Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärkein arvo tai elämänohje jonka vanhempasi sinulle opettivat.

Vierailija
14.07.2020 |

Vanhempani opettivat arvostamaan rahaa. Sen arvostuksen myötä oppi arvostamaan koulutusta ja työelämää. Vaikka vanhempamme olivat yli keskituloluokan, emme "saaneet mitään ilmaiseksi."
Jos halusi uuden puhelimen, se saatiin omilla kesätyörahoilla. Tai näin isä sanoi etukäteen, vaikkakin lopulta saimme itse pitää rahat säästönä asunnonsäästötilillemme ja isä maksoi puhelimen. Sitä kuitenkin luuli viiimeiseen kesätyöpäivään asti ostavansa puhelimen itse. Näin motivaatio töihin pysyi yllä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiluus. Jokaista sisarustani kohdeltiin aina tasavertaisesti. Jos rahaa annettiin toiselle uuteen sohvaan, toiset saivat saman rahan johonkin muuhun.

Vierailija
2/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseluottamus. Kaikki perheessämme ovat aina olleet tosi itsevarmoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät käytöstavat ja toisten ihmisten kunnioittamisen/ arvostuksen.

Myös olen kotoa oppinut sen, että omasta intohimostaan voi tehdä työn ja menestyä siinä.

Vierailija
4/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luota kehenkään. Valitettavasti sain sen oppia kantapään kautta :(

Vierailija
5/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä käytöstavat. 

En ole kertaakaan nuorena tai aikuisenakaan joutunut sormi suuhun tilanteissa, joissa voi olla epäselvää miten toimitaan. Aina kun meille tuli vanhempia sukulaisia, vanhempani teettivät minulla kaikkia pieniä palveluksia heitä kohtaan- ja kiitos sen, nämä tulivat myöhemmin kuin luonnostaan.

Tästä on ollut hyötyä työelämässä ja siviilissäkin. 

Vierailija
6/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan syö keltaista lunta

Vierailija
7/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies lyö, lähde.

Vierailija
8/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin hirveät vanhemmat, julmat lapsenpieksäjät, välinpitämättömät itsekkäät paskiaiset, että ne opetti mulle vain yhden asian: tee kaikki, siis ihan KAIKKI asiat, täysin eri lailla ja päinvastoin kuin he.

Vierailija
9/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä takaa kenenkään lainoja.

Vierailija
10/10 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota muuta velkaa kuin asuntolaina. Älä takaa kenenkään lainoja, harkitse ennenkuin alat yrittäjäksi eikä ainakaan kenenkään kanssa yhdessä, pysy kaukana kaikenlaisista uskovaisista.