaan.
-äitiliini78