Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Munakas, mitä täytteitä voisi käyttää?

Vierailija
15.05.2013 |

Olen tehnyt aina vain siten, että paistanut nakkipaloja sekaan ja lisännyt paprikakuutioita. Nyt kaipaisin jotain vaihtelua. Olisiko hyviä ideoita.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti ja porkkanaraaste. Juustot.

Vierailija
2/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkkua ja juustoa, tonnikalaa, sieniä, kasviksia. melkein mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkusuikaleita, makkaraa, juustoa (kerma, feta, sulatejuustoja), pekonia, (herkku)sieniä, sipulia, tomaattia, ...

Vierailija
4/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattia tosiaankin, sehän sopii hyvin munakkaaseen. Porkkanaraastetta hieman vierastan, mutta juustot kyllä menee. ap

Vierailija
5/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet. Juustot. Pikkutomaatit. Kinkkusuikaleet. Pekoni. Parsakaali. Fenkoli. Kypsät broilerinpalaset. Jalapeno.

Vierailija
6/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sienet ensin paistaa erikseen vai lisätä ihan sellaisinaan? ap

Vierailija
7/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laittanut esim. herkkusienet ihan sellaisenaan, kyllä ne ehtii pehmetä siellä. Kuivattuja sieniä olen tietty liottanut ensin.

Vierailija
8/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keväällä parsa, paista vaikka nuppuja ja laita omeletin väliin, tee lopuista parsanvarsista keittoa tai risottoa. 

Ei munakas varsinaisesti mitään täytettä tarvitse, mutta

- sekoita muniin raastettua juustoa tai laita paistuvan munakkaan päälle vaikka mozzarellaa ja tuoretta basilikaa

- muita yrttejä, tabascoa

- keitetyt perunat, kevätsipuli, feta

- paistettuja sieniä

- parmankinkkua tai palvikinkkua ja (taas) juustoa

Vierailija
9/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että miten ihania täyte-ehdotuksia tässä nyt onkaan jo kasassa. Nälkähän tässä jo tulee. Kiitos paljon kaikille. Sain paljon uusia ideoita useaan eri munakkaaseen. ap

Vierailija
10/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasienet on tähän vuodenaikaan ihan parhaita munakkaan täytteitä. Ne pitää tietysti ensin käsitellä myrkyttömiksi.

Talvisaikaan suosikkini on vanha kunnon talonpojanmunakas: paistettuja perunakuutioita, nakki-, kinkku- tai lihapullapaloja ja paistettua sipulia. Päälle silputtua ruohosipulia tai persiljaa, tarjotaan tomaatin kanssa. Nam!

T

Vierailija
11/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattia ja raejuustoa, ihan mun lemppari. Pinaatista vaan puristaa ylimääräisen veden hyvin pois.

Vierailija
12/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 palaa vielä ...

Käsittele sienet vaikka italialaisittain: kypsennä oliiviöljyssä, mausta valkosipulilla, sitruunalla ja mustapippurilla (sama seos sopii pastaan mainiosti). 

Vaihda kokeeksi munakasseoksen vesi kermaan/ ruokakermaan. Saat uuden makukokemuksen ja voit kekkailla omia maustamis- ja täytevaihtareita (ja kertoa niistä meille täällä). 

Omeletti omelettina. Jos on ihan täytteetön voi panostaa salaattiin. Nyt keväällä salaatin joukkoon retiisejä, pikku porkkanoita, puhvelinsydän-tomaatteja ... Munakas maistuu salaatin kaverina ja vuodenaika maistuu kielellä.

Vierailija
13/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- keitettyä parsaa sentin paloina + parmesanraastetta, suolaa

- sipulia ja paistettuja perunoita, tähänkin voi laittaa lisämauksi parmesania

- tuoreita herneitä, freesattua pekonia, juustoa

- keitettyä spagettia, voisulaa, persiljaa, mustapippuria, parmesania