Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset onnistuvat kaikessa, mitä yrittävät??

Vierailija
21.05.2013 |

Vai antavatko he vain ymmärtää näin, eli valehtelevat. Jopa itselleen. Eli onko tällaisia kaikessa onnistuvia ihmisiä, vai ovatko he vain hyviä valehtelijoita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Juu onhan varmaan näitä niinkuin 8, jota ulkopuoliset luulevat ihmiseksi, joka saa kaiken aina valmiina tarjottimella. Minun tuntemani ihmiset vaan itse antavat itsestään sen kuvan, että kaikki käy sormia napsauttamalla, ja he ovat vaan niin todella hyviä, ettei mitään tarvi tehdä tavoitteiden saavuttamiseksi..

Vierailija
2/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistun melkein kaikessa, mihin ryhdyn. Se johtuu siitä, että teen asioiden eteen aivan helvetisti töitä. Onnistuminen ei siis tule ilmaiseksi. Edes hyvä tuuri ei tule ilmaiseksi, sen eteen pitää tehdä töitä. Aina. Ja oleellista on, että jos näyttää, että nyt menee pieleen niin pitää tehdä lisää töitä - ei luovuttaa. Ne jotka luovuttaa, epäonnistuu, mutta ne, jotka jaksaa yrittää, kääntävät homman lopulta aina edukseen. Tää on se sama sananlasku kuin se, että ei sodassa lasketa yksittäisten taisteluiden tappioita tai voittoja,  vaan sitä, kumpi jaksaa nousta yhden kerran enemmän.

no, jotkut tietty yrittävät niin harvoin, että eivät sitten sen takia epäonnistukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Se valtava työ ja yrittäminen ei välttämättä näy muille. Aika moni asia onnistuu, kun tekee sitkeästi töitä sen eteen. 

Olen esim. opiskellut nopeasti vaativan tutkinnon, mikä auttoi saamaan hyvän työpaikan, jonka ansioista sain seuraavan jne. Mutta ilmaiseksi mitään ei ole tullut.

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 22:35"]

Minä olen kuullut itseäni pidettävän tuollaisena. Mutta omasta näkökulmastani en todellakaan onnistu aina ensimmäisellä tai kymmenennelläkään yrityksellä, mutta olen kyllä aika sisukas ja lannistumaton, joten yleensä pääsen kyllä lopputulokseeni lopulta, ja sitten ihmiset toteaa että ahaa, taas tuo onnen kultatyttö sai mihin tähtäsi. Mutta on siis monessa asiassa vaatinut paljon työtä sekä oman psyyken kanssa (oman epäuskon ja lannistumisen ja luovuttamisen halun voittamista) että ihan konkreettisten asioiden kanssa, eikä ne minään lottovoittoina ne saavuttamani asiat ole minulle tulleet tai erityisen helpostikaan.

[/quote]

Vierailija
4/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sellaiset ihmiset eivät vaan ole edes hauskaa seuraa. En ainakaan itse jaksa kuunnella jatkuvaa itsensä kehumista, ja kuinka muut ovat kehuneet. Eräs  hyvin lähisukulainen on sellainen, että en ole ikinä kuullut hänen rikkoneen edes astiaa vahingossa, vaan kaikki hän osaa niiiiii hyvin, että juupi juu.

Vierailija
5/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No usein se menee niin, että kun saa kerran jalan oven väliin, asiat tuntuvan sujuvan kuin itsestään. "Raha tulee rahan luo" on ihan totta. Rahalla voi "ostaa" itselleen uusia mahdollisuuksia, rahalla saa pääomaa uusiin kokeiluihin, ja rahalla saa painoarvoa - sen avulla saa ihmiset kuuntelemaan.

Ymmärrän ettet varmaan puhunut pelkästään mistään bisnesjutuista, mutta sama periaate pätee kaikessa muussakin... kun asiat onnistuu tekemään oikeassa järjestyksessä, muutkin asiat helpottuvat. Ylläolevassa tekstissä "rahan" voi korvata vaikkapa "maineella". Esim. taiteilija saa uusia mahdollisuuksia kun ensin onnistuu tekemään itselleen nimeä.

Moni tuntemani luova ja yritteliäs ihminen on täynnä ideoita, mutta suunnitelmista puuttuu joko realismi tai kunnianhimo. Joko haahuillaan ikuisesti niiden upeiden bisnesideoiden kanssa, joihin ei saa rahoitusta, tai sitten keskitytään hienosti toteutettuihin pikkujuttuihin jotka ovat kuitenkin niin pienen mittakaavan juttuja etteivät kiinnosta oikein ketään.

Vierailija
6/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut itseäni pidettävän tuollaisena. Mutta omasta näkökulmastani en todellakaan onnistu aina ensimmäisellä tai kymmenennelläkään yrityksellä, mutta olen kyllä aika sisukas ja lannistumaton, joten yleensä pääsen kyllä lopputulokseeni lopulta, ja sitten ihmiset toteaa että ahaa, taas tuo onnen kultatyttö sai mihin tähtäsi. Mutta on siis monessa asiassa vaatinut paljon työtä sekä oman psyyken kanssa (oman epäuskon ja lannistumisen ja luovuttamisen halun voittamista) että ihan konkreettisten asioiden kanssa, eikä ne minään lottovoittoina ne saavuttamani asiat ole minulle tulleet tai erityisen helpostikaan.

Vierailija
7/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Mulla on lähipiirissä muutama tällainen tyyppi, onnistuvat aina kaikessa ja vaikuttavat täydellisiltä. Välillä olen ihan rehellisesti kateellinen, välillä taas en tiedä mitä ajattelisin. Aiheuttaa minullekin ristiriitaisia tunteita nämä ihmiset.

Vierailija
8/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset ei vaan kerro niistä kerroista, jolloin epäonnistuvat. Minäkin kerron tutuille työnhausta, vaan jos saan sen paikan, muutoin en jne..

Vierailija
9/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritttävät varmoja asioita. Kertovat yrityksistään jälkikäteen.

Vierailija
10/10 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on sellainen. Se on vaan niin, kun joku ensimmäinen juttu lähtee tuurilla, niin loputkin menevät hyvin. Sama juttu on veljeni kanssa, mutta veli teki aikoinaan kovan pohjatyön. Mulla on alkanut olla tuuria viime aikoina yllättävän paljon, nyt vasta yli nelikymppisenä: Sain vakityön ja moni muukin asia on nyt hyvin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän