Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatan nyt ekaa kertaa pitkiä kynsiä - miten nämä saa kestäviksi?

Vierailija
13.07.2020 |

Eli olen koko elämäni ollut kynsienpureskelija, Varmaan stressi sen tekee, nyt elämästä hävisi stressi ja kynnet on alkaneet kasvaa, olen toki yrittänyt olla näpräämättä myös. En halua siis mitään erityisen pitkiä kynsiä. Vain nätit joissa on sitä vaaleaa kärkeäkin.

Ongelma on että katkon nämä tosi helposti. Miten muut saa ne pysymään vahvoina? Pitääkö olla lakkaa? Entä vitamiineja? Tosi helposti osuu kärki johonkin ja heti taipuu, kun osuu johonkin vahingossa, eivätkä tosiaan ole kovin pitkät edes. Nyt vinkit kehiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan vaalea osa ei edes tule sormen kärjen ulkopuolelle kauheasti enkä kauhean paljon pidempiä edes haluan, tykkään tehdä kaikkea vapaasti. Mutta heti kun kynsi lohkeaa, siitä tulee ihan nysä, vaikea pitää muitakaan enää kunnossa ja nättinä,haluan välttää sen että niitä repii yms. Siis miten tavallisia kynsiä hoidetaan?

Kuinka usein leikkaatte ne? Viilaatteko?

Vierailija
2/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille kasva pitkät kynnet. Tai siis kasvaa, mutta ovat sellaista sorttia joiden vahvuus ei riitä pysymään pitkänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille kasva pitkät kynnet. Tai siis kasvaa, mutta ovat sellaista sorttia joiden vahvuus ei riitä pysymään pitkänä.

Vaikea uskoa että näin olisi. Miksi joillain olisi haperot kynnet, jos syö samalla tavalla vitamiineja yms!

Vierailija
4/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että näin olisi. Miksi joillain olisi haperot kynnet, jos syö samalla tavalla vitamiineja yms!

Samalla tavalla kun meillä kaikilla on erilaiset hiukset, erinäköiset naamat ja erilainen aineenvaihdunta. Et sinä ole samanlainen kuin kaikki muut, eivätkä ole kyntesikään.

Meille kyllä markkinoidaan hullun tavalla kaikenalaisia ravintolisiä, voiteita ja lakkoja kovien kynsien kasvattamiseen, muta geenit vievät voiton aina.

Vierailija
5/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsien vahvuuksissa on eroa ihan kuten hiusten paksuudessa. Geeneistä kyse eikä vitamiinien popsiminen muuta asiaa. Kynsien pureskelu on sitä paitsi pakko-oire, en tiedä liittyykö stressiin mutta vaatii ihan omat keinonsa pitää se poissa. T. Toinen kynsien pureskelija, joka on lopettanut ja aloittanut lukuisia kertoja. Joskus ollut nätit kynnet ja sitten taas pureskelu alkaa.

Vierailija
6/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on yksilölliset kynnet. Mutta ainakin kannattaa kiinnittää huomiota siihen, tekeekö asioita sormilla vai kynsillä. Esim tietokoneen näppäimistön hakkaaminen kynsillä kuluttaa niitä vs jos muutat käden asentoa ja kirjoitat sormilla.

Vierailija
7/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kynteni tarvitsevat lakkaa pysyäkseen nätteinä. Jo pari päivää ilman lakkaa saa ne katkeilemaan ja liuskoittumaan. Olen kokeillut kaikenlaisia kynnenvahvistajia, mutta niistä ei ole apua. Ihan tavallinen lakka suojaa tarpeeksi.

Tunnen kaksi ihmistä, jotka voivat kasvattaa kyntensä yli sentin sormenpään yli ilman mitään lakkoja tai vahvikkeita. Heidän kyntensä näyttävät ihan eri aineelta kuin minun, vaikka samaa eläinlajia ollaan.

Vierailija
8/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen pureskelija ja nykyään pitkät, vahvat omat kynnet omaava.

Suosittelen syömään piitä (silica).  Se vahvistaa kynsiä ja hiuksia.

Sitten kynsien päälle vahvistavaa lakkaa. Essence halpismerkillä ainakin ihan huipputuote, väritön kynnen  vahvistaja. Maksaa  noin  3 euroa.

Kynsien pureskelu (sylki) pehmittää kynttä. Kestää hieman aikaa ennen kuin kynsi toipuu pureskelusta ja kovettuu vahvaksi, mutta itselläni ainakin nykyään todella vahvat kynnet, eivät katkeile ja valkoinen kärki on 5-7mm pitkä.

Vierailija
9/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen pureskelija ja nykyään pitkät, vahvat omat kynnet omaava.

Suosittelen syömään piitä (silica).  Se vahvistaa kynsiä ja hiuksia.

Sitten kynsien päälle vahvistavaa lakkaa. Essence halpismerkillä ainakin ihan huipputuote, väritön kynnen  vahvistaja. Maksaa  noin  3 euroa.

Kynsien pureskelu (sylki) pehmittää kynttä. Kestää hieman aikaa ennen kuin kynsi toipuu pureskelusta ja kovettuu vahvaksi, mutta itselläni ainakin nykyään todella vahvat kynnet, eivät katkeile ja valkoinen kärki on 5-7mm pitkä.

Kiitos, jotain tällaisia vinkkejä odotinkin. En vain voi hyväksyä etten voisi pitää pitkiä kynsiä, vaikka uskonkin nyt että kaikilla ei ole samanlaiset kynnet. Joku essencen väritön lakka minulta löytyykin. Tiedän että pureskelu on pakko-oire mutta tällä kertaa aion tosissaan yrittää pitää kynnet siistin näköisinä. Myös äitini on päässyt kynsien pureskelusta eroon nuorena joten se on mahdollista.

Vierailija
10/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pureskelija täälläkin. Lakkasin kynsiäni vuosia, mutta lakat ja jopa kynnen vahvistajat kuivattavat kynsiä tosi paljon. Kannattaa siis myös välillä antaa kynsien levätä, ja kylvettää kynsiä oliiviöljyssä. Se vähentää liuskottumista.

Nykyisin kynteni ovat vahvat ja niin pitkät, että joudun niitä oikein leikkaamaan; ennen vain viilasin katkenneet siisteiksi. Tämä on vaatinut biotiinia, kollageenia ja sinkkiä. Ne todellakin auttavat! Myös ihoa ja hiuksia!

Vierailija
11/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas lakkaaminen selvästi heikentää kynsiä. Ensin näyttää hyvältä, mutta tuntuu että kun lakkaus menee huonoksi ja joko joutuu lakkauskierteeseen tai vain poistaa lakat ja jättää lakkaamatta, ovat kynnet pitkään jotenkin selvästi huonommassa kunnossa. Ehkä mulla sit ollut liian halpistuotteet, mutta mun kynnet pysyy kyllä kaikkein parhaimmassa kunnossa kun en lakkaa lainkaan. Salaisuus sen sijaan ainakin kunnon rasvaaminen käsien raavaamisen yhteydessä. Helosan on suosikkirasva tähän.

Vierailija
12/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotiini vetää minulla naaman täyteen finnejä. Kiva olis jos sitä voisi ottaa hiusten ja kynsien takia mutta mieluummin lyhyemmät hiukset kuin karsean näköinen iho.

Vierailija
13/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et pureksi, ne kasvavat luonnolliseen pituutensa ja ovat joko pitkät tai lyhyet. Näet pian kuinka pitkiksi ne kasvavat. Minulla kynnet kasvaa hyvin ja ainut hoito on niiden tasaaminen ja lyhentäminen ronskisti saksilla kerran viikossa.

En tahdo niin pitkiä kynsiä, että ne alkavat lohkeilla. Lyhennän heti kakki kynnet, jos yksi lohkeaa pl pikkurilleissä joskus muita pidemmät kynnet.  Vaaleaa irtonaista osuutta on yleensä puoli senttiä yli sormenpäiden, niin lohkeilu ei ole vielä ongelma. Riittää minulle. Joskus olen kokeillut sentinkin mittaa, mutta se ei minulla toimi yhtä hyvin, vaan vaatii jo kynsilakkaa ja viilaamista.

Vierailija
14/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kynnet joustaa ja taipuu kun niitä kevyesti painaa, on niin "pehmeät" ja liuskottuvat. Joillakin on ihan kovat kynnet joita ei voi taivuttaa milliäkään mihinkään suuntaan. Hiukset taas itselläni on todella tuuheat ja paksut. Ei oikein voi vaikuttaa itse näihin asioihin.

Vierailija
15/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sulle hyvin yksinkertainen ohje, eli syö kalanmaksaöljykapseleita ja sen lisäksi kalsiumtabletteja. Kynnet ja hiukset pysyvät elinvoimaisina ja vahvoina:)

Vierailija
16/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin rasvaamaan kynsiä lanoliinilla, en tiedä onko vaan sattumaa mutta liuskoittuminen on loppunut. Kynnet pysyy hyvinä vaikka joudun lotraamaan käsiä vedessä töissä tosi paljon.

Vierailija
17/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biotiini vetää minulla naaman täyteen finnejä. Kiva olis jos sitä voisi ottaa hiusten ja kynsien takia mutta mieluummin lyhyemmät hiukset kuin karsean näköinen iho.

Muistatko juoda tarpeeksi vettä päivän aikana? Ainakin se 1,8L? Auttaa kummasti kun ottaa biotiinia. Aloita 5milj biotiinillä, älä korkeammalla määrällä.

Vierailija
18/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erityisesti keskittyä kalkin ottamiseen ison määrän+ biotiini siihen mukaan niin hyvä tulee. Ja sitten rasvaa joka ilta kädet Vaselinen pinkillä käsirasvalla ja hieroo sitä kynsinauhoihin niin kasvaa kynnet kuin viimeistä päivää.

19/19 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse Trindin tuotteita. Balsamia (Keratin nail restorer) päivittäin ja noin kerran viikossa kovettava lakka päälle (keratin nail protector). Kasvavat mahtavasti ja ovat kovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä