Ajatteleeko miehesi syvällisiä?
Oma-aloitteisesti? Tarkoitan syvällisellä mitä tahansa pohdintaa, mikä vaatii oikeasti ajattelukykyä, ja vaatii ihmiseltä omien mielipiteiden yms. kriittistä tarkastelua. Kyseessä voi olla mikä tahansa aihe filosofisista suuntauksista moraalisiin ongelmiin tai vaikka EU:n talouspolitiikkaan. Mitä miehesi pohdiskelee? Ja jakaako ajatuksiaan kanssasi? Vai onko tällainen vain naisten juttu?
Kommentit (38)
Tosi monella vaikuttaa olevan syvällisesti pohdiskelevia miehiä... Tiedättekö ovatko he olleet sellaisia jo parikymppisinä? Olen itse nuori enkä tunne kovinkaan montaa pohdiskelevaa miestä, eikä omanikaan tosiaan ole sellainen. Ehkä ne siitä muuttuvat?
-vastaaja 19
Ei ajattele :( Harmittaa. Täytyy siis tyttökavereitten kanssa puhua syvällisiä, merkityksellisiä asioita elämästä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 23:36"]
Vai onko tällainen vain naisten juttu?
[/quote]
Heittäydyit sitten itsekin tosi syvälliseksi heti alussa.....
Joskus aikanaan on vakavasti mietitty voiko naisella olla sielua - tämä juttusi menee samaan kastiin. Typeryydellä ei todellakaan näytä olevan mitään sukupuolisidonnaisuutta. Kun se iskee, se iskee lujaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 12:03"]
Tosi monella vaikuttaa olevan syvällisesti pohdiskelevia miehiä... Tiedättekö ovatko he olleet sellaisia jo parikymppisinä? Olen itse nuori enkä tunne kovinkaan montaa pohdiskelevaa miestä, eikä omanikaan tosiaan ole sellainen. Ehkä ne siitä muuttuvat?
-vastaaja 19
[/quote]
Ovat, mutta he ovat sinun makuusi liian nörttimäisiä, sinulle näkymättömiä.
Itse haluaisin naisen, joka keskustelee differentiaaliyhtälöistä ja logiikasta, sekä vaikka lujuuslaskelmista, signaalien tilastollisesta mallinnuksesta, kvanttimekaniikasta, sekä geologiasta ja tietojenkäsittelytieteistä sujuvasti. T. mies.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:35"]
Itse haluaisin naisen, joka keskustelee differentiaaliyhtälöistä ja logiikasta, sekä vaikka lujuuslaskelmista, signaalien tilastollisesta mallinnuksesta, kvanttimekaniikasta, sekä geologiasta ja tietojenkäsittelytieteistä sujuvasti. T. mies.
[/quote]
Ja itse hauaisin miehen joka olisi valmis syventämään matemaattis-luonnontieteellisen näkökulmansa ulottumaan laajempiin filosofisiin konteksteihin jossa otetaan huomioon myös ontologiset ja fenomenologiset aspektit eikä tyrehdyttäisi pohdiskeluita vaikkapa ajan olemuksesta johonkin analyyttis-loogiseen lausekkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 01:46"]
Korkeintaan jotain Mariaanien haudan syvyyttä voi miettiä. Ei sen syvällisempiä.
[/quote]
Onhan se peräti 11 kilometrin verran.
Mä en toisenlaisen kanssa edes seurusteli koska olen itsekin pohdiskelevaa tyyppiä :) Ja oma isäni on tosi käytännönläheinen mutta pohdiskelee kyllä myös juttuja, en voisi sietää miestä jonka päässä ei näytä liikkuvan mitään.
Väärin asetettu ja liian monimutkainen kysymys. Oikea kysymys olisi: Ajatteleeko miehesi?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 12:03"]Tosi monella vaikuttaa olevan syvällisesti pohdiskelevia miehiä... Tiedättekö ovatko he olleet sellaisia jo parikymppisinä? Olen itse nuori enkä tunne kovinkaan montaa pohdiskelevaa miestä, eikä omanikaan tosiaan ole sellainen. Ehkä ne siitä muuttuvat?
-vastaaja 19
[/quote]
Kyllä me olemme pohdiskelevia jo nuorena. Me vain pidämme sen omana tietonamme. Terv. Mies 20
Eiköhän kaikki mieti syvällisiä mutta harvat niistä osaavat keskustella.
Itse en taas voisi ollakaan miehen kanssa, joka ei olisi pohdiskeleva ja itseään jatkuvasti sivistävä. Itse luen paljon, eniten historiasta ja taloudesta ja tykkään keskustella syvällisemmin. Haluan pystyä jakamaan tämän osan elämässäni, ja tuskin kukaan kovin "pinnallinen" äijä edes kestäisi minua!
Juu, mm. psykologiaan, sosiologiaan, onnellisuuteen, etiikkaan ja elämänfilosofiiaan liittyviä juttuja. Kirjoittaa itse asiassa blogia näistä asioista.