Kuinka kovaa rivitalon pihalla saa kuunnella musiikkia päivällä?
Mua ärsyttää kun mies kuuntelee tuossa meidän pihalla musiikkia mun mielestä liian lujaa. Pelkään että joku naapuri ärsyyntyy siitä tai sitten itse vastaavasti alkaa kuunnella musiikkia kovaa.. En tykkäisi itse että naapurista kuuluisi musiikkia mistä en itse edes välttämättä tykkäisi.
Ei siis usein tuo mieskään kuuntele, mutta nyt tekee siellä aitaa.
Kuinka kauas (esim.) musiikki saa kuulua että on vielä sopivalla? Viereiselle pihalle, viereisen talon pihalle, kauemmas?
Kommentit (14)
Jos joku naapuri tulee valittamaan, niin ainakin silloin kannattaa pienentää volumea. Käy käppäileen ympäristössä ja kuulostele kuinka isolla se todellisuudessa naapuriin kuuluu.
Ei päivälläkään saa möykätä ja elämöidä mielin määrin!
Päiväsaikaan saa soittaa musiikkia. Jonkinlainen nyrkkisääntö on kuulemma, että musiikin ei pitäisi kuulua naapuritaloon sisälle, kun ikkunat ovat kiinni. Tilapäisesti tai hyvällä syyllä (esim. järjestetty musiikkitapahtuma, jolla etukäteen määritelty kesto) melu saa olla kovempaakin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 11:21"]
Ei päivälläkään saa möykätä ja elämöidä mielin määrin!
[/quote]
Radion soittaminen työmaaviihdykkeenä on tuskin mielin määrin elämöimistä.
Paitsi jos soittaa suomirockia tai (yäk) räppiä.
Miksi pihalla pitää kuunnella musiikkia? Ja jos täytyy, eikö voi kuunnella sitä mp3-soittimella korvalappujen kautta? Tai hankkia kuulosuojaimia, joissa on radio, ei ne nykyään enää mitään maksa.
Mun mielestä pihalla kuunnellaan luonnon ääniä. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että mennään jonnekin ulos, omalle pihalle, piknikille, rannalle ja sitten pitää taustalla luukuttaa jotain jumputusta. Nytkin linnut laulaa ja tuuli suhisee puissa, eikö olisi hyvä vaihteeksi hiljentyä kuuntelemaan niitä?
Mun mielestä saa saatana päivisin soittaa musiikkia niin paljon ku vaan stereoistaan ääntä saa ja jos jotain se häiritsee niin voi muuttaa pois rivitaloasunnosta koska rivitaloissakin minun mielestäni hiljaisuus alkaa klo 22.00 loppuu klo8.00 ja ulkona on ihan hieno kesäisin kuunnella auringossa tai töitä tehdessä musiikkia kunhan ei sentään lasit alas tärise
Pyydän edelleen anteeksi naapureiltani, että harjoittelin kitaransoittoa pihalla.
Miksi musiikkia pitää soittaa pihalla? Mistä masiinasta mies sitä siellä soittelee? Miksi hän ei voi kuunnella kunnollisilla kuulokkeilla musiikkiaan hyvällä laadulla ja yksityisesti? Onko miehesi ihan ääliö?
Hipsujalan vihollinen kirjoitti:
Mun mielestä saa saatana päivisin soittaa musiikkia niin paljon ku vaan stereoistaan ääntä saa ja jos jotain se häiritsee niin voi muuttaa pois rivitaloasunnosta koska rivitaloissakin minun mielestäni hiljaisuus alkaa klo 22.00 loppuu klo8.00 ja ulkona on ihan hieno kesäisin kuunnella auringossa tai töitä tehdessä musiikkia kunhan ei sentään lasit alas tärise
Jos olisit naapurini niin meilta tulisi oopperaa tuutin taydelta klo.22 saakka.
Vierailija kirjoitti:
Hipsujalan vihollinen kirjoitti:
Jos olisit naapurini niin meilta tulisi oopperaa tuutin taydelta klo.22 saakka.
😃
Kyllä se on. Naapurin omakotia rakentaa brutaali henkilö, joka huudattaa radiota niin kovalla äänentasolla, että viereisessä pihassa ei pysty keskustelemaan. Asumishaitta on merkittävä. Tässä tapauksessa teko on tahallinen, ilmeisesti "kosto" siitä, että rakennusvalvonta on puuttunut heidän puuhiinsa, ja he tietävät, että me olemme pyytäneet kaupungin virkamiehiä ohjeistamaan heitä, miten toimia hyvän rakennustavan mukaisesti (betonipölyn levittäminen naapuruston hengitettäväksi, styroksin ja polyuretaaniroskan levittäminen ympäröiville tonteille ja kadulle, yleinen roskaaminen, julkinen virtsailu rakennuskohteen pihalle tiiviillä asuinalueella ym. barbariaa).
PS. Mietin, miksi radiota on huudatettava VIIHDYKKEEKSI ulkosalla, rakennustyömaalla. Eikö riitä tekemistä?
Kyllä se on. Naapurin omakotia rakentaa brutaali henkilö, joka huudattaa radiota niin kovalla äänentasolla, että viereisessä pihassa ei pysty keskustelemaan. Asumishaitta on merkittävä. Tässä tapauksessa teko on tahallinen, ilmeisesti "kosto" siitä, että rakennusvalvonta on puuttunut heidän puuhiinsa, ja he tietävät, että me olemme pyytäneet kaupungin virkamiehiä ohjeistamaan heitä, miten toimia hyvän rakennustavan mukaisesti (hyvän rakennustavan vastaista toimintaa on ollut mm. betonipölyn levittäminen naapuruston hengitettäväksi, styroksin ja polyuretaaniroskan levittäminen ympäröiville tonteille ja kadulle, yleinen roskaaminen, julkinen virtsailu rakennuskohteen pihalle tiiviillä asuinalueella ym. barbariaa).
PS. Mietin, miksi radiota on huudatettava VIIHDYKKEEKSI ulkosalla, rakennustyömaalla. Eikö riitä tekemistä?
Ehkä tuo saatana, jonka mainitsit, saa tehdä mitä tahansa. Mutta tavallinen ihminen, tämän yhteiskunnan jäsen, ei tarvitse elämäänsä melun tuottamista eikä sen pakottamista naapurien koettavaksi. Voit ehkä huonosti, koeta saada keskusteluapua ongelmiisi. Lääkärikin voi auttaa, jos ei ole ketään läheistä, jolle voit puhua.
Saahan sitä päiväsaikaan soittaa.