Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu saa vuodessa palkkatuloja satojatuhansia, mutta 0 euroa pääomatuloja?

Vierailija
13.07.2020 |

Eikö noilla tuloilla kannata sijoittaa tai edes ostaa sijoitusasuntoja, joista tulee vuokratuloja. Ei ole mitään yritystä myöskään jonka kautta sijoittaa. Mihin ne rahat menee jos ei jää sijoittamiseen mitään?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni hyvätuloinen ei tajua sijoittamisesta hevon******.

Vierailija
2/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaa vaikka kuoreen, jolloin verot maksetaan vain kun nostaa rahoja käyttöönsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaa ulkomaille?

Vierailija
4/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni hyvätuloinen ei tajua sijoittamisesta hevon******.

Miten voi toimia esim toimarina jjos ei ymmärrä sijoittamisesta? Ei ap.

Vierailija
5/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kasvurahastoihin.

Vierailija
6/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kasvurahastoihin.

Rahastotuotot on pääomatuloa kun ne nostetaan.

Vierailija
7/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullaankin dilemmaan nimeltä kokonaistulot; progression on parempi iskeä kokonaistuloon eikä tulolajeissa vain toiseen. nimittäin n sellaisia joilla kokonaistulo on pääomatulo, esim. jäänyt jostain aiemmasta säästöön yms. mutta; sanotaan 30kE n pääomatulosta menee 34%, mutta ns. harmaasti saaduista ansiotulista ei, eikä firman kautta mitään.

eli mikäli on miljoonien kokonaistulot,siitä progressio voikin kyllä viedä,ei pienituloisten pääomatuloista.

sitten on vielä tämä epäkohta nimeltä tasakunnallisvero.

tässä ei käsitellä sitä miten käytät mistälie tulevat tulot.

Vierailija
8/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaa vaikka kuoreen, jolloin verot maksetaan vain kun nostaa rahoja käyttöönsä?

Näin juuri.

Vierailija
9/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorikin on kuusssetusta. kuten oli vapaaehtoinen eläkevakuutus joskus.

Vierailija
10/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmetyttää miksi ottaa kaiken ansiotuloina.

Vierailija
11/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei tuokaan kieli älykkäästä sijoittamisesta kun eihän noista tule passiivista osinkotuloa.

Vierailija
12/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihmetyttää miksi ottaa kaiken ansiotuloina.

Jos on työsuhteessa?

Vierailija
13/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaimon palkkatulot on reilu 200.000 euroa vuodessa. Ei halua opetella seuraamaan pörssikursseja, kun on niin stressaava ja aikaa vievä työ. Pyysi, jos minä hoitaisin ylimääräisten varojen sijoittamisen. Kysyin ensimmäiseksi, haluaako pääomatuloja. Ei kuulemma työelämässä ollessa tarvitse, vaan haluaa varojen kasvavan. Olen nyt 13 vuotta hoidellut hänen sijoitusvarallisuuttaan. Viime vuonna pääomatuloja oli 650 euroa, mutta varallisuutta 1,2 miljoonaa ja jos vakituinen asunto lasketaan mukaan niin yli 2 miljoonan nousee varallisuus. Pääomista aletaan nostamaan tuloa vasta kun jäädään eläkkeelle.

Vierailija
14/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei tuokaan kieli älykkäästä sijoittamisesta kun eihän noista tule passiivista osinkotuloa.

Mitä tarkoitat passiivisella osinkotulolla?

Vierailija
15/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista kai on, et mitä hittoa tuttusi tulot sulle kuuluvat?

Vierailija
16/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaimon palkkatulot on reilu 200.000 euroa vuodessa. Ei halua opetella seuraamaan pörssikursseja, kun on niin stressaava ja aikaa vievä työ. Pyysi, jos minä hoitaisin ylimääräisten varojen sijoittamisen. Kysyin ensimmäiseksi, haluaako pääomatuloja. Ei kuulemma työelämässä ollessa tarvitse, vaan haluaa varojen kasvavan. Olen nyt 13 vuotta hoidellut hänen sijoitusvarallisuuttaan. Viime vuonna pääomatuloja oli 650 euroa, mutta varallisuutta 1,2 miljoonaa ja jos vakituinen asunto lasketaan mukaan niin yli 2 miljoonan nousee varallisuus. Pääomista aletaan nostamaan tuloa vasta kun jäädään eläkkeelle.

Miksei teillä ole sijoitusasuntoa esim Hgistä?

Vierailija
17/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat passiivisella osinkotulolla?

😂

Vierailija
18/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että on tyytyväinen tilanteeseensa ja ei kaipaa rahaa enempää. Onhan nuo jo hulppeat tulot joten varmaan kykenee elämään hyvin. Ihme asenne joillakin että jos joku ei tee kuten itse tekisi niin siitä pitää valittaa ja harmitella. 

Vierailija
19/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viime vuonna pääomatuloja noin 40 000 e, mutta samaan aikaan minulla oli saman verran menoja, jotka kohdistuivat sijoituksiini. En siis maksa pääomatuloista euroakaan veroja, kunhan ymmärrän käyttää rahat esim, remontteihin. Joka vuosi tämä ei onnistu, mutta esim. kesämökille olen saanut aika kivasti kaikenlaista terassia, rannanruoppausta jne.

Vierailija
20/32 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kasvurahastoihin.

Rahastotuotot on pääomatuloa kun ne nostetaan.

Niin, eli ei vain ole kotiuttanut voittoja vielä. Dah.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan