Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Astrid ei osaisi suomea, niin ymmärtäisin halun puhua enemmistölle ruotsia

Vierailija
16.05.2013 |

mutta kylläpä vaalitilaisuuksissa suomi onnistui varsin mallikelpoisesti.

James Hirvisaaren tyyli esittää asia ei ehkä ollut aivan Käytöksen kultaisesta kirjasta, mutta muuten hän oli kyllä oikeassa.

Toivoisin ruotsinkielisiltä vähän matalampaa profiilia. Kyllä se teidän kielenne säilyy, jos on säilyäkseen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en toivo matalampaa profiilia. Vähemmistöt olkoot ylpeitä itsestään!

Tuo on just tuota persumeininkiä, vähemmistöjen pitäisi hiipiä nurkissa, ettei enemmistölle tulisi paha mieli. Aivan kuin meillä enemmistöön kuuluvilla ei olisi tarpeeksi liikkumatilaa.

Vierailija
2/9 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mutta miettipä jos olisit lesbo,yh-äiti ja suomenruotsalainen.Aikamoinen yhdstelmä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astrid on aina ollut IDIOOTTI, annetaan sen jatkaa valitsemallaan tiellä. Sehän on jo vanhuudenhöperökin. Ruotsinkielisiä pitää tukea kun ovat tuollaisia reppanoita, vähän kun somput. Omat koulut jne kun muuten ei pärjää.

Vierailija
4/9 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 09:05"]

Tuo on just tuota persumeininkiä, vähemmistöjen pitäisi hiipiä nurkissa, ettei enemmistölle tulisi paha mieli. Aivan kuin meillä enemmistöön kuuluvilla ei olisi tarpeeksi liikkumatilaa.

[/quote]

Just näin, hyvin sanottu!!!!

Vierailija
5/9 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 09:05"]

[/quote]

Just näin, hyvin sanottu!!!!

[/quote]

Persuja itkettää, kun ei ole olemassa sellaista ihanaa yhteinäiskulttuuria, jota ei ole koskaan ollut. He haikailevat paluuta kansallisromanttiseen satuun.

Vierailija
6/9 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokaisella on oikeus käyttää äidinkieltään, etenkin kun se on suomessa virallinen kieli! Käsittämätön aloitus AP:lta.

t. täysin suomenkielinen B-ruotsia puhuva syntyperäinen suomalainen

Vierailija
7/9 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 09:31"]

Tottakai jokaisella on oikeus käyttää äidinkieltään, etenkin kun se on suomessa virallinen kieli! Käsittämätön aloitus AP:lta.

t. täysin suomenkielinen B-ruotsia puhuva syntyperäinen suomalainen

[/quote]

Ahaa eli mä voin mennä Venäjän parlamenttiin puhumaan suomea, koska se on mun äidinkieli. Aina oppii uutta täältä aivovamma-palstalta. Eiköhän kaikki tajua mitä Astrit-täti touhuaa, haluaa naamansa lehtiin ja kohua. Sillä ei ole koskaan ollut mitään muuta annettavaa Suomelle kuin ongelmia.

Vierailija
8/9 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen tapa tehdä politiikkaa: yritetään korjata ongelmat a, b ja c ja parantaa ryhmien d, e ja f elämää.

Persupolitiikka: yritetään tehdä vähemmistöjen tai poliittisten vastustajien a, b ja c elämä mahdollisimman paskaksi ja poistaa niiltä kaikki mitä vaan saadaan poistettua. Siinä se vaalikausi sitten kuluukin rattoisasti mamujen, vihreiden ja rkp:n tekemisiä miettiessä.

Vierailija
9/9 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 09:35"]

Ahaa eli mä voin mennä Venäjän parlamenttiin puhumaan suomea, koska se on mun äidinkieli. Aina oppii uutta täältä aivovamma-palstalta.  

[/quote]

En tiedä mitä Venäjän perustuslaki säätää parlamentissa käytettävistä kielistä, mutta Suomessa eduskunnan lakiin kirjatut työkielet ovat suomi ja ruotsi. Sinä ja Hirvisaari ette voi kuin tyytyä siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä