Oletteko pesseet vauvan tuttipullot astianpesukoneessa?
Jotenkin mietityttää jääkö niihin jotain myrkkyjäämiä? Mutta nyt kun vauva on pelkällä korvikkeella,alkaa tympästä se jatkuva käsinpeseminenkin kyllä.Tuttiosat ajattelin jatkossakin kyllä käsin pestä
Kommentit (14)
Oon pessy koneessa, ihan käyttöohjeen mukaan. voihan sen huuhtasta vedellä ennen käyttöönottoa jos haluaa.
Pesin jonkun kerran, mutta mulla oli käytössä lasinen tuttipullo, joka ei ole niin huokoinen.
Siis etkö kakkonen pese niitä ennen keittämistä? Niihinhän jää rasvaa ja likaa jos vaan huuhtelee..Kyllä mä meinasin ne konepestytkin keittää,mutta jäis se käsin hinkkaus pois jos laittais koneeseen.ap
Ensimmäisen lapsen kohdalla en, toisen kohdalla aloin lipsua ja kolmannen kohdalla pesin vain ja ainoastaan koneessa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:07"]
En ole uskaltanut laittaa koneeseen.Huuhtelen kylmällä vedellä ja ihan kattilassa 5 min. ajan keittänyt.Silloin tällöin hinkkaan ennen keittämistä fairylla.Minusta tuo keittäminen on niin vaivatonta että olen jatkanut sitä vaikka vauva jo vanhempi....
[/quote]
Kyllä ne jokatapauksessa pitäis pestä harjalla ja tiskiaineella ennen sitä keittämistä.
Joo oon viimeaikoina alkanut pestä koneesssakin, ihan pienelle vauvalle en viittinyt. Meidän koneessa on sellainen tuttipullosymboli, ja jos siitä painaa, niin se tekee jonkun erikoiskuuman loppuhuuhtelun, eli ei edes tarviis keittää (en muutenkaan enää isolla vauvalla kyllä keitä). Huuhtelen kyllä aina ennen käyttöä vielä, ja käytän ekopesuaineita.
Itse en pesisi sillä olen kuullut pesuainejäämien aiheuttavan kuolleisuutta. Siis ihan aikuisillakin.
Pesen muovipullot koneessa. Tosin mun vauva on ihan imetyksen varassa ja syö pullosta vain harvakseltaan, eli en jaksa stressata. Kun vauva oli pieni, niin pesin käsin ja steriloin kattilassa. Nyt siis ikää kohta 8kk.
Esikoiselle pesin käsin, mutta toiselle lapselle pesin kaiken pesukoneessa.En usko että niihin mitään myrkkyjäämiä jää sen enempää kuin muihinkaan astioihin.
Pesen koneessa ja sen jälkeen viela steriloin höyryllä.
Esikoiselle minäkin pesin käsin, toisen lapsen synnyttyä kaikki vaan pesukoneeseen. Hengissä ollaan edelleen. Kattilapesu päälle, niin lähtee hyvällä huuhtelulla varmasti kaikki pesuaineetkin pois, ja pesuaineeksi sellainen nahkea pehmonappi, olisko Fairy?
Kahden viikon jälkeen syntymästä aloitin kummallekin maitohappobakut, enkä sen jälkeen ole keitellyt mitään pulloja enkä tutteja. Eihän se rintakaan steriili ole, eikä koti muutenkaan. Ihan tyhjää nysväämistä. Tutit on pakko pestä käsin, kun niihin palaa muuten se maidon rasva kiinni, mut en keitä siis niitäkään enää tuon 2vk:n jälkeen. Seuraavallekaan lapselle.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:17"]
Siis etkö kakkonen pese niitä ennen keittämistä? Niihinhän jää rasvaa ja likaa jos vaan huuhtelee..Kyllä mä meinasin ne konepestytkin keittää,mutta jäis se käsin hinkkaus pois jos laittais koneeseen.ap
[/quote]
ei niitä keittää tartte
Meillä on kertakäyttötuttipullo. Ei tarvitse pestä, pussi vain vaihdetaan joka kerralla.
tietenkin sinne jää myrkkyjä, me pestään vaukun tuttipullot myrkyttömillä, orgaanisilla pesuaineilla joita saa eko-kaupoista
En ole uskaltanut laittaa koneeseen.Huuhtelen kylmällä vedellä ja ihan kattilassa 5 min. ajan keittänyt.Silloin tällöin hinkkaan ennen keittämistä fairylla.Minusta tuo keittäminen on niin vaivatonta että olen jatkanut sitä vaikka vauva jo vanhempi....