Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opintosuoritusten tekeminen näin poikkeusaikana, hjelp mig

Vierailija
12.07.2020 |

Multa puuttuu muutamasta kurssista suoritus. Toista kurssia oon yrittänyt koko kevään aloittaa. Päiviä kuluu ja nyt koronakaudella vielä vähemmän olen yrittänyt. Suoritukset ovat menneet ali riman. Onko kellään mitään toimivaa poppaskonstia millä saada itsensä pakotettua kurssisuorituksen tekemiseen. Kyseessä on vielä sen verran vastenmielinen ja hölmä kurssi (normaalille älylle, en ole nörtti) että aiheen läpikäyminen saati työn tekeminen tuottaa suurta tuskaa. Olen asunut evakossa koronan takia ja kävin opiskelijakämpässäkin (huom! ihan eri puolen suomen). Olen myös miehen luona asunut en sielläkään saa mitään tehtyä. Mulla on nyt kolme paikkaa jossa olen yrittänyt tehdä hommia mutta mistään ei tule mitään, en tajua, ei kiinnosta ja aina parempaa hommaa. Nukun puolinpäivin ja valvon yöt (katsoen leffoja).

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma oli - purkautui vuosien ylisuoriutuminen ja pitkät päivät. Nyt saan taas aikaiseksi samalla tavalla, kuin luin pääsykokeisiin: pakotan itseni kaupungin kirjastolle tiettyyn kellonaikaan, enkä tule kotiin ennen kuin kello on tarpeeksi paljon. Some-sovellukset estoon, jos niitä vielä on. Aloittaminen on vaikeinta! Ensimmäinen tunti kirjastolla tuntuu usein tuskastuttavalta, mutta sen jälkeen homma alkaa sujumaan.

Vierailija
2/5 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kurssin suorittamista opiskelukaverin kanssa, jolloin kumpikin voi motivoida toinen toistaan. Mikäli on mahdotonta kokoontua livenä yhdessä opiskelemaan, sopikaa skype-palaverit päiville, jolloin käytte läpi omaa opiskelurunkoa ym. Ja jos omat tutut opiskelukaverit on suorittaneet kurssin, kannattaa huhuilla muita kurssilaisia esim. oman opinahjon Facebook-ryhmässä tmv. 

Ja itseeni toimii myös lahjonta. Kun saan kurssin suoritettua, ostan itselleni jotakin, jota olen pidemmän aikaa tuumaillut. Tai sitten suuntaan kahvilaan syömään ison kakkupalan. 

Mutta tsemppiä! Yleensä se ajatustyö ennen kurssin aloittamista on tuskaisinta. Kun saat aloitettua, homma alkaakin jo sujua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii pakottaminen, suorituksen pilkkominen, vaatimattomat päivätavoitteet ja palkitseminen

Esim. päätän, että kirjoitan yhden sivun valmiiksi tänään. Kerron siitä myös samassa taloudessa asuville. Ulkopuolinen "vahti" motivoi, olisi noloa myöntää, etten taaskaan tehnyt mitään.

Tai tehtävän voi pilkkoa ihan pieniksi, vaikkapa kappale päivässä, tai tekemistä puoli tuntia. Alkuun pääseminen on vaikeinta. Usein kun pääsee sen yli, innostuukin niin että tuleekin lopulta tehtyä monta tuntia. Näin ei käy aina, mutta sitten tekee vain sen pienen osion.

Lupaa itsellesi palkinto kun koko urakka on valmis. Sekä pienempiä välipalkintoja. Esim, somea vasta sitten kun päivän osuus on tehty. Tai voisiko miehesi jotenkin palkita? Tähänhän liittyisi myös se sama, että olet tilivelvollinen hänelle, mikä saattaa motivoida.

Tsemppiä, sinä pystyt siihen!

Vierailija
4/5 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos voit tehdä sen syksylläkin niin anna olla ja nauti elämästä.

Vierailija
5/5 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätän, että en saa tehdä mitään mukavaa ennen kuin pakollinen tehtävä on tehty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi