Varasin hammaslääkäriajan yksityiselle ja odotin käynnin olevan
parempi kokemus kaikin puolin kunnalliseen verrattuna. Mitä vielä! Minulla oli aika klo 8 ja vasta 8.30 tulee hammashoitaja pyytämään sisään. Ennen tätä olin siis täysin epätietoinen, että onkohan aikani jäänyt kirjaamatta vai mitä, sillä ketään ei näkynyt siinä odotustilassa, eikä siellä ollut edes mitään vastaanottotiskiä. Hoitaja ei pahoitellut myöhäistä aikaa mitenkään, sanoi että lääkäri tulee kohta ja käski minut tuoliin valmiiksi. Laski vielä sen tuolin tosi kallelleen, joten odotin vielä viitisen minuuttia sitä lääkäriä lähes pääalaspäin siinä tuolissa:/ Hoitajalle sanoin siinä, että teillä onkin ajat melko paljon myöhässsä (odotustilassa oli 2 muutakin ihmettelevää asiakasta) ja hoitaja vastasi vain että "aina ei mene kaikki niin kuin suunnittelee" vähän veemäisellä äänensävyllä. Sanoin että minun piti muuttaa omia aamun suunnitelmia, mutta sain ne kyllä järkättyä.
Ymmärtäisihän potilaat yllättävät asiat ja myöhästymiset kunhan vain tuo hammashoitaja olisi tullut ilmoittamaan heti aluksi sinne odotusaulaan, että ajat ovat myöhässä niin olisi ollut PALJON miellyttävämpää kun tietäisi missä mennään. Ja sitten saapui se lääkäri: vanha mies joka myöskään pahoittelematta ryntää siihen ja hätäisesti kysyy miksi olen siellä. Sitten alkaa vällittömästi poraamaan paikkaa irti ja survoo suuta kipeästi auki:O
Summasummarum: eipä ollut parempi kokemus kuin kunnallisella, yksityinen hoito ei takaa laatua. Turha maksaa tyhjästä. Tosin en vielä tiedä paljonko tuo lysti maksoi kun joudun käymään siellä toisen kerran pysyvän paikan laitoin takia. Mut tuli vähän plääh olo kun työkaveri niin kovasti kehui yksityistä, tosin hän kävi eri lääkärikeskuksessa.
Kommentit (6)
Miten se hoitaja olisi voinut tulla kertomaan, kun kerran oli itse myöhässä :) Joskus käy niin, myös näille, jotka eivät ole kunnallisella töissä...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:05"]
Miten se hoitaja olisi voinut tulla kertomaan, kun kerran oli itse myöhässä :) Joskus käy niin, myös näille, jotka eivät ole kunnallisella töissä...
[/quote]
Vain lääkäri oli myöhässä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:05"]
[/quote]
Vain lääkäri oli myöhässä.
[/quote]
Eikös tuo hoitajakin ollu puoli tuntia myöhässä, kun olis pitänyt tulla 8.00 mutta tuli vasta 8.30? Nukkunu pommiin, bussi myöhässä, auto hajonnu...kyllä näitä kuule kaikille sattuu.
Ap, se ero yksityisellä on että voit vaihtaa hammaslääkäriä kun et ollut tähän tyytyväinen. Julkisella puolella otat sen kuin saat. Itse olfn käynyt 20 vuotta yksityisellä ja olen saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua, ja siitä maksankin.
Yksityisetkin ovat yksilöitä. Mulla on todea huono kokemus yhdestä yksityisestä hammaslääkäristä (vanhahko mies) ja erittäin hyvä kokemus toisesta yksityisestä (nuorehko nainen). Kävin tämän jälkimmäisen vastaanotolla muutama vuosi sitten viitisen kertaa ja nyt aion varata taas hänelle ajan. Todella ystävällistä ja miellyttävää palvelua. Yhden kerran oli ajat n. 15 minuuttia myöhässä ja hoitaja kävi aulassa minulle tämän kertomassa. Kerran he tekivät puoli tuntia ylitöitä mun purukaluston takia, mutta ei siitä mitään lisämaksua otettu.
Hetkinen, miten sä aattele, että kunnallinen ois jotenkin huononpi? Ihan samanlaisia lääkäreitä sielä on. Mulla on tosi hyvä kunnallinen hammashoito ollut kohta 50 vuotta. Yrittivät joskus suositella yksityistä, mutta en vaihtanut.