Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vika minussa

Vierailija
14.07.2020 |

Taustaa: opiskelija, säästöjä, hyvä taloudellinen tilanne, ei pakkoa työskennellä.

Olen opiskelija, jolle on tarjottu paljon erilaisia pätkätöitä heiluvaisella alalla. Olen ottanut loparit kahdesta aiemmasta pätkätyöstä, ja nyt aloitettuani kolmannen tekisi mieli lopettaa sekin.

Ensimmäisessä töissä työnkuva poikkesi todella paljon luvatusta ja kommunikointi oli äärimmäisen huonoa. Toisessa käytettiin mielestäni epäeettisyyden rajalla olevia keinoja markkinointiin, työyhteisö oli myrkyllinen ja palkka oli huono. Nyt kolmannessa on huono organisaatio, esimerkiksi työsopimus ei ole tullut vielä, vaikka olen tehnyt töitä jo kaksi päivää.

Aiemmassa kahdessa työsuhteessa olen lähtenyt pois kun olen saanut siitä huonon aavistuksen tai gut feelingin.
Molemmat suhteet jäivät lyhyiksi ja LinkedInissä on nyt niidenmentävä aukko.

Mielestäni aiemmat syyt lopettaa oli hyviä, mutta nyt kun huomaan itseni kolmatta kertaa pohtimassa lopareiden ottoa, on pakko pysähtyä ja pohtia onko vika minussa? Jos joku muu kertoisi minulle ottaneensa loparit kolme kertaa peräkkäin kun työyhteisöissä olisi jotain vikaa, epäilisin itse että kertojassa on vikaa.

Otanko loparit liian helposti, kun en tarvitse töitä pärjätäkseni taloudellisesti, puuttuuko minulta sitkeyttä, joustavuutta ja miellyttämisenhalua? Vai onko työmarkkinat ja yhteisöt vain näin sairaita ja epämiellyttäviä välillä?

Tämä nyt tällaista vapaamuotoista pohdintaa, kertokaa mielipiteitä ja kokemuksia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos etsit uuden työn ja lopetat sitten? Saatko työpaikasta alan työkokemusta? Jos saat, niin sinnittelisin, jos et, niin vaihtaisin heti.

Olet opiskelija ja voit aina vedota opintoihin, jos joku kysyy työsuhdeaukoista. En usko, että kukaan edes kysyy, koska on normaalia, että opiskelijat tekevät pätkiä.

Vierailija
2/4 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vika on sinussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt on hanurista!

Vierailija
4/4 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että älä ota lopareita, sillä vaikka tilanne olisi sellainen, että vika on työyhteisössä, seuraavasta työnantajasta voi alkaa näyttää sille, että vika on sinussa. Sinnittelisin nykyisessä paikassa ainakin vuoden. Mutta tosiaan, kannattaa tutustua firmoihin eikä valita työpaikkaa kuin sikaa säkissä. Joissain firmoissa on suurempi vaihtuvuus, ja se kielii jonkinlaisista ongelmista työyhteisössä. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän