Kiinnikkeet, 4v sektiosta, tosi kipeä maha, mitä tehdä?
Mä olen ymmärtänyt että noille kiinnikkeille ei oikein voi tehdä mitään? Jos niitä leikkaakin niin kasvaa uusia tilalle? Mulla on tehty kiireellinen sektio kun kaksoset syntyivät, ja maha otettiin pystysuoraan auki, navan vierestä alas. Noin vuosi sen jälkeen alkoi kivut, pelästyin ensin että repeekö koko maha, vai onko joku tulehdus jossain sisemmässä arvessa tai jotain. Kipuja on tämän tästä, aina kun tekee jotain, kyykkii ym. ja joskus vihlaisee kuin puukolla pistettaisiin vaikka vaan makaisi sohvalla. Nyt on muutaman päivän ollut tuosta navan vieressä sellainen tosi kipeä kohta, joka ottaa kipeää koko ajan jos liikahtaakin, ja välillä levossakin. Jotenkin tuntuu että kuin kipeä alue olisi laajentunut eilisestä.
Mietin tässä että pitäisikö mennä lääkäriin, että voiko tälle tehdä jotain, vai pitääkö vaan kestää ja toivoa että taas vähän lievenisi kivut omia aikojaan?
Kommentit (3)
Mä en tiedä mutta mulla on ihan sama ongelma! Laparoskopiassa todettiin todella paljon kiinnikkeitä. Nyt kipukohta vähän navasta alaspäin ja oikealle, on siis ihan kosketusarka.
Joo, samassa paikassa mullakin, oikealla puolella ne kivut on olleet koko ajan. Tosi ärsyttävästi "karvastelee", jomottaa ja vihloo. En kyllä menisi vapaaehtoisesti sektioon, olen synnyttänyt myös alakautta, ja se oli aivan kamalaa, ja tuli peräpukamat, mutta tämä ikuinen vaiva on vielä kamalampaa, ja toipuminen leikkauksesta kesti kauan, vaikka haava on ulkoisesti parantunut hyvin. Ehkä joku suunniteltu sektio tehdään varovasti ja siistimmin tai jotain, että ei tule tälläisiä vaivoja, mutta karsea ajatuskin että kaikki mahassa olevat kerrokset on vedetty auki ja kursittu takas kiinni.
ap
Hui :o Varmaan kannattaisi mennä lääkäriin?