Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon maksat kotisiivouksesta kuukaudessa?

Vierailija
19.05.2013 |

Minkä kokoinen asunto eli montako neliötä on siivottavaa? Kuinka usein siivooja käy? Mitä siivous sisältää? Asutko pääkaupunkiseudulla vai muualla?

Yritän tässä miettiä olisiko meillä varaa kotisiivoojan palkkaamiseen, kun siivous on jatkuva riidanaihe. Hinnoista ei vaan ole hajuakaan, joten auttaisitteko?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kiinnostaa myös!

Vierailija
2/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja 2kertaa/kk., ja maksaa n.350€. Kaksikerroksinen talo, neliöitä yhteensä n. 270

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta pääkaupukiseudulla noin 34-40 e/h ylläpitosiivoukseen (viikkosiivous, sis. säävarauksella yekstiilien tuuletus, imurointi, pölyjen pyyhintä  vapailta pinnoilta ja tasoilta, katsekorkeuden alapuolelta), vessojen pesu, lattioiden pyyhintä. Jos hinta on alle tuon 34e, niin siivoaja on todennäköisesti alipalkattu ulkomaalainen, tekee veroitta tms. Saat itse miettiä haluatko itse huolehtia käytettävistä siivouspyyhkeistä ja siivousvälineistä, huonoilla räteillä, välineillä ja aineilla tulee vain sutta. Tarkasta, että siivoajalla on koulutus siihen mitä tekee! Älä ota kotiisi mitään "ämpäri ja lankamoppi" -tyyppiä pilaamaan kotiasi. Tee aina sopimus, sopimusaika mielellään "toistaiseksi", ei mitään kahden-neljän viikon irtisanomisaikoja! Tarkista, että yrittäjällä on vakuutukset kunnossa ja kysele tutuiltasi suosituksia. Älä ota paikallislehtien kahden rivin ilmoittajia. Tässä jotain pientä alkuun, auttoiko?

Vierailija
4/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, lisään tuohon yhteen: yrittäjällä voi olla 2-3 tunnin vähimmäisaika, itse suosin max. 2 h aikaa. Hyvän yrittäjän työ on kaikinpuolin läpinäkyvää - hän on ammattilainen ja tietää mitä tekee, millä tekee ja miksi tekee. Hän pystyy perustelemaan tekemisensä selkeästi ja tekee työt ammattimaisesti ja ammattivälineillä ja aineilla. Tolua ei ammattilainen käytä...

Tekemiseen kuluvan ajan näkee kunnolla vasta parin siivouskerran jälkeen. Alkuun kannattaa pyytää yrittäjää tekemään perussiivouksen tarpeellisiksi katsomiin paikkoihin, esim. kylppäriin. Hyvä imuri on yksi tärkeä tekijä siivouksessa, huonolla keskuspölynimurilla ei tule hyvää jälkeä ja siivoukseen suttaantuu aikaa kohtuuttomasti. Perussiivous (ns. suursiivous) on kalliimpaa, ainakin 2e/h kalliimpaa kuin ylläpito.

Vierailija
5/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Tässä tulikin jo paljon asioita, joita pitää ottaa huomioon, jos ja kun siivoojaa valitsemme. 

Hinta ei ole tärkein valintaperuste, vaan työn laatu ja luottamus tekijään on hyvin oleellista. Siivous on tosiaan asia, joka aiheuttaa meillä keskustelua ja riidan poikasta jatkuvasti ja haluaisin sen suhteen aikalisän. Pienten lasten kanssa sotkua syntyy ja aikaansa käyttäisi mielellään johonkin muuhun kuin siivoukseen. Ja silti olisi kiva puhtaassa kodissa olla ja asua niin meidän kuin lastenkin. 

Vierailija
6/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:57"]

Minkä kokoinen asunto eli montako neliötä on siivottavaa? Kuinka usein siivooja käy? Mitä siivous sisältää? Asutko pääkaupunkiseudulla vai muualla?

Yritän tässä miettiä olisiko meillä varaa kotisiivoojan palkkaamiseen, kun siivous on jatkuva riidanaihe. Hinnoista ei vaan ole hajuakaan, joten auttaisitteko?

[/quote]

Taidan olla huonosti avuksi.

Maksamme kaikenkaikkiaan (sivukuluineenkin) yhteensä 3600 kuussa kotiapulaiselle (jolla on oma 2-vuotiaansa joka päivä töissä mukana ja), jonka työnkuvaan kuuluu MYÖS  kotisiivous.

Lisäksi hän käy kaupassa/kaupoissa (ostoslistan mukaan), valmistaa lounaan ja saattaa ennakko-osallistua päivällisvalmisteluihin (esim kuorimalla perunat), hoitaa 6-vuotiasta silloin kun tämä ei ole kerhoissaan, osallistuu pyykkihuolton tarpeen mukaan ja oma-aloitteisesti touhuaa vapaahetkensä puutarhassa.

Vikaan pitää sanoa, että annoin "avoimen shekin" Plantagenille. 

Minä pidän runsaasta kukkivasta pihasta ja kotona kasvatetuista juureksista, marjoista ja yrteistä, mutta en oikeastaan halua paneutua siihen hommaan vaan mieluummin vietän vapaa-aikani toisin. Kastella voin, mutta en kaipaa kitkemistä tms.

Lisäksi sitten ihan "ohi aiheen" ko. nainen myös osallistuu kummankin nuorimman lapseni futikseen (treeneihin ja matkoihin). Kun näin käy, niin oma lapsensa on minulla hoidossa.

Mielestäni ihan hyvä toimintatapa. Minä ja mieheni emme kumpikaan ymmärrä futiksesta mitään. Kotiapulainen oli aikoinaan semiammattilainen. 

Menen mielelläni miehen ja pikkuisen "hoitolapsen" kanssa pelejä katsomaan, mutta varsinaisesta treenauksesta emme teidä kylliksi korvataksemme asiantuntevaa, sitoutunutta ja sanoisinpa jotta "rakastavaakin" apua.

Vierailija
7/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaava kuin edellisellä, tosin alle 3000 kuussa. 80m2, yhden lapsen hoito.

Vierailija
8/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 e tunti plus alv- 3 tuntia  kerralla

Vierailija
9/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kalliilta. Eikö olisi järkevämpää palkata au pair?

Vierailija
10/14 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa 270e/ kk ja siivous on 2 x kuukaudessa. Siivoajia on yleensä 2 ja he tekevät yleensä noin 8 tuntia töitä yhteensä (siis noin 4 tuntia kumpikin) kuukaudessa. Siivoukseen on sovittu tarkkaan tietyt työt, he vievät joka toinen kerta kaikki matot ulos ja joka toinen kerta vain imuroivat ne kummaltakin puolelta. Joka toinen kerta kaikki tuolitkin pyyhitään, pestään kaikki lattiat ja pyyhitään kaikki lasipinnat. Joka toinen kerta on siis kevyempi siivous ja joka toinen todella perusteellinen. Myös joka toinen kerta suihkun lattiakaivon puhdistavat ja roskakaapin pinnat puhdistavat, eli kerran kuussa. Pölyt pyyhitään ja normi-imurointi tietysti joka kerta.

Niin ja tehosiivouskerralla imuroidaan nojatuolit ja sohva. Neliöitä meillä on noin 90 siinä sopimuksessa, en muista ihan tarkkaan, kun on vanha talo :) 

Tykkään kun siivoojat ovat filippiiniläisiä, he ovat todella ystävällisiä ja ahkeria, osaavia ja on vähemmän vaivaannuttavaa, kun kotona käy täysin eri kulttuurista olevia ihmisiä, niin ettei tartte hävetä kun en tod. ole mikään talousihme :D. Olemme joskus paikalla kun he tulevat, niin siksi tällä on merkitystä.

Vierailija
11/14 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: siis ihanko oikeasti 90m2 ja 8h? Ei kuulosta ammattimaiselle siivoukselle ollenkaan. Olen alan yrittäjä ja työni eroaa sen verran mainitsemistasi, että mattoja en ulos raahaile kuin joskus, mutta tuolit, lasipinnat ja tasot pyyhin aina. Kirjoittelin tuolla ylempänä ne kaksi kirjoitusta yrittäjän valitsemisesta ja tiedän aika tarkkaan mistä puhun. Minulla on useita yli 120 m2 kohteita ja niissä menee kerralla noi 2-2,5h. Lattiakaivon puhdistus kuuluu perussiivoukseen, mutta siinä menee max. 5 min. Imuroin aina kalusteet ja roskiskaapin pinnat otan tarvittaessa (max. 5 min.). Millä työvälineillä siivoajasi tekevät?

Vierailija
12/14 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 22:35"]

Kuulostaa kalliilta. Eikö olisi järkevämpää palkata au pair?

[/quote]

Meillä oli hänen apunaan au pair silloin kun talossa oli monta pikkulasta. Hänestä emme kuitenkaan tahdo luopua, koska on ollut perheessä jo yli 15 vuoden ajan.

Hoitaa huushollintöiden lisäksi aina tarvittaessa lapset ja lapsenlapset rakkaudella joka ei paljoakaan eroa omasta rakkaudestani heihin.

Vierailija
13/14 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan voi pyytää myös keikalle. Ei tarvitse kuukausisopimusta. Minä ostan meille aina silloin tällöin parin tunnin siivouksen. Sovin erikseen, mitä silloin tehdään.

Esimerkiksi kettiön kaappien puhdistus siten, että jättää pöydälle ne elintarvikkeet, joista on päiväys mennyt umpeen. Tai lattioiden imurointi ja pölyjen pyyhintä, jolloin itse ei sillä viikolla tarvitse tehdä viikkosiivousta. Tekee sen verran, kuin kahdessa tunnissa ehtii.

Meillä on auttanut kummasti myös tuollainen harvakseltaan käynyt ulkopuolinen siivooja. Enempään meillä ei ole varaa.

Vierailija
14/14 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittamassa kotisiivousfirmaa Vantaalla.  Tarjoan myös vanhustenhoitoa, kotiapua, lastenhoitoa ja pyykinpesua ja silitystä sekä thai-ruokaa. Vastuuvakuutus on. Sähköposti mailto://siivouskissat@gmail.com

Näin alussa tarjoan tuntityönä hintaan 32 e/h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä