Kaveri kertoi että saattaa käyttää tissiliivejä jopa viikon pesemättä
Hyi olkoon 😬
Muuten hänellä kuitenkin tuntuisi olevan elämänhallinta ihan kasassa, olisiko kuitenkin kyse jostain piilevästä masennuksesta? En tiedä pitäisikö vain jättää asia sikseen.
Kommentit (22)
Minäkin käytän joskus jopa kaksikin viikkoa. Ei ne haise. Miksi en käyttäisi? Eihän tissit, ainakaan omani, hikoa.
Joo, en minäkään niitä pesuun laita joka käänteessä. Kaikki muut vaatteet laitan puhtaat joka aamu suihkun jälkeen, mutta tissiliivejä ei ole hyviä kuin 2-3 kerrallaan joten ei niitä voi pyykkiin aina laittaa kun pesen alusvaatteita ja pyyhkeitä yleensä vain kerran viikossa.
Ei mullakaan ala tissiliivit haista viikossa, yöksi kun otan ne aina pois, niin jos vähän on kosteutta niin ne kuivuu yön aikana.
Ihosta lähtee joka päivä ihohuokosia ja hikeä, vaikka ei tietoisesti hikoilisikaan ja tämä jää kiinni tissiliiveihin, varsinkin kainaloiden alla olevaan ja tissien alla olevaan osaan. Jos liivejä ei pese pitkiin aikoihin sinne kyllä kasvaa bakteeria ja ties mitä.
Mielestäni on kanssa oksettavaa, etteivät ihmiset pese tissiliivejä. Se on vähän kuin pitäisi samoja alushousuja 4 päivää putkeen.
Tuli aikoinaan se ohjelma vastaavanlaisista ihmisistä jossa näytettiin se likavesi joka noista liiveistä irtosi- siis ihan musta vesi! Opetettiin hygienian perustaitoja ja he oppivat. Hyvä ohjelma jonka voisi toteuttaa Suomessakin.
Vihreät liivit ovat ok.
Zinc
Hometta se vain on ..
Alusvaatteet vaihdetaan joka päivä ja aina urheilun jälkeenkin.
Nytkin päälläni olevat liivit ovat olleet käytössä monta kuukautta ilman pesuja.
Muista ap sinä vaihtaa kuukautissiteesi useammin kuin kerran päivässä, ennenkuin puutut toisten rintaliiveihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuli aikoinaan se ohjelma vastaavanlaisista ihmisistä jossa näytettiin se likavesi joka noista liiveistä irtosi- siis ihan musta vesi! Opetettiin hygienian perustaitoja ja he oppivat. Hyvä ohjelma jonka voisi toteuttaa Suomessakin.
Mennäänköhän nyt liian pitkälle? Tarkalleen ottaen mitä haittaa ihmiselle on siitä, että hänen rintsikat sisältävät likaa tai bakteereja?
Minä olen todella harvoin kipeä. Luulen, että se johtuu juuri melko rennosta asennoitumisestani tällaisiin juttuihin.
Heh, en minäkään pese tuon useammin. Pikkuhousut ja sukat vaihdan kerran tai kaksi päivässä, paidan päivän tai kahden välein, housut pari kertaa viikossa. Mutta rintsikoita käytän kyllä 5-7 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihosta lähtee joka päivä ihohuokosia ja hikeä, vaikka ei tietoisesti hikoilisikaan ja tämä jää kiinni tissiliiveihin, varsinkin kainaloiden alla olevaan ja tissien alla olevaan osaan. Jos liivejä ei pese pitkiin aikoihin sinne kyllä kasvaa bakteeria ja ties mitä.
Mielestäni on kanssa oksettavaa, etteivät ihmiset pese tissiliivejä. Se on vähän kuin pitäisi samoja alushousuja 4 päivää putkeen.
No ei mun tisseistä ainakaan ihohuokoset irtoo. 😄
Vaihdan alushousut joka päivä, mutta liivit kerran viikossa, jos olen hikoillut, niin hieman useammin. Nääs kun liivit eivät osu hikoilualueelleni ja eivät siten haise hielle, eikä niissä näy hilseilevää ihoa tai ihorasvaa.
Jännä juttu sekin, että esim. miehen lakanat ovat hikiset ja likaiset viikossa, kun omissani ei näy käytönjälkiä edes kuukausiin. Sinkkuna vaihdoinkin lakanoitani harvoin. Vasta mieheni tavattuani ymmärsin, että eri ihmisillä likaantumistahto on aivan eri!
Ei niitä tarvitse joka välissä pestä. Itsekin käytän viikon putkeen välillä. Käyn suihkussa ja käytän dödöä myös rintojen alla. Ei haise hiki.
Oletko koskaan pessyt mitään käsin? Vaatteista irtoaa likavettä vaikka se vaate olisi puhdas. Pölyä ja väriä muunmuassa.
Mä pesen lauantaisin kaarituelliset rintsikat, ja joo kerran viikossa. Enhän mä päivittäin samoja käytä koko aikaa, kun urheiluliivitkin tarvitaan välillä. Ne pyöräytetään sunnuntaisin koneessa, kaarituelliset otan kanssani suihkuun.
No omia bakteereja ne on jos tissin alla viihtyvät. Ei ne liivit pesussa parane, joten en ole joka välissä pesemässä. Hikisen päivän jälkeen laitan pesuun. Talvella toimistotöissä voi mennäkin samat liivit viikon.
Päivän paras tekosi:
Allekirjoitus kansalaisaloitteeseen Sähkö on meidän!
+jakoon!🌞
fwb:ni ei myöskään vaihda liivejä pariin päivään liivirinnoille mälläämisen jälkeen. Jättää hajun niin voi muistella rietastelua töissä jatkuvasti.
Onpa teillä jännät puheenaiheet