Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painonpudotus ja digitaalinen vaaka...

Vierailija
22.05.2013 |

Onko muut törmännyt tähän ärsyttävään asiaan, että digitalinen vaaka antaa tuloksia kilon haitarilla. Kun astuu vaikka 5 kertaa peräkkäin kyseiselle vaakalle, niin voi saada jonkinlaisen hmm keskiarvion. Kyseessä ihan kallis merkki. Olen meinannut useamman kerran heivata roskiin, mutta taas kerran eilen kaupassa totesin, että sama ongelma oli kaupankin puntareissa. Kuinka jotkut sitten voi tarkasti pystyä kertomaan, että paino oli tippunut  vaikka 300g eilisestä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
2/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen vaaka oli samanlainen. Sitten kerran näin Kodin1:ssä vaa'an, jossa oli "timantteja" ja ihastuin siihen ja ostin sen. Tuo vaaka näyttä samaa lukemaa aina. Ei vaihtele koskaan. Edellisessä vaikutti jopa pikkupissalla käynti ja tosiaan teki usein tuota, että joka helkutin kerta paino oli eri.

Osta siis uusi vaaka, jos haluat tarkkaa tietoa painostasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän, syö vähemmän niin aivan sama millä tarkkuudella vaaka näyttää. Ei kyllä laihtuminen ole kiinni vaa'an tarkkuudesta :D. Tekosyy.

Vierailija
4/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin tuo jonkin verran ärsyttää vaikka tiedänkin että pitkän päälle aito pudotus kyllä näkyy vaikka kilon heittelyä onkin. Mutta kun laihdutan rauhallisesti ja keskimäärin lähtee puoli kiloa viikossa, niin olisi se kiva viikoittain nähdä mitä tällä viikolla on tapahtunut, mutta vaa'an epätarkkuuden takia ei voi tietää. 

Vierailija
5/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 10:41"]

Liiku enemmän, syö vähemmän niin aivan sama millä tarkkuudella vaaka näyttää. Ei kyllä laihtuminen ole kiinni vaa'an tarkkuudesta :D. Tekosyy.

[/quote]

Ei tietenkään ole, mutta kyllähän se olisi kiva tietää onko paino viikossa laskenut vai noussut, että osaa sitten tarpeen mukaan joko kiristää tai löysätä dieettiä. Mutta jos vaaka voi ihan satunnaisesti näyttää jopa peräkkäisillä 5 min sisällä tehdyillä punnituksilla vaikka 69.8, 70.2 ja 71 kg niin paha siinä tietää mikä se paino oikeasti nyt on, ja onko laskenut viime viikon vaa'an arpomasta arvosta. Mulla OBH Nordica digivaaka tosiaan tekee tuollaista että jopa yli kilon heittoja painossa vaikka kävisi peräkkäin punnitsemassa ilman että syö, juo, pissaa tms välillä.

Vierailija
6/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen, jos laihduttaa, ei kannata löysätä diettiä... Vasta sitten opetellaan painonhallintaa, kun tavoitteessa ollaan.

Ap, osta toimiva vaaka, kyllä niitä on.

Vierailija
7/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa digitaalivaaka, ja se kyllä näyttää aina samaa jos astuu monta kertaa peräkkäin. Ja tottakai joku pissalla käyminen näkyy muutoksena, poistuuhan siinä nestettä joka painaa sata grammaa desiltä.

Vierailija
8/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painokin vaihtelee +-2 kiloa vuorokauden mittaan. Vaaka pitaa testata perättäisin punnituksin. Sekään ei riitä, monet vaaat eivät reagoi painon vaihteluun oikein. Tee testi siis peräkkäisin punnituksin, joissa joka toisessa otat käteesi esim. puolen litran pullon.

Hyvissä vaaoissa on neljä mitta-anturia, heikoissa vain yksi.

Hyvä ei löydy kuin testaamalla. Esim liidin halpis oli hyvä. 200 €uron Omron-vaaka oli epätarkempi.

+-100 g on saavutettavissa halpiksellakin.

Vierailija
9/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Joo ei nyt toki maailman kaatava juttu, mutta jos nyt kuitenkin ajattelee laihduttaa, niin kyllä se kiukuttaa ja lannistaa, jos puntari näyttää kilon nousua edellisestä aamusta ilman todellista nousua. Sitten kun jaksaa astella sen 5-8 kertaa, niin alkaa lukemat muuttua. Yleensä se isoin lukema tulee juuri ekalla kerralla. Olen vaan miettinyt, että näinkö ne kaikki toimii ja turha heivata, mutta ilmeisesti ei.

Vierailija
10/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittanauha ei veikkaile samalla tavalla. Myös peili kertoo sitten missä vaiheessa on laihtunut. Ja vaatteet. Paino vaihtelee kuitenkin eri päivien välillä vaikka sen tarkasti saisikin mitattua. En minä ainakaan sanoisi että paino on laskenut 300 g eilisestä vaikka vaaka olisi kuinka tarkka, se nyt voi olla nesteheilahtelua. Nykyisin onneksi voin sanoa että paino on laskenut noin 15 kiloa ja vaatekokokin muuttunut neljästäkympistä kolmeneloseen, että kai tässä on jotain tapahtunut.

Vierailija
11/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ja hyvä tietää, että kallis ei takaa sitä tarkkuutta.  Hinnan perusteella olen puntarin ostanut, että muka sitten olisi luotettava... olen vaan ajatellut, että oma ollut "maanantaikappale".

Vierailija
12/13 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaa'an alustalla on erittäin suuri merkitys. Kylppärissä, missä on lattiakaivo mikään vaaka ei ole tarkka, koska vaaka ei tällöin ole suoralla alustalla.

Vaa'alla pitäisi myös seistä aina samassa kohdassa.

Vierailija
13/13 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on digitaalivaaka, jonka näyttämä muuttuu lähes kilon, kun sitä kääntää 90 astetta paikaltaan siirtämättä.