Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä ihmettä, juhlitaanko nykyään nimipäiviäkin?

Vierailija
07.06.2013 |

Jo toinen kaverini lapsen nimipäiväjuhlakutsu tuli tänään kuluneen vuoden aikana. Itselläni on pian vuoden täyttävä poika (esikoinen) joten tää on ihan uutta, ei ainakaan mun lapsuudessa juhlittu mitään nimipäiviä, mummi aina muisti 20mk setelillä nimipäivien (etunimi) kunniaksi.

Ekoihin (8kk vanhan pojan) juhliin olin varannut pienen lahjan (äitinsä hentoisista kielloista huolimatta) ja onneksi olin kun kaikilla muilla (lähinnä sukua) oli lahja nimipäiväsankarille. Ilmeisesti saan varata tälle seuraavallekin nimipäiväsankarillekin, ainakin varalta. Toisaalta mielestäni todella noloa mennä kutsujuhliin ilman lahjaa?

Kieltämättä tulee hieman lahjakerjäysfiiliskin tästä.. :/ Vaikka kuinka muka sanotaan ettei tarvi mutta alleviivataan että jos kuitenkin haluaa muistaa nimipäiväsankaria, niin eikö se nyt jo kerro että odotetaan lahjaa. No, menköön ekat juhlat mutta tuleviin nimipäiväjuhliin emme mene.

Mielipiteitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä lahjojen kalastelua, jotkut nyt vain haluavat tehdä tikusta asiaa koska tykkäävät juhlista. Eihän niihin tosiaan ole pakko mennä :)

Vierailija
2/6 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän nimipäiviä juhlitun jo 1960-luvulla, joten mikään uusi juttu ei ole kyseessä. Mielipiteeni on se, että kyseessä on aika vanha perinne, joka minusta on varsin paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juhlittiin jo 60-luvulla nimipäiviä. Sen pidemmälle en tiedä.

Vierailija
4/6 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tässä nyt sentään kyse lahjojen kalastelusta on. Johan niiden juhlien järjestäminen maksaa pirusti enemmän (olettaen, että jotain tarjoilua sentään on) kuin se kolmen euron myssy, joka kahdeksankuiselle mahdollisesti tuodaan.

Voisiko kyse olla siitä, että pienten lasten perheillä ei yleensä ole juuri mahdollisuuksia tavata kavereitaan, ja siksi haluavat pitää tällaisia pieniä juhlia?

Vierailija
5/6 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juhlittu nimipäiviä aina (olen -81 syntynyt) mutta ei mitenkään suurieleisesti. Oma perhe +sekailainen kokoonpano lähimpiä sukulaisia (ketkä ovat paikalle ehtineet) paikalle, juotu ns. "kakkukahvit" ja nimpparisankari saa pieniä lahjoa (karkkipussi, 20€ rahaa, kukkia tmv.)

Vierailija
6/6 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juhlitaan nykyään. Oon sitä mieltä, että tässä maassa on tarpeeksi pimeyttä, ja synkeitä kelejä, sekä hapannaamaisuutta (minä mukaan lukien) joten silloin jos jostian saa tehtyä juhlan, juhlitaan.

Toki vain ihan omalla porukalla perheen kesken näitä nimppareita. Esim. katetaan kauniisti ja leivotaan tai laitetaan vähän parempaa ruokaa. Hyvä ruoka, parempi mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi