Miksi joiltain ihmisiltä puuttuu kokonaan ihmistenlukutaito?
Itse ainakin luotan vaistoon ja uskon sitä, koska se on aina osottautunut oikeaksi. Jos joku ihminen aiheuttaa kylmiä väreitä tms, en halua olla sellaisen ihmisen läheisyydessä jos ei ole mikään pakko. Joiltain ihmisiltä taas tuommonen vaisto tuntuu kokonaan puuttuvan, ovat jotenkin vaistovajavaisia. Mistähän sekin johtuu.
Luotatteko te vaistoihinne? Joistain ihmisistä vain tuntee heti, että heissä on joku vialla, vaikka käyttäytyisivät asiallisesti ja näyttäisivät tavallisilta. Sen vain tuntee.
Kommentit (35)
Ap, sinulta puuttuu paljon ihmistuntemusta. Vain noin kolmasosa ihmisistä ovat ns vaistoihmisiä. Loput ajattelevat tunteella tai järkiperäisesti.
Nuo järkiperäiset lukevat ilmeitä ja eleitä ja kuuntelevat puhetta. Jos se on loogista, niin eivät näe syytä ola luottamatta.
Kyllä, tiedän ihmisistä hyvin nopeasti millaisia he ovat. Kasvoista myös näkee persoonallisuuden, tämä on fakta vaikka tiedän että väitätte vastaan. ihmiset lukee toisistaan sekunneissa valtavan määrän infoa, jotkut paremmin kuin toiset. Erotan psykot ja sosiopaatit ja marttyyrit heti. Sekä reilut ja positiiviset ja tavisnormaalit.
Ap:n "ihmistenlukutaito" vaikuttaa harhaiselta ja ennakkoluuloiselta. Monesti ns vaistoaan seuraavat ihmiset ovat täysin ulapalla ihmisten ymmärtämisen suhteen. Mutta minkäs teet.
Itse en ainakaan kiinnitä ihmisiin mitään huomiota tunnetasolla. Poikkeuksena selvästi vittumaiset ja tyhmät ihmiset ja sitten taas erityisen ihanat. 95% ihmisistä on vain haisevaa vellovaa massaa hölisemässä samassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ns vaistot ehkä on kokemuksia sinua satuttamista ihmisistä jotka tulevat mieleen kun tapaat uusia ihmisiä, ehkä joku sama ele, ilme tai olemus ja silloin ns vaisto "varoittaa" sinua. Samalla tavalla se toimii toisinkin päin. Joku muistuttaa sinua jostain ihmisestä josta olet aina pitänyt ja siksi pidät tästä uudestakin ihmisestä heti. Haluaisin uskoa vaistoihin ja intuitioon mutta tällaista olen miettinyt...
Kaikilla eläimillä on vaistot, myös ihmisellä. Emme pysyisi elossa kovin kauan ilman niitä.
Kiellä toki tosiasiat jos ne sinua pelottavat, ei se asiaa miksikään muuta.
Vaisto/intuitio on pelastanut minut monelta vaarapaikalta, olisi tyhmyyttä olla luottamatta niihin.
Miksihän jotkut noin pelkäävät vaistojaan, että pitävät niitä humpuukina. Käy jotenkin sääliksi, toisaalta voihan elämä olla helpompaakin jos ei ole minkäänlaista tunneälyä annettu. mutta elämä voi jäädä toisaalta myös lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs lapsuuden pihaleikkien poika, josta aina sain jonkilaisia outoustuntemuksia ja pysyin vähän etäämpänä kuin muista sen vuoksi (vaikka näytti normaalilta ja oli normaali käytökseltään pihaleikeissä), on nykyään tuomittu pedofiili.
En ole lapsuuden jälkeen siis nähnyt tai ollut ko.ihmisen kanssa missään tekemisissä, mutta kuulin asiasta, enkä edes hämmästynyt.Kiusasitko häntäkin? Ehkä häntä kiusattiin pienestä pitäen ja se vaikutti hänen psyykeensä haitallisesti? Joihinkin koulukiusattuihin se välttely ja suorat sanalliset hyökkäykset vaikuttavat traumatisoivasti. Toki jotkut selviävät vahvempina myös.
En kiusannut eikä kiusannut kukaan muukaan.
Jotenkin vain vaistosin, että hänessä on jotain vialla.
Ihan samoissa leikeissä pelattiin jalkapalloa, tuikkua jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ns vaistot ehkä on kokemuksia sinua satuttamista ihmisistä jotka tulevat mieleen kun tapaat uusia ihmisiä, ehkä joku sama ele, ilme tai olemus ja silloin ns vaisto "varoittaa" sinua. Samalla tavalla se toimii toisinkin päin. Joku muistuttaa sinua jostain ihmisestä josta olet aina pitänyt ja siksi pidät tästä uudestakin ihmisestä heti. Haluaisin uskoa vaistoihin ja intuitioon mutta tällaista olen miettinyt...
Kaikilla eläimillä on vaistot, myös ihmisellä. Emme pysyisi elossa kovin kauan ilman niitä.
Kiellä toki tosiasiat jos ne sinua pelottavat, ei se asiaa miksikään muuta.Vaisto/intuitio on pelastanut minut monelta vaarapaikalta, olisi tyhmyyttä olla luottamatta niihin.
Juuri näin.
Mulla myös telepaattiset kyvyt toimii hyvin. Jos ajattelen jotain perheenjäsentäni, kun puhelin pirahtaa samantien, tiedän jo että se on siellä. Tai kun yhtäkkiä päähän tulee kauppareissulla joku ihminen vuosien takaa, seuraavassa hyllyvälikössä näen sen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulta puuttuu paljon ihmistuntemusta. Vain noin kolmasosa ihmisistä ovat ns vaistoihmisiä. Loput ajattelevat tunteella tai järkiperäisesti.
Nuo järkiperäiset lukevat ilmeitä ja eleitä ja kuuntelevat puhetta. Jos se on loogista, niin eivät näe syytä ola luottamatta.
Päinvastoin, minulla on enemmän ihmistuntemusta kuin suurimmalla osalla ihmisistä.
Vaistot eivät suinkaan poista järkeä, vaan järki ja vaisto toimivat käsikädessä ja tukevat Luen ihmisestä jo ensivaikutelmalla, onko hänessä jotain hämärää vai onko hän ns."normaali"
Aivoni rekisteröivät sellaisetkin nyanssit ihmisistä, joita en edes tiedosta. Ne ovat vaistoa. Järki rekisteröi ulkoisen olemuksen, äänen ja käytöksen, vaisto jotain mitä ei niistäkään näe, mutta joka on niiden takana.
Joku mikä joko on oikein, tai väärin, joka joko sopii kuvaan tai ei sovi. Hälytyskellot soivat kun löytyy joku virhe, mitä minä en tietoisesti näe, mutta siellä se on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, minulla on enemmän ihmistuntemusta kuin suurimmalla osalla ihmisistä.
Vaistot eivät suinkaan poista järkeä, vaan järki ja vaisto toimivat käsikädessä ja tukevat Luen ihmisestä jo ensivaikutelmalla, onko hänessä jotain hämärää vai onko hän ns."normaali"
Aivoni rekisteröivät sellaisetkin nyanssit ihmisistä, joita en edes tiedosta. Ne ovat vaistoa. Järki rekisteröi ulkoisen olemuksen, äänen ja käytöksen, vaisto jotain mitä ei niistäkään näe, mutta joka on niiden takana.
Joku mikä joko on oikein, tai väärin, joka joko sopii kuvaan tai ei sovi. Hälytyskellot soivat kun löytyy joku virhe, mitä minä en tietoisesti näe, mutta siellä se on.ap
Mikä sun oma diagnoosi on? Tuo ei nimittäin millään mittapuulla ole normaalia. Ja kuinka voit tunnistaa normaalin, jos olet itse noin ”epänormaali”?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n "ihmistenlukutaito" vaikuttaa harhaiselta ja ennakkoluuloiselta. Monesti ns vaistoaan seuraavat ihmiset ovat täysin ulapalla ihmisten ymmärtämisen suhteen. Mutta minkäs teet.
Tai sitten sinulla vain on vajavaiset vaistot, tai et osaa niitä kuunnella. Olisiko mahdollista?
Kyllä minä luotan vaistoihini, koska ne ovat näyttäneet hyvin pitäneen paikkansa. Mitä vanhemmaksi tulen, sen enemmän arvostan vaistojani. Nuorena sitä kulki vaaraa kohti vaistoista välittämättä, kun luuli olevansa kuolematon ja parantavansa pahat ihmiset, enää en ole niin tyhmä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mikä joko on oikein, tai väärin, joka joko sopii kuvaan tai ei sovi. Hälytyskellot soivat kun löytyy joku virhe, mitä minä en tietoisesti näe, mutta siellä se on.ap
Mikä sun oma diagnoosi on? Tuo ei nimittäin millään mittapuulla ole normaalia. Ja kuinka voit tunnistaa normaalin, jos olet itse noin ”epänormaali”?
Tarkoitan "normaalilla" ihmistä, joka on vaaraton eikä sillälailla vinksahtanut, että voisi olla vaaraksi ympäristölleen.
Kannattaa luottaa vaistoonsa. Jos joku ihminen karmii, vaikka olisi miten mukava jne, sille on syynsä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tapasin vain kerran työkaverini miehen, joka kävi työttömien työpajan pihassa. Sai minut heti tuntemaan kylmiä väreitä, vaikka oli oikein sympaattinen jutuiltaan ja kuljetti heidän kissaa pyöränkorissa mukana.
Vaisto osottautuikin alle vuodessa oikeaan, puukotti tutun kuoliaaksi.
Täysin keksitty juttu ja lampa.at yläpeukuttaa. Hohoijaa.
Mullakin soi hälytyskellot jo kaukaa, aina kun hiiren osoitin lähestyy AV-sivuston linkkiä.