Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vakituisen/kokopäiväisen työpaikan saaminen voi olla näin vaikeaa?

Vierailija
13.07.2020 |

Mulla on matkailualan koulutus. Olen työskennellyt hotellin respassa, kerrossiivoojana, baarimikkona, keittiöapulaisena, tarjoilijana, leipomoapulaisena, ravintolasiivoojana, rakennussiivoojana, tehdassiivoojana, mökkisiivoojana, torimyyjänä sekä kukkatalossa. Osa-aika ja pätkä töitä suurin osa on ollut. 4v pisin yhtäjaksoinen työpaikka, mutta mitään monen kuukauden työttömyysjaksoja ei ole. Ei ole lapsia. Nyt kun ravintola-ja matkailualalta ei löydy töitä olen siivoojan paikkoja hakenut. Ei kutsua yhteenkään haastatteluun. Löytyy myös lippua, lappua, kurssia ja korttia liittyen sekä siivous että ravintola-alaan. Vai onko niin että valkoisena, Suomea puhuvana sekä sujuvaa englantia puhuvana, työaikalaista ja palkkatasosta tietävänä olen epäkelpo siivoojaksi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat on tosi nihkeitä. Omassa työsopimuksessani luvattiin kaikkea kivaa mm. muuttokuluavustus, mahdollisuus tehdä eräs ammattipätevyys jne. mutta kysyttäessä sanovat että nämä on vain vakipaikkalaisille. Ja kukaan ei saa vakipaikkaa, vaan roikottavat junnuja ekat kolme vuotta määräaikaislieassa (jos ikinä vakinaistavat)

Olen tämän takia juuttuneena limboon jossa asun hornan perseessä ja kuljen joka päivä pitkät työmatkat junalla, ja minulta puuttuu tuo ammattipätevyyskurssi eli olen kaksi palkkaporrasta alempana (eli nyt brutto 2100) kuin mitä kuuluisi. Vituttaa ankarasti. Päätin maksaa tuon paskakurssin nyt itse, menee siihenkin pari tonnia, mutta ainakin sitten saan ammattipätevyyteni ja voin haluttaessa viedä vaikka ammattitaitoni muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla