Päijät-Hämeen koronatyöntekijät. Ovatko mansikanpoimijoita?
Kommentit (56)
Mistä ne saa ruokansa ellei ne kohtaa ketään muita ihmisiä
No ei tarvitse olla ruudin keksiä että tajuaa yhteismajoitusten olevan tehokkain paikka tartunnoille. Kuten kodit.
Datatukihenkilöitä.
Ukrainalaisilla 2000 mansikanpoimijoilla ei ole koronaa. Olisi mielipuolista riskeerata onnistunut koronatukahduttaminen ja kaikki toimenpiteet ja menetetyt miljardit ja työpaikat mansikoiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisten mukaan ovat kyllä kaupoissa asioineet ihan jatkuvasti.
Saas nähdä paljonko ehti jo levitä.
Räkineet ja yskineet mansikoihin. Jää kyllä mansikat ostamatta tästä lähtien.
Että PAKKO oli sitten työvoimaa saada vaikka Ukrainan tautitilanne tiedettiin hyvin.
Karanteenissa olevat saavat poimia edelleen? Vaikka virusta erittyy jo ennen oireita.
Mistäs tiedätte, etteivät ole suomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako tässä nyt ostaa mitään sikäläisiä tuoretuotteita?
Itse en uskalla (en siis viimeiseen 10 vuoteen) ostaa marjoja vaan poimin itse sen minkä tarvitsen ja jos en jaksa/viitsi niin sitten olen kokonaan ilman. Hygieniataso näillä ulkomaisilla poimijoilla on yök + marjoja (siis mustikka ja puolukka) poimitaan ihan teiden varsilta.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedätte, etteivät ole suomalaisia?
20 suomalaista samassa yhteismajoitustilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallisten mukaan ovat kyllä kaupoissa asioineet ihan jatkuvasti.
Saas nähdä paljonko ehti jo levitä.
No totta kai ovat, ei omaehtoinen karanteeni tarkoita vankeutta eikä edes karanteenia vaan silloin saa ulkoilla, käydä kaupassa ja ylläri, töissä.. Mikään ei muutenkaan ole kenenkään vastuulla.
Ei nämä tule tänne kahdeksi viikkoa olemaan tyhjän panttina vaan nämä haluaa tienata heti ja siinä ei koronat paina. Eikä se marjayrittäjäkään mitään lepokotia pidä vaan marjatilaa..
Vierailija kirjoitti:
Karanteenissa olevat saavat poimia edelleen? Vaikka virusta erittyy jo ennen oireita.
Karanteenin aikana saa:
Mennä ulos (turvaväli huolehdittava)
Tehdä työtä, kun riittävä välimatka karanteenin ulkopuolisiin pystytään varmistamaan
Mukavaa solidaarisuutta että jaetaan köyhemmän maan terveydenhuollon taakkaa...
Leviää elintarvikkeiden kautta vain Kiinassa.
Lapsilla on ollut tartuntoja joiden alkuperää ei tiedetä...
Tuoreus on tässä kohtaa riski. Suoramyyntikojuista ja toreilta saa samana päivänä poimittua.
Vierailija kirjoitti:
Kauppareissuilla altistuneita ei ole laskettu altistuneisiin...
Mä oon yksi niistä...
Mitä te olette ihmisistä jotka orjuuttaa köyhempää itäeuroopan väkeä törkeästi vain oman voiton maksimoidakseen? Ei heitä kiinnosta pätkän vertaa vaikka poimijat kuolisi ja kaikki asiakkaat myös, tosin vasta sitten kun työt on tehty ja riistomansikat ostettu.
Yksi on jo teholla, ja kaikki asuvat pienissä epäinhimillisissä kopeissa, maskeista ei tietoakaan. Hienoa Suomi!
Yks Päijät-Hämeessä tehollakin jo.