Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta on H:gin Latokartano? Onko vanhaa rakaennuskantaa vai pelkkää uudisrakennusta? Viihdytkö? Turvallinen alue?

Vierailija
12.07.2020 |

Millaiset yhteydet Helsingin keskustaan? Asutko hekan taloissa? Onko rauhallista?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa vielä, että tämä siis Latokartanon eteläosassa, pohjoisemmassa on tosiaan enemmän kerrostaloja ja tiiviimpää.

Vierailija
22/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteydet Helsingin keskustaan eivät ole mitenkään erityisen nopeat. Itse menen bussilla Siilitielle ja jatkan sieltä metrolla. Ruuhka-aikaan busseja tulee 5 min. välein, muutoin harvemmin. Aika riippuu siitä, kuinka lähellä bussipysäkkiä asuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 jatkaa vielä, että tämä siis Latokartanon eteläosassa, pohjoisemmassa on tosiaan enemmän kerrostaloja ja tiiviimpää.

Joo, jos haluaa lapsiperheiden paratiisiin niin kannattaa katsoa asuntoa enemmänkin etelästä Eko-Viikki alueelta kuin pohjoisesta Latokartanonkaaren suunnalta. Ei sekään ole mitenkään huonoa tai rauhatonta aluetta, mutta tiheämpään rakennettua, urbaanimpaa, enemmän liikennettä. Ei siellä näytä lapset olevan samalla tavalla vapaasti kuin Eko-Viikissä, enkä itsekään liikenteen takia uskaltaisi päästää.

Vierailija
24/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi, että suomalainen alue. Ehkä siinä mielessä joo, että luontoa, jonkin verran puurakentamista, lapset leikkivät pihalla vapaasti, mutta ulkomaalaisia kyllä asuu alueella paljon. Viikintien eteläpuolella esimerkiksi yksi asuinkortteli on varattu ulkomaalaisille tutkijoille ym. ja muutenkin yliopistolla on kansainvälinen meininki, paljon kiinalaisia, intialaisia, venäläisiä, jotka asuvat alueella, eli ei siinä mielessä kyllä mikään perinteinen Suomi-idylli, jos sellaista kaipaa.

Vierailija
25/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos haluaa lapsiperheiden paratiisiin niin kannattaa katsoa asuntoa enemmänkin etelästä Eko-Viikki alueelta kuin pohjoisesta Latokartanonkaaren suunnalta. Ei sekään ole mitenkään huonoa tai rauhatonta aluetta, mutta tiheämpään rakennettua, urbaanimpaa, enemmän liikennettä. Ei siellä näytä lapset olevan samalla tavalla vapaasti kuin Eko-Viikissä, enkä itsekään liikenteen takia uskaltaisi päästää.

Eko-Viikki on ainakin omaan silmään myös paljon viehättävämmän näköinen paikka kuin se  uudempi puoli. En asu itse, mutta tyttären perhe asuu ja on käyty alueella paljonkin kävelyillä. Eko-Viikissä on rivitaloja, pienkerrostaloja jotka monet puisia, välissä erillisiä puulämmitteisiä saunoja, viljelypalsta-alueita, todella rehevää kasvillisuutta, saarnipuut ja lehmukset reunustaa vehreinä kävelyteitä. Sitten se uudempi puoli on normaaleja uusia betonikuutioita tiheään rakennettuna, ei juuri kasvillisuutta vaan asfaltoitu/laatoitettu maa. Toki uudeltakin puolelta se iso puistoalue on lähellä eli luontoon sieltäkin pääsee nopeasti. On vaan tosi epäviehättäviä ne betonikuutiot verrattuna Eko-Viikin sympaattisiiin rakennuksiin ja vehreisiin pihoihin / viljelyalueisiin.

Vierailija
26/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pyöri hörhöjä. Saa nähdä mitä jokeriratikka tuo tullessaan, mutta nykyisellään en ole yhteenkään törmännyt, vaikka kuusi vuotta täällä asunut ja päivittäin koiran kanssa kulkenut.

Eikös se ratikka tule kulkemaan suunnilleen samaa reittiä kuin nykyinen Jokeri-bussikin ?

Vierailija
27/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pyöri hörhöjä. Saa nähdä mitä jokeriratikka tuo tullessaan, mutta nykyisellään en ole yhteenkään törmännyt, vaikka kuusi vuotta täällä asunut ja päivittäin koiran kanssa kulkenut.

Eikös se ratikka tule kulkemaan suunnilleen samaa reittiä kuin nykyinen Jokeri-bussikin ?

Joo tulee, siinähän sen rakennustyöt on parhaillaan meneillään ja Viikintien merenpuoleista laitaa siellä on tosiaan radaksi rakennettu, kun nyt Jokeribussi menee Viikintietä. En usko että hörhöjä tulee tuon ratikan takia koska niillä on varmaan aika vähän kiinnostuksenkohteita Latokartanossa, jossa ei oiken ole edes baareja eikä samanhenkistä porukkaa. Lisäksi itse asuinalueille on siitä Jokeriratikan reitiltä matkaa kilometrin verran joten tuskinpa hörhöt viitsii sitä kulkea jos ei ole mitään kiinnostaa siellä.

Vierailija
28/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä se onkin vaikeaa ihan itse käydä katselemassa Google Streeview -näkymästä katselemassa, millaisia rakennuksia alueella on. Ja kukapa haukkuisi omaa asuinaluettaan?

Vierailija
29/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tosiaan kuvitella lapsiperheelle parempaa asuinpaikkaa kuin Eko-Viikki, lisäksi vielä se, että lähikouluun matkaa 300 metriä ja tämä koulu on Norssi, joka on todella hyvä koulu. Ja jos kiertää Kevätkadun päästä, niin kouluunkin pääsee ylittämättä autotietä.

Vierailija
30/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä se onkin vaikeaa ihan itse käydä katselemassa Google Streeview -näkymästä katselemassa, millaisia rakennuksia alueella on. Ja kukapa haukkuisi omaa asuinaluettaan?

Kyllä moni haukkuu. Esim. itse nykyään Latokartanossa asuvana asuin ennen Malmilla ja enpä ainakaan sitä aluetta Malmista jossa itse asuin kehunut jos joku kysyi. Kun oli levotonta ja rauhatonta ja pelottavaakin välillä ulkoiluttaa yksin koiraa iltaisin. Esim. tavallista oli että joku tuli kysymään "tarviitko jotain" ja olisi ollut huumeita myydä. Tai sekavat tyypit häiriköivät.

Vierailija
31/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella mukavaa ja rauhallista aluetta. Hyvät ulkoilu alueet ja paljon lapsiperheitä.

Jälkimmäinen virkkeesi kumoaa ensimmäisen.

Vierailija
32/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska Eko-Viikin hehkutusketju, varsinkin siinä mielessä, että eihän Eko-Viikistä löydä asuntoa. Jos joku tulee myyntiin, myydään se jo tiskin alta eikä edes julkista ilmoitusta laiteta. Ihan kokemuksesta puhun, vuoden päivät etsitty, välittäjille laitettu tiedot jne. Pieniä kaksioita/kolmioita jokunen ollut, mutta isompaa perheasuntoa mahdoton löytää.

Vierailija
33/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska Eko-Viikin hehkutusketju, varsinkin siinä mielessä, että eihän Eko-Viikistä löydä asuntoa. Jos joku tulee myyntiin, myydään se jo tiskin alta eikä edes julkista ilmoitusta laiteta. Ihan kokemuksesta puhun, vuoden päivät etsitty, välittäjille laitettu tiedot jne. Pieniä kaksioita/kolmioita jokunen ollut, mutta isompaa perheasuntoa mahdoton löytää.

Tuo on kyllä ihan totta. Ja asumisoikeusasuntoja rivitaloissa saa alueelta myös jonottaa vuositolkulla (elleii ole tosi vanhaa asumisoikeusnumeroa). Itsellä meni 4 vuotta että sain Asuntosäätiöltä, kun uudella haetulla asonumerolla lähdin hakemaan. Mutta nyt kun asunto on saatu niin ei kyllä kaduta odotus: todella kohtuuhintaan asun rivarin päätyasunnossa kauniilla ja rauhallisella alueella, ja asuntoon kuuluu vielä oma erillinen viljelypalsta. Naapureina on korkeasti koulutettua, rauhallista väkeä ja pääosin lapsiperheitä. Ehkä tällaisia alueita pitäisi rakentaa Helsinkiin lisää, koska kerran Eko-Viikkiin on niin kova tunku...

Vierailija
34/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella mukavaa ja rauhallista aluetta. Hyvät ulkoilu alueet ja paljon lapsiperheitä.

Joo jos lapsista ei pidä niin aluetta kannattaa ehdottomasti välttää. Täällä on valtaenemmistö asukkaista lapsiperheitä, ja lapset on paljon ulkona ja pitävät myös ääntä, esim. vanhan maailman malliin huutelevat vanhemmille leikkipaikoilta "Äiitii tuu ikkunaan, täällä huutaa Mikko". Itse olen lapseton sinkku mutta minä tykkään lapsista ja elämästä jota tuovat ympärilleen joten minulle hyvä asuinalue. Mutta jos ärsyttää lasten ääntely, rullalaudoilla huristelu sun muu niin joku muu kaupunginosa on parempi paikka.

Vierailija
35/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos lapsista ei pidä niin aluetta kannattaa ehdottomasti välttää. Täällä on valtaenemmistö asukkaista lapsiperheitä, ja lapset on paljon ulkona ja pitävät myös ääntä, esim. vanhan maailman malliin huutelevat vanhemmille leikkipaikoilta "Äiitii tuu ikkunaan, täällä huutaa Mikko". Itse olen lapseton sinkku mutta minä tykkään lapsista ja elämästä jota tuovat ympärilleen joten minulle hyvä asuinalue. Mutta jos ärsyttää lasten ääntely, rullalaudoilla huristelu sun muu niin joku muu kaupunginosa on parempi paikka.

Hyvä tietää, kierrän sitten kys. alueen kaukaa. Lapsiperheh*lvetit trampoliineineen ja melusaasteineen eivät ole minua varten.

Vierailija
36/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyselee Hekan taloista ja Eko-Viikin puolen millin rivareissa asuvat vastailevat...

Vierailija
37/40 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kyselee Hekan taloista ja Eko-Viikin puolen millin rivareissa asuvat vastailevat...

Niissä HEKAn taloissa on aika kulttuurisesti rikastunut asujaimisto. En ollut edes kiinnittänyt huomiota, mutta kun tuttu tuli meille päin koiralenkille, huomasi kylteistä että hei, tässä on kaupungin asuntoja ja halusi katsella nimitaululta rapusta minkä nimisiä asui. Ihmettelin että miksi, mutta hän totesi että tämän arvasikin, 90% nimistä afrikka/arabiosastoa. Hän oli siitä kovasti närkästynyt koska kun itse olisi tarvinnut HEKAn asuntoa tarjottiin niitä vain halvoista, levottomista kaupunginosista, ja nyt siis näytti että vierasperäiset pääsee uusiin asuntoihin hyvälle alueelle.

Vierailija
38/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Latokartanon vieressä olevan ylioppilaskylän asunnot ovat vähän vanhempia, ehkä 80-luvulta? Me asutaan ihan tässä ylioppilaskylän vieressä ja uskomattoman vähän tulee opiskelijoista ääniä. Bilettävät varmaan jossain muualla luin Viikissä sitten.

Vierailija
39/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turvallinen paikka ja plussana todella mukavat ihmiset. Koulusta ei vielä kokemusta, mutta meillä sekä naapurit ja ihmiset, joihin olen lapsen päiväkodissa ja puistossa tutustuneet ovat älyttömän mukavia. Tuntuu, että monet ottavat asuinalueesta ja sen lapsista ja tapahtumista vastuuta. Yhteisöllistä meininkiä, mutta ei mitenkään kyttäävää tai tuppautuvaa. Hyvä paikka asua.

Vierailija
40/40 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paratiisi. Eko-Viikin puoli siis ja osa sitä uudempaa asuinaluetta. Mutta Latokartanon pohjoispuoli on kuin mikä tahansa lähiö. Uudemmat talot Hallainvuoren lähellä on laadukkaan ja siistin oloisia, mutta esim. Tilanhoitajankaarta reunustavat perus betonikuutioita.

Helmet löytyy kun kävelee pikkukujilla, puistossa ja palstoilla.