Vuosi 2040 - ennustetaan lasten hittinimiä
Kelataan ajassa vuoteen 2040. Mitkä etunimet ovat trendikkäitä lapsilla? Nouseeko pinnalle joku vanha nimi tai jotain ihan uutta?
Ennustan, että tuolloin trendikkäitä nimiä ovat Leena, Liisa ja Tuula, joita ei tällä hetkellä näe juuri lainkaan lapsilla.
Ap
Kommentit (16)
Birgitta
Pirjo
Pirkko
Pamela
Kyösti
Tuleekohan R-kirjaimella alkavat nimet enää muotiin?
Reijot, Reinot, Raijat jne.
Olisi virkistävää vaihtelua nykyisen kauden jälkeen, kun nimet ovat pääasiassa pehmeää Meeaa, Ellaa, Eeliä jne.
Mä luulen, että jossain vaiheessa aletaan kaipaamaan "perinteisiä suomalaisia nimiä" kansainvälisen kauden jälkeen. Ei mietitä niin tarkasti, onko nimi välttämättä helpoin ääntää ulkomailla, vaan etsitään suvusta vanhoja nimiä. Toki siis monet nimet ovat alunperin muuhun kieleen pohjautuvia, mutta valittaisiin kirjoitusasultaan Suomessa tuttuja nimiä. Markku, Erkki, Riitta, Reetta jne.
Nykyiset nimet ova hudlubudlua ja lillalallalällättelyä, tarvisi vähän särmää ja kulmaa, kuten Urpoa, Irmeliä, Artoa ja Irkkaa
Nimet, joissa on R-kirjain:
-Arja
-Airi
-Pirjo
-Kari
-Raimo
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan R-kirjaimella alkavat nimet enää muotiin?
Reijot, Reinot, Raijat jne.
Olisi virkistävää vaihtelua nykyisen kauden jälkeen, kun nimet ovat pääasiassa pehmeää Meeaa, Ellaa, Eeliä jne.
Eiköhän seuraava sukupolvi innostu nimistä, jotka ovat nyt passé.
Itsekeksityt nimet. Halutaan lapsen olevan ainoa kyseisellä nimellä oleva, jotta saa luotua omaperäisen persoonan jo vauvasta asti. Onhan se paljon kivempaa olla Kehäkukka Möttönen kuin Minna Möttönen. Luulen, että tuolloin pistää silmään jos olet koululuokassa joku Matti tai Merja.
Herranen aika sentään, pitää olla sukupuolettomia nimiä:
Käpy, Keppi, Heinä, Kivi, Luumu, Rusina, Pulla jne.
Villi veikkaus: kaksiosaiset nimet.
Sirkka-Liisat, Marja-Leenat ja vastaavat voivat tuntua raikkailta pitkän tauon jälkeen. Tai jos yksilöllisyyttä kaipaa, niin äkkiäkös kahdesta tutusta nimestä yhdistää ihan uuden etunimen, tyyliin Helmi-Anna.