Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko refluksitauti oireilla vain kurkkuvaivoina?

Vierailija
12.07.2020 |

Ajoittaisena, toistuvana lievänä kurkkukipuna? Limaisuutena ja rykimisenä? Kuulin tällaista, onko kokemusta tai tietoa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/9 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Tunnistaakohan yleislääkärit tämän vaivan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta yleensä myös tähystetään.

Vierailija
4/9 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Minulla myös palan tunne kurkussa. Ei tähystetty, koska lääkekuuri auttoi.

Vierailija
5/9 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen toimenpide kurkuntähystys on?

Vierailija
6/9 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Minulla myös palan tunne kurkussa. Ei tähystetty, koska lääkekuuri auttoi.

Mitä lääkettä sait?

Vierailija
7/9 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millanen toimenpide kurkuntähystys on?

Mahalaukun tähystys. Googlaa. Inhottava, mutta nopeasti ohi. Refluksi ei ole varsinaisesti kurkun, vaan vatsan ongelma.

Vierailija
8/9 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös refluksitauti ole vähän kroonisempi tai pitkäaikaisempi sairaus, ei niinkään kuurilla parannettavissa?

Muutta voithan ap kojeilla ihan Somacilla, saa ilman reseptiä. Syö 2 viikkoa (tai mitä siinä paketissa nyt sanotaankaan) ja jos oireet ei enää jatku, niin se oli siinä. Jos jatkuu, lääkäriin. Ja silloin kylöä yleensä tähystetään.

Vierailija
9/9 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on refluksitauti johtuen synnynnäisesti hieman löysästä ruokatorven alasulkijalihaksesta. Jos satun syömään esim. tyhjään mahaan jotakin rasvaista, tulee poltteleva kipu, limaa, röyhtäyttää ja voi nousta mahan sisältöä suuhun yms. Minulle auttaa siihen vain Gaviscon tai se toinen vastaava valmiste. Säännöllistä lääkitystä siihen minun ei ole tarpeen syödä. Refluksin syyt ja oireet ovat kai hyvin yksilöllisiä. Oireita tulee nykyään harvemmin, kun olen tunnistanut aika hyvin oireita aiheuttavat ruuat, ruoka-aineet ja tilanteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan