Lokkimökkivieraat, aargh...
Tuttavaperhe on taas kesänvietossa.
Enste omien lasten perintömökillä. Ideointia miten sitä pitäis rukata - mutta eihän sitä voi, kun se on omien lasten perintömökki eikä oma, ja kyllä olis kiva kun olis oma... Sitten vaimon siskon möksällä. Heti Facebookkiin kuvat mökistä, saunasta, maisemista, tarjoomuksista. Sieltä toisen siskon möksälle pohjoiseen. Heti facebookkiin kuvat mökistä, tunturista, gondoliajelusta, ostoksista, porosafkasta. Viime viikolla olivat kaveriporukan whatsappissa kutsuttamassa itsiään kaverien luo. Ja koska näiden mökki on aika lähellä meitä, arvaanpa jo etukäteen, minne on seuraava kutsu tulossa.
Näin sujuu koko kesä mukavasti toisia ilahduttamassa.
Kommentit (14)
Jännä. Itselle ei tulisi mieleenkään mennä toisten mökille. Kahvilla voisin piipahtaa jos joku erityisesti haluaisi kutsua, mutta en jäisi viipymäån, mitä ihmettä toisen mökillä tekisi? En myöskään koskaan ikinä kerro muille milloin olen omalla mökillä. Menen sinne rentoutumaan hiljaisuuden keskelle.
Mä olen miettinyt, että minkälaisena ihmisenä mua pidetään. Muutama hassu kaveri ja he sanovat, että olen ihana, lämmin, empaattinen ja hauska. Silti meidän mökille, joka on merenrannassa etelä-suomessa ei ole tunkua. Ikinä ei ole lokit rantautuneet tänne. Melkein toivon, että edes joku uskaltaisi lokkeilla, että tänne tulisi joku joskus.
Eikä meidän mökki ole työleiri. Tehty tämä sellaiseksi, että mahdollisimman vähän itselläkin hommia. Pääasia rentoutua mökillä ollessa.
T. Ohis
Meillä näitä kyllä riittää, sukulaisia ja tuttuja. Eihän se sivusta ajatellen varmaan tunnu rasittavalta jos kerran kesässä näkee, mutta loma on lyhyt ja haluaisin olla edes jonkun ajanjakson siitä ihan rauhassa. Päiväseltään käyntikin riittäisi, moni haluaa olla useamman päivän.
On hirmu kätevää kun on niin päättäväinen pokka ja kursailematon mieli, että voi hyvällä omallatunnolla käyttää toisten mökkejä/loma-asuntoja/työkomennuksia omaan lomailuun jopa viikkoja ilman mitään häppeetä. Välillä voi vähän liverrellä, että on se niin ihanaa kun on oma! Me saatiin tuta tästä erityisesti silloin, kun oltiin yhdessä maailman suosituimmista kaupungeista ekspatteina. Vieraita riitti koko ajan. Sai tuoda ja viedä lentokenttäkuljetuksia, hankkia musikaali/teatteri/nähtävyystikettejä, suunnitella ostosreissuja, kokata, pyykätä ja seurustella. Välillä ei aivan ymmärretty, että meidän oma elämä ei ollut jatkuvaa lomaa kun oli työt ja koulut hoidettavana siinä ohessa. Iso helpotuksen huokaus kun sieltä pääsi taas kotisuomeen.
Suu auki aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ongelmat ratkeaa.
Vaatii pokkaa tosin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Avasin jo! Saisinko sinne muurinpohjalettua mansikkahillolla, hopi hopi.
T. Mökkivieras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mökkivieras
Sori, nyt on buffet kiinni. Riennäpä kotiisi syömään.
Niin ja muurikkaletun pitää sitten olla gluteeniton, maidoton ja munaton ja mansikkahillossa ei saa olla sokeria ja se pitää tehdä itse tuoreista mansikoista. Ja mikä siinä saunan lämmittämisessä taas kestää niin kauan. Pyyhe jäi kotiin mutta toki niitä nyt joka mökillä on vierailekin antaa. Kaljatkin on jo loppu joten isäntäväki voisi joutessaan käydä vaikka alkossa ettei vieraan suu kuivu. Vieras käy sillä välin vääntämässä megatortun huussissa.
Röyhkeille on vastattava röyhkeästi ei. Muuten saa vain kärsiä.
Mitä gondoleita pohjoisessa on? En ole koskaan kuullut, ainostaan Venetsiasta ja Las Vegasista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mökkivieras
Sori, nyt on buffet kiinni. Riennäpä kotiisi syömään.
Kiitos kutsusta, olemme 15min päästä paikalla. Laitatteko ruuan valmiiksi, lapsilla kova nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä gondoleita pohjoisessa on? En ole koskaan kuullut, ainostaan Venetsiasta ja Las Vegasista.
Junttikupla eli gondolihissi.
Laita some kiinni ja nauti omasta kesästäsi :)