Arveletko sairastaneesi koronan, mutta sinua ei ole testattu?
Kommentit (27)
arvelenpa hyvinkin. Ensin tuli kuiva yskä ja kauhea päänsärky, sitten nousi kova kuume, hengitysvaikeudet, älytön jano, kaikki ruoka maistui oudolta, väsymys, jollaista en ollut ikinä ennen kokenut sekä lihas- ja nivelkivut, jotka olivat asteikolla 1-10 arvioiden noin luokkaa 11. Olen ollut influenssan kourissa montakin kertaa, mutta tämä tauti oli ihan toisella tasolla rajuudessaan. Toivuttuani olin viikkoja tosi voimaton ja huonossa fyysisessä kunnossa. Esim. tavallinen polkupyörällä ajo oli aivan liian raskas fyysinen ponnistus toipilasaikana.
Onko muilla jäänyt oireita viikoiksi-kuukausiksi?
Vierailija kirjoitti:
Taidan sairastaa just nyt, en ole käynyt testeissä. Kurkku kipeä, huimausta, päätä särkee, ei nuhaa ei yskää. Välillä raskas hengittää, niveliä särkee. Oon kesälomalla ja en jaksa lähteä testeihin.
Tällä hetkellä on liikkeellä muita hengitystieinfektion aiheuttavia viruksia. Vaikka voihan se toki koronakin olla, vaikka sen todennäköisyys onkin alle prosentin luokkaa.
Helmikuussa todennäköisesti. Aluksi keuhkot tuntui oudolle, esim. saunassa en pystynyt olemaan kun se korvensi keuhkoja ja yskitti, hengästyin helposti, sitten iski äkillinen vatsatauti, kuume nousi, yskä muuttui hakkaavaksi ja makuuasennossa ei meinannut pystyä hengittämään, keuhkoja särki, lihaksia ja niveliä särki, sydän tuntui sille että se poksahtaa milloin tahansa. Vessassa käyminen tuntui siltä kuin olisi juossut maratonin. Kaikkinensa kesti reilu 3 viikkoa. Voi olla koronaa tai sitten vaan hel*etillinen flunssa jollaista en ole ennen kokenut ja toivon etten koekkaan. On tullut sairastettua monet flunssat ja influenssat ja tää oli ihan omaa luokkaansa.
On. Nyt kestänyt 125 päivää. Nivelsärky, mahakipuja, lihakset nykii jne.
Maaliskuussa outo kolmen viikon flunssa - lihakset jumissa, veto poissa, rintalasta jumissa, Selkään sattui kun veti keuhkot täyteen, aaltoilevia vilunväristyksiä mutta ei kuumetta, kihelmöintiä huulissa ja näin miespuolisena bonuksena jomottavat kassit (!) valoherkkyyttä ja keskittymisongelmia jotka huomasi varsinkin lukiessa. Vain pikku nuhaa ja kröhää. En pitänyt sitä koronana mutta nyt en ole enää varma.
herPpes