Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko tässä tilanteessa, jos jäisit ilman kutsua?

Vierailija
14.07.2020 |

Ystäväni on sanonut minulle päin naamaa, ettei hän pidä juhlista. Nyt mietin, että jättäisin ystäväni kutsumisen juhliin välistä. Loukkaantuisitko, jos ystäväsi ei kutsuisi sinua juhliinsa ja jälkikäteen kuulisit, että muut ovat juhlineet ilman sinua?

Ap

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kutsuisin mutta en loukkaantuisi itse jos ystävä ei tulisi

Vierailija
2/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voisi kutsua. Ystävä voi vapaasti kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi voi jopa olla helpottunut, jos kutsua ei tule eikä tarvitse mennä. Joku syyhän siihen on ollut, että hän on sanonut inhoavansa juhlia?

Vierailija
4/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna ihmettelisin, jos vaikka somesta näkisin ystäväni pitäneen juhlat ja jos olisin jäänyt ilman kutsua. Jos siis ennen mut olisi kutsuttu.

Vierailija
5/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliainta on kutsua ja antaa ystävän itse valita.

Vierailija
6/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kutsujana eräs kaveri, joka kieltäytyy aina. Tekisi mieli olla kutsumatta, kun ei ihminen kuitenkaan tule.

Vierailija
7/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna ihmettelisin, jos vaikka somesta näkisin ystäväni pitäneen juhlat ja jos olisin jäänyt ilman kutsua. Jos siis ennen mut olisi kutsuttu.

Olisitko aiemmin mennyt hänen juhliinsa vai oletko kieltäytynyt niistä?

Vierailija
8/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan kannattaa kutsua.

Mun kaveri puhui moneen kertaan kuinka hän ei tule ikinä osallistumaan mihinkään jos koko perhe ei ole kutsuttu, hän ei ”tuhlaa” lapsivapaita viikonloppujaan kykkimällä jonkun juhlissa.

No en sitten lähettänyt hänelle kutsuja meidän lapsettomiin häihin ja kun muutenkin piti karsia porukkaa niin poistin hänet listalta heti.

Veti hirveät herneet nenään kun heitä ei kutsuttu.

Vierailija
9/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen tietyistä "karsinnoista" - merkitsee sitä, ettei meidänkään tarvitse kutsua :D

Vierailija
10/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kutsumatta, jos ihminen ei ole ennenkään tullut. Jos valittaa jälkikäteen, niin voi sanoa ettethän sä ennenkään ole juhliin tullut, vaikka olen kutsunut ja olet sanonut, ettet pidä juhlista?

Vierailija
11/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumatta jättäminen olisi seurauksineen niin paljon kutsumista vaivalloisempaa, että edes tuollaisen miettiminen kertoo jostain halusta olla ilkeä tälle toiselle.

Vierailija
12/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut sellaisen sanonnan, että yhden voi kutsua, mutta yhtä ei voi jättää kutsumatta (tietystä kaveripiiristä). Olen itse siis vähän loukkaantunut vastaavassa tilanteessa, ei se maailmaa kaada, mutta ei ole mukavaa käytöstä.

Vierailija
13/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut tietysti Hyvän ystävän tunnistaa siitä, että hän tulee kemuihin sun takia ja sietää oman epämukavuutensa.

Vierailija
14/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsumatta jättäminen olisi seurauksineen niin paljon kutsumista vaivalloisempaa, että edes tuollaisen miettiminen kertoo jostain halusta olla ilkeä tälle toiselle.

Minäkin ajattelen näin. Jos joku sanoo yleisellä tasolla "en pidä juhlista", se ei suoraan kohdistu kehenkään toiseen. Jos taas yksi jätetään kutsumatta, se on suora "hyökkäys" osoitus tätä ihmistä kohtaan. 'Hyökkäys' on tässä turhan raju sana, mutten just nyt keksi parempaa.