Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukoneen puhdistus 90 asteessa

Vierailija
21.05.2013 |

Kun pyöräytätte pesukoneen 90 asteessa, kuten aina välillä pitää tehdä, laitatteko sen päälle tyhjänä vai pesettekö samalla jotain? Mitä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, meillä pestään pyyhkeet aina ja lakanatkin usein 90:ssä asteessa, ja edelleen ne ovat värillisiä. Lämpötila ei vie värejä vaan valkaisuainetta sisältävä pesuaine. 

Vierailija
2/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet finlaysonin pyyhkeet ym olen pessyt 90-asteessa eikä niille ole käynyt mitään! Ihan hyvin kestää värit ym

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne värit muuttuu jos pesee väärissä lämpötiloissa - liian kuumassa tai liian kylmässä, sitä ei vaan huomaa, jos tottuu harmaaseen...

Vierailija
4/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänä ja noin kerran kuukaudessa. Välillä laitan sitruunahappoa myös mukaan, joka puhdistaa koneen. Meillä pesukonen pyörii päivittäin ja liikkeessä jo myyjä sanoi, että hyvä joka kuukausi tehdä tuo tyhjänä 90 astetta.

Vierailija
5/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sillon noita jotain vanhoja pikkupyyhkeitä jota käytän siivouksessa.

Vierailija
6/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistuspesun teen tyhjänä. Pesuaineeksi pari suokalusikallista sitruunahappoa. Teen tämän pari kertaa vuodessa.

Pesen kaikki pyyhkeet ja lakanat 90 asteessa, eli ainakin kerran viikossa on 90 asteen pyykkiä.

Vierailija
7/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisia lakanoita, valkoisia tai hyvin vaaleita pyyhkeitä, valkoiset puuvilla pikkarit, valkoiset puuvilla teepaidat- kaikki valkoinen puuvilla kestää hyvin 90 pesun.

Vierailija
8/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ laitan tyhjänä päälle. Mulla ei ole tekstiilejä, joita voisi pestä 90 asteessa kuin pari valkoista pellavapöytäliinaa ja niitä tarvii pestä ehkä kerran vuodessa. Lisäksi mielestäni koneelle tekee hyvää ihan pelkkä huuhtelukin.

Vierailija
9/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan silloin koneeseen jotain petivaatteita.

Vierailija
10/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousrättejä, pyyhkeitä tms. laitan silloin pyörimään. Hyvin ovat kestäneet kuuman pesun ja sikstoiseen kaikki pöpöt eivät kuole vielä 60 asteessa.

Vierailija
11/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo siivousrättien pesuhan on hyvä idea, kiitos!

Ja vielä sinulle, joka laitan koneen tyhjänä. Laitatko sinne mitään ainetta, vai pelkkää vettä vain?

Ap

Vierailija
12/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 astetta irrottaa rasvat ja tappaa pöpöt itsessään, mutta kyllä sitä pesuainetta silti tulee laitettua.

Vierailija
13/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, joka pyörittää konetta tyhjänä vastaa: joskus laitan sitruunahappoa tai etikkaa, joskus pyöritän ihan vain sillä kuumalla vedellä. Joskus olen myö laittanut vähän jotain entsyymipitoista pesuainetta. Ajatuksena on, että hapot poistavat kalkkikeräytymät, pelkkä kuuma vesi huuhtelee konetta ja pesuaine poistaa mahdollisia rasvakeräytymiä (joo, perheessä pestään rasvaisiakin vaatteita, vaikka ei se tietysti mikään tiskikone ole), ja niillä kaikilla on tarkoituksensa, joten niitä voi välillä vähän vaihdella.

Meidän sänkyvaatteet ja pyyhkeet ovat värillisiä, värit eivät kestä 90 astetta.

Vierailija
14/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaadan sekaan puolen litran pullollisen kirkasta etikkaa, ei mitään muuta. Tässä vain pitää olla tarkkana, ettei menetä etikkaansa. Ainakin oma koneeni nimittäin aloittaa pesun laskemalla viimeisetkin tipat koneesta ulos, joten jos etikka on jo koneessa, se menee hukkaan. Annan siis koneen aloittaa pesun kunnolla, sitten keskeytän ohjelman ja lisään etikan.

Vierailija
15/34 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen pesukoneen puhdistuspesuun kannata mitään tekstiilejä mukaan laittaa, eihän se mikään puhdistus silloin ole, vaan tavallinen likapyykkierä!

Puhdistamiseen suositellaan laitettavaksi mukaan hiukan pesuainetta. Mutta kun itse olen jättänyt pesuaineen pois, niin olen huomannut, että koneessa lilluu siitä huolimatta pesuainevaahto mukana. Eli koneessa on pesuainejäämiä. Joten en todella lisää enää siihen mitään, vaan laitan vain 90-asteen ohjelman päälle, ilman aineita, niin huuhtoutuvat vanhat aineet pois.

Vierailija
16/34 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneen puhdistus tehdään ilman pyykkiä. Tästä on kyllä hyvät ohjeet esim Marttojen nettisivuilla. Todennäköisesti myös koneen omassa käyttöohjeessa.

Meillä kyllä ajetaan silloin tällöin 90-astetta kestävää pyykkiäkin noilla asteilla pesten. Mutta ei koneen puhdistamiseksi, se tehdään erikseen kone tyhjänä.

Vierailija
17/34 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa pestä aina siivousrätit myös lattiaa varten olevat käytön jälkeen. On sitten aina puhdas rätti kun lattiaa pesee.

Vierailija
18/34 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyheliinat kestää sen 90.

Vierailija
19/34 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita silloin mitään koneeseen.

Vierailija
20/34 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa pestä aina siivousrätit myös lattiaa varten olevat käytön jälkeen. On sitten aina puhdas rätti kun lattiaa pesee.

Ihmettelen niitä jotka ei näin tekisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme