Varaava takka ja häkä
Mies pisti takan syttymään ja luulin että tietää mitä tekee. Se oli kuitenkin laittanut pellit kiinni kun tuli alkoi vasta hiipua. Avasin ne nyt mutta uskaltaako tässä käydä nukkumaan?
Kommentit (20)
Siis pellit auki niinkauan , kuin tuhkat ovat aivan harmaat, ei saa pöyhimälläkään näkyä yhtään punaista .Tuulettakaa hyvin huusholli.
Nyt kun kuulustelun niin ei ollut tulta enää kun sulki pellin mutta tunti sen jälkeen huomasin että vielä siellä kytee. Oltiin onneksi ulkona ja nyt on kaikki ovet ja makkarin ikkuna auki.
Olen kuitenkin huolissani riittääkö se. Mies vaan ilkeilee ja vähättelee.
Jätä pellit auki vaikka koko yöksi.
Häkäilmaisin katonrajaan turvavälineeksi. Oikeasti.
Miehesi on tollo. Hiilet eivät saa hehkua pöyhinnän jälkeen.
Kannattaa tuulettaa kyllä ensin tosi hyvin ja mennä vaikka ulos siksi aikaa
Ei todellakaan saa laittaa peltiä kiinni, jos siellä on vielä tulta! Mä laitan vasta sitten, kun itse tulipesässä ei ole enää mitään. Jos kekäle hohkaa tuhka-astiassa, laitan pellin kiinni. Mikä kiire nyt edes on pellillä. Kosteuttahan näillä lämmöillä lähinnä vaan poistellaan tulia polttamalla.
Mulla taisi vielä olla kaikki ovet ja ikkunat kiinni ku oltiin uimassa. Nyt on lapset jo nukkumassa mutta olivat sisällä koko ajan sen jälkeen kun avattiin taas pelti ja aloitettiin tuuletus. Pitäiskö lapset herättää ja viedä ulos hetkeksi?
Miksi te lämmitätte takkaa keskellä kesää?
Jos olisin tiennyt sen olevan niin käsi en olisi antanut koskea koko takkaan. Eikä vieläkään myönnä tehneensä väärin. Ollaan siis vuokramökillä ja tekis mieli lähteä huomenna kotiin ihan oman turvallisuuden takia.
Miks teillä hölmöläisillä ei ole häkävaroitinta
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta sitä on viileitä ilmoja ollut, ja jos mitään muuta lämmitystä ei ole kuin varaava takka niin voi olla syytäkin lämmittää vähän silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Koska suomen kesä. Täällä satoi vettä ja oli kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Miks teillä hölmöläisillä ei ole häkävaroitinta
Vuokramökki
Oli pakko tarkistaa tiedot ja on täällä häkävaroitin, huh!
Ääliö äijä ja todellinen käsi näköjään perusasioissa. Todellakin pellit vasta kiinni, kun hiilloskin on sammunut kunnolla eikä pöyhimällä enää hehkua saa aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tiennyt sen olevan niin käsi en olisi antanut koskea koko takkaan. Eikä vieläkään myönnä tehneensä väärin. Ollaan siis vuokramökillä ja tekis mieli lähteä huomenna kotiin ihan oman turvallisuuden takia.
Eka yhteinen mökkiloma?
Muutama kipinä tuhkan seassa ei tuota enää häkää, kunhan hiillos ei ole kokonaan hehkuva. Nykyisin savupelleissä on melkein järjestään reikä tai nurkka auki, jolloin häkäkaasua ei tule huoneistoon, vaikka sitä tulipesästä vielä vähän muodostuisikin. Tämän voi tarkistaa ottamalla pellin kokonaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka yhteinen mökkiloma?
Kyllä! Ja viimeinen.
Kysyin vielä miksi laittoi ne kiinni mutta alkoi vain syyttelemään mua kun hermostuin ja tietysti panikoin häkämyrkytystä. Todella outo tilanne.