Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Uusi" varastelutapa kirppiksellä

Vierailija
17.05.2013 |

No joo, tuskin on "uusi" mutta minulle uusi kylläkin. Ja tämä ei ole mikään vinkki varkaille vaan ärsytyksen vuodatus...

Kirpparipaikaltani puuttui paljon kallista tavaraa. Ihmettelin, miten ne on voitu varastaa, kun niissä oli hälyttimet, mutta sitten hoksasin: tavaroiden määrä kuiteissa täsmäsi, mutta hinnat ei. Joku on siis ilmeisesti vaihtanut tavaroihini eri hintalaput.

Ei hemmetti. Harrastetaanko tällaista paljonkin?!

Ärsyttää ihan valtavasti. Olisin muutenkin hävinnyt noissa tavaroissa rahaa, kun ne olivat kalliita virheostoksia. Nyt tuntuu siltä, että maksan kirpputorivuokraa siitä hyvästä, että saan jakaa tavaraa ilmaiseksi...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaisia otuksia nuo varkaat.

Vierailija
2/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla laita se hälytin hintalapun päälle/läpi. Kirjoita myös jokaiseen hintalappuun, mikä tuote kyseessä, esim. "Housut, Lindex 86 cm", niin sitä ei niin vaan vaihdeta monen kympin kantoliinan hinnaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastelusta kärsii kaikki. Olin itse eräällä kirpalla myymässä ja kävin päivittäin järjestämässä ja myös alentamassa pöytäni hintoja, koska tarkoitus oli päästää tehokkaasti eroon tuotteista, ei tienata.

Paikan pitäjä parkkeerasi järjestelyni ajaksi aina järjestämään viereistä hyllyä, siis jokaisena päivänä. Monta kertaa hylly oli ihan siisti. Kävi mielessä, että vien tavarat pois kesken ostamani myyntiviikon, jos varkaita kerran on niin paljon, että myyjän on syytä epäillä jopa myyjiä, omia asiakkaitaan, varkauksista. Toisaalta jos ihminen varastaa kirppikseltä, niin hän on varmasti todella köyhä ja varastamansa tavaran tarpeessa. :(

Vierailija
4/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itse saman. MM. Paita jonka hinnaksi laitoin 3e, hintalappu oli vaihdettu 1e. Toivottavasti meni sitten tarpeeseen.

Ja itse aina laitan hintalappuihin selkeästi kuvauksen vaatteesta ja koon.

Vierailija
5/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:08"]

No joo, tuskin on "uusi" mutta minulle uusi kylläkin. Ja tämä ei ole mikään vinkki varkaille vaan ärsytyksen vuodatus...

Kirpparipaikaltani puuttui paljon kallista tavaraa. Ihmettelin, miten ne on voitu varastaa, kun niissä oli hälyttimet, mutta sitten hoksasin: tavaroiden määrä kuiteissa täsmäsi, mutta hinnat ei. Joku on siis ilmeisesti vaihtanut tavaroihini eri hintalaput.

Ärsyttää ihan valtavasti. Olisin muutenkin hävinnyt noissa tavaroissa rahaa, kun ne olivat kalliita virheostoksia. Nyt tuntuu siltä, että maksan kirpputorivuokraa siitä hyvästä, että saan jakaa tavaraa ilmaiseksi...

[/quote]

Harmi ettei kyseisellä kirpparilla ole selkeitä ohjeita hintalappujen suhteen. Sillä missä itse myyn on selkeät ohjeet, eli:

-kuvaile tuote selkeästi hintalapussa ( esim. punainen paita koko 86cm, kukkabrodeeraus edessä

- Laita hälyttimet hintalapun LÄPI, tuotteita joissa on hälytin mutta lappu irti ei myydä.

-mitään sotkettuja/revittyjä hintalappuja ei hyväksytä, eli sellaisia tuotteita ei myydä.

Eli tuolla tavalla ei ainakaan meidän kirppikseltä voi varastaa.

Vierailija
6/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:39"]

Toisaalta jos ihminen varastaa kirppikseltä, niin hän on varmasti todella köyhä ja varastamansa tavaran tarpeessa. :(

[/quote]

Höpö höpö!

Roskaväki on roskaväkeä tässäkin asiassa. Ei heillä varmasti ole kovin kummoinen elintaso jos kerran kirpputoreilla käyvät, ei sillä...

Itse heitän tavaraa mieluummin kaatopaikalle kun roudaan sitä varkaitten iloksi.

Vierailija
7/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niihin hintalappuihin kirjoiteta myös tuotteen nimi...?

Vierailija
8/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:08"]

[/quote]

Harmi ettei kyseisellä kirpparilla ole selkeitä ohjeita hintalappujen suhteen. Sillä missä itse myyn on selkeät ohjeet, eli:

-kuvaile tuote selkeästi hintalapussa ( esim. punainen paita koko 86cm, kukkabrodeeraus edessä

- Laita hälyttimet hintalapun LÄPI, tuotteita joissa on hälytin mutta lappu irti ei myydä.

-mitään sotkettuja/revittyjä hintalappuja ei hyväksytä, eli sellaisia tuotteita ei myydä.

Eli tuolla tavalla ei ainakaan meidän kirppikseltä voi varastaa.

[/quote]

No mutta noin juuri teenkin! Minulla on aina ihan pedanttiset tarkat kuvaukset hintalapuissa - merkki, koko, väri, jne...

Nämä kadonneet tavarat eivät olleet vaatteita, joten ei ollut mahdollisuutta laittaa hintalappua hälyttimen alle. Hälyttimet olivat joko liimalappuja (kunnolla piilossa, totta kai) tai roikkuvaa mallia.

En todellakaan tiedä mitä muuta olisin voinut tehdä itse paremmin. Tuollakaan kirppiksellä ei myydä tavaraa jos hintalappua on korjailtu, joten ainoa mahdollisuus on, että joku on kirjoittanut täysin uudet hintalaput vanhojen tilalle. En keksi mitään muuta selitystä sille, miksi hinnat olisivat kassalla muuttuneet murto-osaan alkuperäisistä.

t: ap

Vierailija
9/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:39"]

Toisaalta jos ihminen varastaa kirppikseltä, niin hän on varmasti todella köyhä ja varastamansa tavaran tarpeessa. :( 

[/quote]

Tässä minun tapauksessani tuskin on tästä kyse... nämä tavarat olivat sellaista "turhaa luksusta" jota kukaan ei tarpeeseen osta (itsekin tulin ostaneeksi näitä kalliita merkkituotteita vain hetken mielenhäiriössä, kun masentuneena lääkitsin itseäni shoppailemalla). Lähinnä tulee mieleen, että joku on laskelmoidusti valikoinut juuri kirpputorin kalleimpia tavaroita. Ja olisikin yksi tai kaksi tavaraa, mutta kun niitä tosiaan katosi useampia vuorokauden sisällä.

Vierailija
10/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti myös kirpputorin henkilökunta voi "varastaa" tavaroita.

Itse olen asiaan törmännyt, löysin erään tavaran kirpparilta, hintaa oli 5,00€. Menin kassalle, ja myyjä sanoo "Oho, onpas tässä hieno esine" (vapaa lainaus) ja sitten hinnan 50€. Ihmettelen että eikös tuossa lapussa ole 5,00€, johon myyjä tiukasti sanoo että 50 euroa siinä lukee. Ja tuo hintalappu oli (se myönnettäköön) hieman epäselvällä käsialalla kirjoitettu, mutta selkeästi numeroista näkyi että 5€ oli hinta. Kirpparilla ei sillä hetkellä ollut muita asiakkaita (paitsi minun kaverini) joiden mielipidettä olisi voinut kysyä. Myyjä kiven kovaan sanoi että 50€ siinä on eikä 5€, ja sitten sanoi että ottaa tavaran tiskin taakse, pöydän ottaja kuulemma käy joka päivä sitä siivoamassa, kysyy sitten häneltä hinnan ja olisi voinut seuraavana päivänä mennä katsomaan jos on vielä pöydässä kun hinta on tarkastettu.

Tiesin että tuon tavaran arvo on kolmen kympin hujakoilla, ei missään nimessä 50€. Näin että myyjä valehteli KIRKKAIN SILMIN, tunnisti tavaran, tiesi arvon ja osti sen taatusti itselleen sillä 5 eurolla.

No sittemmin en ole ko. kirpparilla asioinut, ja olen KAIKILLE tutuille kertonut ettei kannata siellä asioida.

Vierailija
11/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä hintoja vaihdeta siksi ettei olisi varaa ostaa, vaan siksi että niin voi tehdä ja se on kannattavampaa. Nuoret varastelee muutenkin noista jo ihan sen takia että voivat varastaa helposti.

Vierailija
12/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:09"]

Itse olen asiaan törmännyt, löysin erään tavaran kirpparilta, hintaa oli 5,00€. Menin kassalle, ja myyjä sanoo "Oho, onpas tässä hieno esine" (vapaa lainaus) ja sitten hinnan 50€. Ihmettelen että eikös tuossa lapussa ole 5,00€, johon myyjä tiukasti sanoo että 50 euroa siinä lukee. Ja tuo hintalappu oli (se myönnettäköön) hieman epäselvällä käsialalla kirjoitettu, mutta selkeästi numeroista näkyi että 5€ oli hinta. Kirpparilla ei sillä hetkellä ollut muita asiakkaita (paitsi minun kaverini) joiden mielipidettä olisi voinut kysyä. Myyjä kiven kovaan sanoi että 50€ siinä on eikä 5€, ja sitten sanoi että ottaa tavaran tiskin taakse, pöydän ottaja kuulemma käy joka päivä sitä siivoamassa, kysyy sitten häneltä hinnan ja olisi voinut seuraavana päivänä mennä katsomaan jos on vielä pöydässä kun hinta on tarkastettu.

Tiesin että tuon tavaran arvo on kolmen kympin hujakoilla, ei missään nimessä 50€. Näin että myyjä valehteli KIRKKAIN SILMIN, tunnisti tavaran, tiesi arvon ja osti sen taatusti itselleen sillä 5 eurolla.

No sittemmin en ole ko. kirpparilla asioinut, ja olen KAIKILLE tutuille kertonut ettei kannata siellä asioida.

[/quote]

Joo, tätä näkee paljon. Kantakirpputoreillani on henkilökunnalla omat myyntipaikat, ja kummastipa sinne ilmestyy muiden myyjien tavaroita moninkertaisin hinnoin. Itsekin olen myynyt kaikenlaista eurolla ja parilla, ja vähän ajan päästä tavara onkin myynnissä 10-kertaisella hinnalla, heh. Eipä tuo tietysti kiellettyä ole, mutta huvittavaa kyllä.

Vastenmielisintä on kuitenkin se, kun hyväntekeväisyyskirpputoreilla myyjät valkkaavat lahjoituksista parhaimmat päältä itselleen. Kävin jonkin aikaa sitten yhdellä hyväntekeväisyyskirppiksellä, ja siellä oli pöydällä kasa hinnoittelemattomia vaatteita. Näin seassa yhden jännän retrokuosin ja nostin sen uteliaisuuttani esille, mutta myyjä kirjaimellisesti juoksi paikalle ja heittäytyi (!!!) vaatekasan päälle kiljaisten, "Näihin ei saa koskea, ne lajitellaan ensin ja tulevat vasta ensi viikolla myyntiin!!!"

Huvittuneena huomasin lahjoitettujen vaatteiden joukossa myös yhden Samujin hienon takin viime vuoden mallistosta. Voitte varmasti kuvitella, että tämä takki ei koskaan ilmestynyt myyntiin - ei ensi viikolla eikä sen jälkeenkään.

Vierailija
13/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla menny meininki itsepalvelukirppiksillä sellaseksi, ettei sinne kannata tavaraa viedä. Onhan noita onneksi vielä lauantaiaamun torikirppiksiä, joilla voi myydä suoraan ostajalle, eikä tarvitse hinnoitella tavaroita etukäteen.

Sielläkin valitettavasti kiertää tietyt tyypit, jotka ostaa muiden pöydistä edullisesti ja myy omassaan kalliimmalla, mutta antaa noiden puljata kamojen kanssa, vaikka ärsyttävää sekin on, että kaikki pilataan keinottelulla.

Kirppiksen idea kun on, että tavara löytäisi edullisesti uuteen kotiin, jossa sille käyttöä.

Vierailija
14/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuollakaan kirppiksellä ei myydä tavaraa jos hintalappua on korjailtu, joten ainoa mahdollisuus on, että joku on kirjoittanut täysin uudet hintalaput vanhojen tilalle. En keksi mitään muuta selitystä sille, miksi hinnat olisivat kassalla muuttuneet murto-osaan alkuperäisistä.

[/quote]

Monella kirpputorilla tarroissa lukee myös tulostettuna pöydän numero ja päivämäärä, ei niitä kyllä pitäisi itse pystyä uusimaan. 

Vierailija
15/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yllämainituista syistä suosin enemmän takakonttikirppiksiä ja torikirppiksiä, joissa vuokrataan päiväksi vuokrapaikka ja itse suoritetaan myynti.

Meilläpäin näitä on aika usein, seurakunta, koulut tai urheiluseurat järjestävät. Myyntipaikka on edullinen ja kauppa käy, tinkaaminenkin on helpompaa.

Vierailija
16/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 15:58"]

En todellakaan tiedä mitä muuta olisin voinut tehdä itse paremmin. Tuollakaan kirppiksellä ei myydä tavaraa jos hintalappua on korjailtu, joten ainoa mahdollisuus on, että joku on kirjoittanut täysin uudet hintalaput vanhojen tilalle. En keksi mitään muuta selitystä sille, miksi hinnat olisivat kassalla muuttuneet murto-osaan alkuperäisistä.

[/quote] Millaiset hintalaput kirppiksellä oikeen on käytössä jos kuka vaan voi kirjoittaa uuden sellaisen?

Vierailija
17/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 18:01"]

Esimerkiksi sellainen tulostettu a4, mistä pöydänpitäja leikkaa hintalaput ja kirjoittaa itse niihin, mitä myy. Tai sitten ihan itse tehdyt laput.

[/quote] Millaiset hintalaput kirppiksellä oikeen on käytössä jos kuka vaan voi kirjoittaa uuden sellaisen?

[/quote]

Vierailija
18/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 18:01"]

[/quote]

Tällä kirppiksellä on ihan vain tyhjiä paperilappusia, jotka kirjoitetaan itse. Mitään virallisempaa systeemiä ei ole.

Muttei silti ole koskaan tullut mieleeni, että hintalappujen uudelleenkirjoittelua harrastettaisiin. Nyt tiedän paremmin...

Vierailija
19/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää, että kirppikseltäkin täytyy varastaa! Täytyy silti kertoa omasta hyvästä kokemuksesta, kun otin ensimmäisen kerran pöydän. Laitoin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hinnat TODELLA alas, siis ihan tyyliin 30 senttiä. Yksi koru oli 10e ja sekin oli ihan nätisti käyty maksamassa, vaikkei häläriäkään ollut ollenkaan. En tarkkaa kirjaa pitänyt, mutta luulen, ettei yhtään tavaraa oltu varastettu ja sain vaivasta ihan siedettävän palkan ja hyvän mielen.

Tämä Porvoossa kevätkirppiksellä. 

Luulen, että sielläkin saattavat myyjät tehdä bisnestä kirppislöydöillä, mutta tehköön niin kauan kuin itse saan sen lapun hinnan. Minua ei haittaa, jos joku viitsii trokata tavarat eteenpäin. 

Vierailija
20/37 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 16:09"]

[/quote]

Hei kerrotko mikä kirppari? Ei tarvi tuollaisessa asioida...