Krista Siegfrieds: "Eurooppa ei ollut valmis esitykselleni"
Kommentit (32)
"Euroviisujen sääntöjen mukaan kilpailukappaleen ei tulisi viestittää minkäänlaista poliittista sanomaa sanoin eikä elein. "
Onhan se hassua että rakkaus tai suudelma on vielä poliittinen sanoma Euroopassa, kun valtaosa viisuista kertoo rakkaudesta. Esim. Syötän sinulle rakkauttani(Norja), Vain rakkaus selviää(Irlanti), Rakkaus tappaa (Belgia), Sinä ja minä(Sveitsi), Rakkaus on kaikkialla (Serbia), Suoraan rakkauteen (Slovenia) jne.
Itäblokin maiden otto viisuihin huononsi viisujen tasoa ja nosti vanhoillisuuden valtaan äänestyksessä ja näiden rajamaiden keskinäisen toistensa tukemisen.
Minusta Albania, Armenia, Ukraina, Valko-Venäjä, Moldova, Azerbaizan, Georgia, joutaisivat kisoista pois koska eivät ole Eurooppaa ja lopuille hajonneille itä-blokin maille omat Interviisunsa.
Liki 40 maata on hiukan liikaa.
"Voi, kyllä Eurooppa oli valmis. Me vain hiihdetään jälkijunassa. Vain Suomessa joku vielä järkyttyy naisten välisestä suudelmasta, ainakin päätellen keskustelupalstojen kommentoinnista. Ei varmasti ole muualla Euroopassa iso juttu."
Mainittakoon, että Euroopassa asenteet homoja ja lesboja kohtaan ovat koventuneet.
Onhan se aina kohun paikka jos I kiss a girl and liked it, Briteissäkin.
Mites se markkinoi lesbosuhteita jos on miehen kanssa?
Käsi ylös joka ei ole koskaan pussannut tyttöä?
Tekolesboilu on noloa.
viisut on täynnä oikeita
Mitähän nämä UMK:n expertit nyt sanovat, ei mennyt heidän valintansa kaupaksi euroopalle. Itse olin koko ajan Diandran kannalla, ei sinänsä Kristassa mitään vikaa ollut, mutta biisi oli aivan mauton renkutus.
Olen samaa mieltä siitä, että vähän vanhanaikaisella biisillä yritettiin. Samoin se joku toinen maa, jonka esiintyjällä oli lyhyt hapsumekko ja epävarmat koikkelijalat, yritti aivan samaa. En nyt yhtään muista mikä maa se oli, mutta oli ihan yhtä ysäriä.
Krista ja hänen musiikki on vaan kamalaa
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 12:30"]
Olen samaa mieltä siitä, että vähän vanhanaikaisella biisillä yritettiin. Samoin se joku toinen maa, jonka esiintyjällä oli lyhyt hapsumekko ja epävarmat koikkelijalat, yritti aivan samaa. En nyt yhtään muista mikä maa se oli, mutta oli ihan yhtä ysäriä.
[/quote]
Valkovenäjä. Ei jäänyt biisi mieleen, ainoastaan hapsumekko jäi.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 12:26"]
Mitähän nämä UMK:n expertit nyt sanovat, ei mennyt heidän valintansa kaupaksi euroopalle. Itse olin koko ajan Diandran kannalla, ei sinänsä Kristassa mitään vikaa ollut, mutta biisi oli aivan mauton renkutus.
[/quote]
Diandralla oli huono biisi. Sääli, sillä muuten Diandra olisi ollut lahjakas ja hyvä edustaja Suomelle. Jospa hänelle ensi vuonna saataisiin hyvä kappalekin. :)
Taitaa olla vaan niin ettei Suomi ollut ihan valmis, muuta vaan oli parempia!
Kävin Ylen sivuilta katsomassa Kristan esiintymisen finaalissa. Krista keskittyi enemmän esiintymiseen kuin laulamiseen. Tai sitten hänen äänensä on ollut vain liian kovalla viime aikoina, koska mielestäni hän joutui laulamaan kykyjensä äärirajoilla ja hieman ylikin sen. Sai jännittää pettääkö ääni lopulta täysin vaiko ei. Krista myös lauloi hieman epätahdissa ja "nuotin vierestä" verrattuna taustalaulajiin.
Krista pääsi kuitenkin finaaliin - onhan sekin jo saavutus.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 08:29"]
Koska se dingdongittelu oli uskomattoman pöljä jo ensikuulemalta ilman pusujakin.
[/quote]Oliko pöljempi kuin Ruotsin Robin ?