Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkoruotsiongelmaan löytyi viimenkin ratkaisu! Nyt tappelu seis!

Vierailija
17.05.2013 |

Poistamalla pakkoruotsin, mutta takaamalla jokaiselle oikeuden opiskella ruotsia, kaikki ovat tyytyväisiä:

- Pakkoruotsittajat voivat pakottaa lapsensa edelleen ruotsin opintoihin

- Pakkoruotsin vastustajat voivat antaa lastensa valita jonkin toisen kielen ruotsin tilalle

Miksi enää tapella, kun ratkaisu on tässä ???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 00:05"]

Poistamalla pakkoruotsin, mutta takaamalla jokaiselle oikeuden opiskella ruotsia, kaikki ovat tyytyväisiä: 

- Pakkoruotsittajat voivat pakottaa lapsensa edelleen ruotsin opintoihin

- Pakkoruotsin vastustajat voivat antaa lastensa valita jonkin toisen kielen ruotsin tilalle

Miksi enää tapella, kun ratkaisu on tässä ???

[/quote]

Muuten hyvä yritys, mutta pakkoruotsittajillehan tämä ei käy, kun enää ei pakotettaisi kaikkia. Tästähän tässä juuri on kyse - omien lasten pakottaminen ei ole riittävän tyydyttävää, jos naapurin lapset saa valita minkä kielen tahtovat ruotsin tilalle. Olis se niin väärin!

Vierailija
2/8 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt jo tätäkin. Meillä on (arvosanoissa) kympin oppilas ja seiskan oppilas. Kympin oppilas tuskin valitsisi ruotsia, vaan ottaisi jonkun matkailukielen. Seiskan oppilas ei kuitenkaan opi mitään kieltä koulussa hyvin, joten hänelle valitsisin ruotsin - koska kieltä ei tule koskaan tarvitsemaan mihinkään ja siinä me vanhemmat voidaan auttaa läksyissä.

Kai se kauhistuttaa, kun lahjakkaat sitten valitsevat muita kieliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 00:39"]

Mä olen miettinyt jo tätäkin. Meillä on (arvosanoissa) kympin oppilas ja seiskan oppilas. Kympin oppilas tuskin valitsisi ruotsia, vaan ottaisi jonkun matkailukielen. Seiskan oppilas ei kuitenkaan opi mitään kieltä koulussa hyvin, joten hänelle valitsisin ruotsin - koska kieltä ei tule koskaan tarvitsemaan mihinkään ja siinä me vanhemmat voidaan auttaa läksyissä.

[/quote]

Miksei se seiskan oppilas lukisi englantia? Siinä on jokaisella auttava passiivinen taito TV-ohjelmien tuloksena, kieli on helppo (paljon helpompi kuin ruotsi) ja siitä olisi myöhemmin hyötyäkin vaikka matkustellessa. Vai osaatteko te vanhemmat vain ruotsia? Ei kai sellainen ole mahdollista? Vaikka kuinka on pakkoruotsitettu :)

Vierailija
4/8 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, tietenkin seiskan oppilas on aloittanut enkun jo kolmannella. Vaikka pakkoruotsi poistuisi, ihan varmasti jäisi pakko-B-kieli, kielen vain saisi itse valita.

Ja kyllä mä nyt yläasteen tarpeiksi ruotsia osaan. Olen jopa käyttänyt sitä työelämässä, enkä lakkaa ihmettelemästä, miksi ruotsinkieliset haluavat, että heille väännetään surkeaa tankeroruotsia. Itsehän puhuvat 10x parempaa suomea.

t. 3

Vierailija
5/8 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ratkaisu: Kansalaisaloite, ruotsi vapaaehtoiseksi kaikilla kouluasteilla.

https://kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131

Vierailija
6/8 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte viedä propagandanne muualle.

Vierailija
7/8 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tehdä ratkaisun omalta kohdaltaan muuttamalla perheensä äidinkieleksi vaikkapa englannin. Sen saa tehdä maistraatissa koska tahansa, eikä selityksiä vaadita.

Vierailija
8/8 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 00:39"]

[/quote]

Ne oikeasti kielissä lahjakkaat kyllä valitsisivat edelleen ruotsinkin, koska arvostavat mahdollisuutta kommunikoida ihmisten kanssa heidän omalla äidinkielellään eikä useampi kieli tuota mitään vaikeuksia. Ruotsi vielä on helppoakin kuin mikä.

Terveisin koulussa englantia, saksaa, ranskaa ja ruotsia lukenut.