Lähteekö heti luottotiedot jos intrum justitian laskun maksaa myöhässä? Kääk
Olin jopa merkannut kalenteriin sen eräpäivän ja silti unohdin :( Maksoin sen kyllä heti,mutta 3 päivää myöhässä,meneekö nyt luottotiedot?
Kommentit (11)
Luottotietojen menettämiseen tarvitaan yleensä käräjäoikeuden päätös ulosotosta. Se ei synny 3 päivän aikana... 3 kuukautta on realistisempi aika.
Ei mene, mutta soita aamulla sinne ja kerro, että maksoit, niin ei ehdi tulla uusia maksuvaatimuksia. Maksu kun näkyy heillä pienellä viiveellä.
Ei nyt 3 päivän vuoksi minnekään soittelemaan kannata alkaa.
Pah. Intrum lähettää laskuja ensin vaikka kuinka paljon, ja sitten ne yleensä siirtyy vielä seuraavalle perintätoimistolle. Itse panttasin yhtä laskua lähemmäs puoli vuotta ja lopulta alkoi tulla sergeliltä perintäkirjeitä. Sillon pari kk päästä olisi saattanut ulosotosta tulla kirje. Ja hekin vielä kehoittaa maksamaan ennenkuin menee käräjille. Eli ei hätää. Ja älä soita 3pv:n päästä. Jos tulee uus maksukehotus, niin siinä kyllä lukee, että mikäli olet suorittanut em. maksun niin sen kirjeen voi jättää huomioimatta.
Älä tosiaan huolehdi. Laskulla ei olisi ollut mitään kiirettä ja älä missään tapauksessa lähde soittelemaan. Näitä sattuu..
Aika paljon kyllä riipuu siitä, etä. Ikä se alkuperäinen lasku oli. Jos se o joku valtiollinen tai kunnallinen lasku, kuten sairaalamaksu, päiväjoito, jätelasku tms, niin ne ovat kyllä ilman oikeudenpäätöstä ulosottokelpoisia ja silloin luottotiedot menevät jos sitä ensimmäistä perintölaskua ei maksa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 20:33"]
Aika paljon kyllä riipuu siitä, etä. Ikä se alkuperäinen lasku oli. Jos se o joku valtiollinen tai kunnallinen lasku, kuten sairaalamaksu, päiväjoito, jätelasku tms, niin ne ovat kyllä ilman oikeudenpäätöstä ulosottokelpoisia ja silloin luottotiedot menevät jos sitä ensimmäistä perintölaskua ei maksa.
[/quote]
Näähän käyttää sitten yleensä Lindorffia jos menee heti ulosottokelpoiseksi.
Riippuu, mitä lasku koskee. Minulla luottotiedot menivät heti vastaavassa tilanteessa, kun kyseessä oli sairaanhoitoon liittyvä lasku, mutta merkintä poistuu parin vuoden kuluttua. Samoin käy ainakin verotukseen liittyvien maksujen kanssa.
No voi hitto,nimenomaan sairaalamaksu kyseessä..taidan huomenna sit soittaa vielä sinne.ap
Miten voi mennä luottotiedot heti kun lasku voi esim hukkua postissa?
No ei mene. Rauhotu.