Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Professori: Yliopiston etätenttien kameravalvonta ja paikannustietojen vaatiminen loukkaavat opiskelijan kotirauhaa ja perusoikeuksia

Vierailija
13.07.2020 |

Tämän vuoden etänä suoritettu valintakoefarssi ja opiskelijavalintafarssi vain jatkaa paisumistaan. Nyt epäillään, että se on loukannut opiskelijoiden kotirauhaa ja perusoikeuksia ja se on poikinut jo poliisitutkinnankin:

https://yle.fi/uutiset/3-11445294

Ensin oli se, kuinka jotkut tulivat hylätyksi, jos saivat valintakokeen toisessa osassa 20% vähemmän pisteitä kuin ensimmäisessä, vaikka 20% voi helposti mennä luonnollisen vaihtelun piikkiin. Nyt sitten tämä.

Olisi melkein ollut tässä tilanteessa jo sama, että opiskelupaikat olisi jaettu arpomalla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä tuollaiseen suostuisi. Eikö sinne yliopistolle voi mennä luokkaan yksitellen tenttiin? Kuinka ne ehtii siellä valvomaan yhtään sen paremmin kaikkia kotoa käsin...

Vierailija
2/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitää tehdä tajuttoman hankalaksi (ja kalliiksi) jonkun täysin teoreettisen ja minimaalisen "perusoikeus" ongelman vuoksi. Siivoa huoneesi jos ahistaa se mitä niskan takana saattaa näkyä, ongelma ratkaistu. Tai käännä työpöytäsi siten että ei näy kuin vähän seinää. 

Jännä muuten miten tärkeitä nää perusoikeudet tai perustuslaki on täysin merkityksettömissä asioissa tai kun vasemmisto koittaa jarruttaa jotain. Sitten kun olisi kiva että valtiovalta muistaisi kansalaisen perusoikeudetkin niin nuo jyrää niistä yli mennen tullen ilman mitään ongelmaa kun joku heidän kaverinsa haluaa oman pikku lain tai asetuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä tuollaiseen suostuisi. Eikö sinne yliopistolle voi mennä luokkaan yksitellen tenttiin? Kuinka ne ehtii siellä valvomaan yhtään sen paremmin kaikkia kotoa käsin...

Olen ollut kursseilla joissa on 800 osallistujaa. Laske siitä kauanko siihen menee että ne kaikki saa yksitellen tehtyä kolmen tunnin tentin. 

Vierailija
4/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kursseilla joissa on 800 osallistujaa. Laske siitä kauanko siihen menee että ne kaikki saa yksitellen tehtyä kolmen tunnin tentin. 

4 kuukautta. En näe mitään ongelmaa.

Vierailija
5/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan ei ole pakko suorittaa kotitenttiä. Kotitentin suorittaminen on suostumus valvontaan. Kun kerran on suostumus, ei mitään oikeuksia ole loukattu.

Vierailija
6/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijan ei ole pakko suorittaa kotitenttiä. Kotitentin suorittaminen on suostumus valvontaan. Kun kerran on suostumus, ei mitään oikeuksia ole loukattu.

Tämä. Valvovattoman pääsykokeen suorittaminen ei ole mikään perusoikeus, ei edes korona-aikana.

Vierailija
7/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko hakea, jolloin mitään ei loukata.

Ongelma ratkaistu.

IT hommissa me joudutaan tekee sertejä, niissäkin vaaditaan henkilöllisyyden todistaminen jne.

Hitto, työturvallisuuskortti! Sen saa nyt etänä. Ja arvatkaa katsooko ne kuka sen istuu? No kyllä, koska se on henkilökohtainen.

Vierailija
8/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professori jonka leipätyö on olla huolissaan oikeuksien rikkomisesta on sitä mieltä että oikeuksia on rikottu?

Uutisarvo 0.

Vierailija
9/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta jos tuo oli ainoa keino miten kouluun voi hakea, ei sitä voi kuitata millään "ei oo pakko" jutulla, koska silloin yksinkertaisesti on pakko.

Vierailija
10/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näen. Vaikka kaikken Suomen yliopistojen kaikki opetustilat laskettaisiin yhteen, tiloja ei riittäisi kaikkien opiskelijoiden kaikkien kurssien tenteille.

Vierailija
11/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta jos tuo oli ainoa keino miten kouluun voi hakea, ei sitä voi kuitata millään "ei oo pakko" jutulla, koska silloin yksinkertaisesti on pakko.

Eikä ole.

Vierailija
12/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseiseen kouluun ei ole pakko hakea.

Vierailija
13/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä uutinen ei koske opiskelijavalintaa vaan etätenttiä, eli kurssisuoritukseen liittyvää koetilannetta. Ei valintakokeissa ole vaadittu videoimaan koko huonetta.

Vierailija
14/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ollut kyseessä hakukokeet vaan jo opiskelemassa olevien opiskelijoiden tenttijärjestelyt.

Vierailija
15/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaan vaikka siitä että kurssin tulisi olla loppu siihen mennessä kun ennalta ilmoitettu kurssin aika päättyy, ja siitä 30 päivän sisään pitää olla arvostelut opintorekisterissä. Lisäksi vaihto-oppilaat, ulkomaiset opiskelijat, valmistuvat yms. joilla ei ole aikaa 4 kuukautta odottaa joka kurssinsa tuloksia vaan ne tulisi saada kirjoihin joskus aika ripeästikin kun opiskeluaika loppuu. Lisäksi semmoinen että jos otaniemessä on opiskelijoita kymmenisen tuhatta ja jokainen niistä suorittaa sen 30-60 opintoviikkoa  vuodessa eli kursseja (tenttejä) tuo tekisi 6-12 vuodessa per opiskelija. Siitä sitten laskemaan se että kauanko noiden tentittämiseen menee yksi kerrallaan. Huom, seuraavana vuonna tulee lisää tenttejä eli niitä ei voi sinnekään vyöryttää. 

Vierailija
16/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näen. Vaikka kaikken Suomen yliopistojen kaikki opetustilat laskettaisiin yhteen, tiloja ei riittäisi kaikkien opiskelijoiden kaikkien kurssien tenteille.

No mitä te niitä edes tenttaatte kun ei ne tajau todellisesta elämästä ja käytännöstä kuitenkaan mitään. Pänttäävät päähänsä fossilisten polttoainekulttuurin perintöä, joka tulee tiensä päähän 40 vuoden päästä kun öljy loppuu.

Vierailija
17/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko uutista ollenkaan? Siinä sanotaan, että sellainen suostumus ei ole juridisesti pätevä, jossa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin suostua.

Vierailija
18/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennetään opiskelupaikkoja niin paljon että valvonta onnistuu yliopiston tiloissa korona aikaan.

Valittakoot sitten siitä ettei ole opiskelupaikkoja, kaikki ovat AINA äärettömän huolissaan oikeuksistaan vaikka joku käytännön poikkeuksellinen tilanne on vaan ratkaistava.

Ei tuollaisella asenteella pärjätä työssä/arjessa.

Vierailija
19/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko uutista ollenkaan? Siinä sanotaan, että sellainen suostumus ei ole juridisesti pätevä, jossa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin suostua.

Tottakai on muukin vaihtoehto.

Olla suorittamatta tenttiä.

Vierailija
20/24 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on proffalla mennyt puurot ja vellit sekaisin. Hakijat haluavat hakea, eikä yliopistot tuputtaa kameravalvontaa hakijoiden kotiin. Ovelta ovelle kaupustelu on kotirauhan häirintää.