Narsistien aktivoitunut käytös sosiaalisissa medioissa eron jälkeen
Näkynyt tuttavapiirissä ja myös narsististen julkisudeenhenkilöiden someprofiileissa. Miten läpinäkyvää.
Kommentit (16)
Oletko psykiatri vai onko kaikki veetumaiset ihmiset narsisteja? Etenkin exät?
Ps. Tiesithän, että tutkimusten mukaan narsistin kumppani on myös usein narsisti tai vähintäänkin omaa narsistisia piirteitä?
Eron jälkeen kuka tahansa toimii noin.
Itse olen vasta "uskaltanut" näkyä jossain.
Kiusaajan jälkeen joka ei jättänyt rauhaan. Haukkui kaikki muita narsisteiksi, oikeasti oli sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti tarvitsee jatkuvaa huomiota, some on narsistien näyttämö
Muiden haukkujat ja kiusaajat tarvitsevat jatkuvaa huomiota.
Tohtori Sykerö. kirjoitti:
Oletko psykiatri vai onko kaikki veetumaiset ihmiset narsisteja? Etenkin exät?
Ps. Tiesithän, että tutkimusten mukaan narsistin kumppani on myös usein narsisti tai vähintäänkin omaa narsistisia piirteitä?
Epäterve narsismi on todella yleistä.
Siinä mielessä olet oikeassa, että narsisti menee yhteen usein läheisriippuvaisen kanssa. Eli paksunahkainen narsisti ohutnahkaisen kanssa. Kummankaan narsismi ei ole tervettä, ensimmäisellä se on korostunutta ja jälkimmäiseltä puuttuu usein lähes kokonaan. On tervettä olla hieman narsistinen, eli jossain noiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Somessa saa huomiota.
Olen somessa, mutta en halua huomiota.
Miehenikin liittyi juuri instagramiin, tykkäämme kumpikin ottaa ja katsella kuvia, seurailla luontoaiheisia kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajan jälkeen joka ei jättänyt rauhaan. Haukkui kaikki muita narsisteiksi, oikeasti oli sitä itse.
Juuri niin. Kaikki aktivoituvat somessa eron jälkeen, joten tietysti myös narsistit sekä tavikset joita joku haukkuu narsisteiksi. Avauksen kysymys on tarkoitushakuisen manipuloiva ja harhaanjohtava.
Kaikilla tuntemillani covert-narsistimiehillä (tai epävakailla) on somessa hyvin yksityiset profiilit. Eivät mielellään paljasta itsestään muille, ainoastaan valituille. Sitten on tietysti ne malignant-narsistit, tyyliin niko ranta-aho ja monet julkkikset, joiden tyyli on täysin eri. :D
Narsistiset naiset usein kerjäävät huomiota seksuaalissävytteisillä kuvilla ja jatkuvilla selfieillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Kaikki aktivoituvat somessa eron jälkeen, joten tietysti myös narsistit sekä tavikset joita joku haukkuu narsisteiksi. Avauksen kysymys on tarkoitushakuisen manipuloiva ja harhaanjohtava.
Älä yleistä
Toki, pitäähän niiden löytää uusi ”lähde” ja saada hyväksyyntää sekä kehuja vastoinkäymisen jälkeen. :)